Han är med i ett projekt med Tomas Johansson och några fler där de har lite hockeyträning för yngre tror jag. Så svaret på din fråga är nej. Men han har ett sug att jobba med något hockeyrelaterat har han sagt till mig, men sportchef, nä det tror jag är för mycket. Han vill hålla på med sitt vin. Däremot som sportchef om han mot förmodan skulle anta en sådan roll så skulle han nog vara rätt bra, speciellt i lagsammansättning. Och när Otto talar, då lyssnar man.SirDIFalot skrev:Blir alltid nyfiken på varför när någon kommer med ett sånt förslag? Har han ens jobbat med något inom hockeyn sedan han slutade som spelare? Vad får dig att tro att han har sportchefskvaliteter?Bogge99 skrev:Jag skrev det på en annan tråd men jag hoppas att Kristoffer Ottosson tar över som sportchef!
Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägget
Re: Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägg
New blood joins this earth, and quickly he's subdued...
Är förmodligen inte ens Reideborns egna ord utan bara något man hittat på, för jag kan inte tänka mig att Adam skulle kunna uttala det där namnet.Daniel942 skrev:Dock ett tveksamt uttalande från Reideborn....- Det känns jättekul att ta plats i Modo. Tror att Modo Hockey ger mig bäst möjligheter att fortsätta utvecklas till en ännu bättre målvakt och jag ser verkligen fram emot att få jobba tillsammans med målvaktstränaren Maciej Szwoch, säger Reideborn i ett pressmeddelande.
För övrigt anser jag att Solna bör förgöras.
- BOMBOM BOUCHARD
- Tipsmästare 2010/11
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Ja, de kollade väl bara resultaten/placeringarna för när han var här. Glömde väl bort förutsättningarna?SirDIFalot skrev:Han gjorde ju mirakel med DIF tre säsonger i rad typ? Märkligt om folk resonerade så.BOMBOM BOUCHARD skrev:Känns tryggt.SirDIFalot skrev:http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 8699171.ab
Säcken kvar.
Många var tveksamma när han tog över och bedömde honom utifrån senaste gången han var i DIF.
Personligen tycker jag han gjorde lika stor succé då som nu när han räddade kvar ett minst sagt mediokert DIF.
Det laget borde ha åkt ut, men icke sa Säcken.
Undra vad detta gör gällande Garpen dock. Vill minnas hans krönika om hur fel det var av DIF att ta in Säcken istället Zabel.
Garpen känns spännande, men han har väl ingen erfarenhet av sportchefsjobbet?
Viktigast att få till en stabil organisation som för en gång skull börjar arbeta långsiktigt. Håller inte att byta spelsätt och sportchef med jämna mellanrum.
Tar emot att säga det, men vi borde verkligen syna Saik i sömmarna. Gillar deras tänk kring alla värvningar av ledare/tränare och spelare. Där känns det som att klubben verkligen håller i verksamheten och hela tiden har en överblick och vision. Man rekryterar människor som passar in i Saik.
Hur vill vi spela?
Vad är rimliga mål 14/15? 15/16?
Vem bestämmer över spelarvärvningarna?
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
- SirDIFalot
- Säsongskort: Ja
Jag tror Garpen haft sportchefsrollen inom DIF förut? Före Järlefeldt? Han gick ju ner och hjälpte Wikegård i båset då också. Minns att det var en chatt på difhockey.se där Garpen svarade väldigt ärligt och öppet på frågor om eventuella värvningar och dylikt. Försöker googla fram den men mycket verkar försvunnit i och med flytten av hemsidan.BOMBOM BOUCHARD skrev:Ja, de kollade väl bara resultaten/placeringarna för när han var här. Glömde väl bort förutsättningarna?SirDIFalot skrev:Han gjorde ju mirakel med DIF tre säsonger i rad typ? Märkligt om folk resonerade så.BOMBOM BOUCHARD skrev:Känns tryggt.SirDIFalot skrev:http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 8699171.ab
Säcken kvar.
Många var tveksamma när han tog över och bedömde honom utifrån senaste gången han var i DIF.
Personligen tycker jag han gjorde lika stor succé då som nu när han räddade kvar ett minst sagt mediokert DIF.
Undra vad detta gör gällande Garpen dock. Vill minnas hans krönika om hur fel det var av DIF att ta in Säcken istället Zabel.
Viktigast att få till en stabil organisation som för en gång skull börjar arbeta långsiktigt. Håller inte att byta spelsätt och sportchef med jämna mellanrum.
Tar emot att säga det, men vi borde verkligen syna Saik i sömmarna. Gillar deras tänk kring alla värvningar av ledare/tränare och spelare. Där känns det som att klubben verkligen håller i verksamheten och hela tiden har en överblick och vision. Man rekryterar människor som passar in i Saik.
Hur vill vi spela?
Edit: Här! http://www2.difhockey.se/nyhet.php?news=4037
Faktiskt riktigt kul chatt att läsa såhär ett par år i efterhand.

Expert.
- BOMBOM BOUCHARD
- Tipsmästare 2010/11
Ok, det låter bekant när du nämner det.SirDIFalot skrev:Jag tror Garpen haft sportchefsrollen inom DIF förut? Före Järlefeldt? Han gick ju ner och hjälpte Wikegård i båset då också. Minns att det var en chatt på difhockey.se där Garpen svarade väldigt ärligt och öppet på frågor om eventuella värvningar och dylikt. Försöker googla fram den men mycket verkar försvunnit i och med flytten av hemsidan.BOMBOM BOUCHARD skrev:Ja, de kollade väl bara resultaten/placeringarna för när han var här. Glömde väl bort förutsättningarna?SirDIFalot skrev:Han gjorde ju mirakel med DIF tre säsonger i rad typ? Märkligt om folk resonerade så.BOMBOM BOUCHARD skrev:Känns tryggt.SirDIFalot skrev:http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 8699171.ab
Säcken kvar.
Hur vill vi spela?
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Garpen har väl en del kontaker borta i Nordamerika också vilket är riktigt stort + när man letar spelare.
Garpen har ju ändå meriter som Team Manager för Tre Kronor i bagaget så jag tror han skulle vara perfekt i rollen även i nya stora stygga SHL.BOMBOM BOUCHARD skrev: Ja, de kollade väl bara resultaten/placeringarna för när han var här. Glömde väl bort förutsättningarna?
Hur vill vi spela?
Rimliga mål 14/15 är att bygga ett grundspel för SHL, trygga ekonomi och undvika kvalserien.
15/16 måste det vara slutspel som gäller och med rätt utveckling på juniorerna tror jag inte att det är omöjligt att man tar sig väldigt långt.
Att konkurrera med SAIK eller FBK med det spelarmaterial vi har idag låter sig nog inte göras om inget mirakel sker med de grabbar vi nu har.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
- SirDIFalot
Daniel Widing skulle jag inte ha något emot till rätt pris. Gillade honom som fan även om han var en besvikelse målmässigt.
Expert.
Re: Sv: Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första in
Tror inte han är alltför dyr. Har inte direkt haft några supersäsonger sedan han lämnade oss. Däremot en riktig attitydsspelare som skulle kunna tillföra en hel del till den här truppen i form av rutin och ledaregenskaper. Tror däremot inte vi får se honom i DIF, även om det skulle vara kul. Hans hyllning till oss, publiken, efter att han lämnade är något som satt sig på hjärnan. Riktigt stort av honom!SirDIFalot skrev:Daniel Widing skulle jag inte ha något emot till rätt pris. Gillade honom som fan även om han var en besvikelse målmässigt.
Man föds som Djurgårdare, allt annat är förlossningsskador!
Nej, Järlan var första sportchefen. Garpen satt med i den sportkommitté som tidigare bistod vid värvningar.SirDIFalot skrev:Jag tror Garpen haft sportchefsrollen inom DIF förut? Före Järlefeldt? Han gick ju ner och hjälpte Wikegård i båset då också. Minns att det var en chatt på difhockey.se där Garpen svarade väldigt ärligt och öppet på frågor om eventuella värvningar och dylikt. Försöker googla fram den men mycket verkar försvunnit i och med flytten av hemsidan.BOMBOM BOUCHARD skrev:Ja, de kollade väl bara resultaten/placeringarna för när han var här. Glömde väl bort förutsättningarna?SirDIFalot skrev:Han gjorde ju mirakel med DIF tre säsonger i rad typ? Märkligt om folk resonerade så.BOMBOM BOUCHARD skrev:Känns tryggt.SirDIFalot skrev:http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 8699171.ab
Säcken kvar.
Hur vill vi spela?
Sent from my iPhone using Tapatalk
Hans inställning var det sannerligen inget fel på. Men känns som han tappat lite senaste åren?
Skickat från min Nexus 5 via Tapatalk
Skickat från min Nexus 5 via Tapatalk
- SirDIFalot
Så länge man inte förväntar sig 25 kassar så. 10-15 mål om han får spela i rätt omgivning hela säsongen.
Expert.
- -daniel-
Oerhört glad att Särkijärvi stannar; dock väldigt väntat.
Tror att Garpen skulle bli utmärkt i sportchefsrollen, tämligen övertygad om att han med sitt stora kontaktnät skulle fungera ypperligt väl. Men är tvisten angående 300.000:- löst?
Det var ju något infekterat det där.
Tror att Garpen skulle bli utmärkt i sportchefsrollen, tämligen övertygad om att han med sitt stora kontaktnät skulle fungera ypperligt väl. Men är tvisten angående 300.000:- löst?

- -daniel-
Tycker inte Widing är rätt väg att gå, han har stagnerat betänkligt senaste säsongerna. Minns sista året i BIF då jag tyckte han verkade extremt ointresserad. Jag vet att +/- betyder föga men kolla senaste årets stats i Blues (var väl ett Playoff lag?). -17 är inte smickrande.SirDIFalot skrev:Så länge man inte förväntar sig 25 kassar så. 10-15 mål om han får spela i rätt omgivning hela säsongen.
- Jim Morrison
Vi har en långsiktig plan där målet är SM-guld senast 2010, gärna tidigare. Det är svårt att gå in på detaljer, men vi har en plan och en vision för hur vi ska nå dit.SirDIFalot skrev: Jag tror Garpen haft sportchefsrollen inom DIF förut? Före Järlefeldt? Han gick ju ner och hjälpte Wikegård i båset då också. Minns att det var en chatt på difhockey.se där Garpen svarade väldigt ärligt och öppet på frågor om eventuella värvningar och dylikt. Försöker googla fram den men mycket verkar försvunnit i och med flytten av hemsidan.
Ja, vi var jävligt nära också. Bra plan.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.