Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägget

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Användarvisningsbild
XantE
Säsongskort: Ja

Re: Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av XantE »

Nummer19 skrev:Angående Reideborn så är det ju egentligen skitsamma. Vi hade behövt en ny 1:a oavsett om han stanna eller ej.

Tack för dina insatser i Djurgårdströjan.
Mjo känner samma sak, Adam är ju inte redo för å va första keeper i SHL
Användarvisningsbild
seppuko
Medlem: Ja, vanlig medlem
Kontakt:

Inlägg av seppuko »

Kall-El skrev:
seppuko skrev:Angående Sam, som jag verkligen gillar. Kan inte han få underprestera något sin första säsong som många andra får göra? Tänk er själv att komma till en klubb med konstant press från ingen press alls. Han har mycket i sig men måste få ordning på ett par saker. Det kan han mycket väl få en andra säsong här. Priset däremot, han måste vara billig för att behållas.

Skickat från min HTC One_M8 via Tapatalk
Problemet är bara det att han lär ju inte få mindre press på sig kommande säsong.

Ett annat högst påtagligt problem är ju det faktum att hans risiga försvarsspel gör honom till en komplett säkerhetsrisk. En säkerhetsrisk vi enligt mig inte har råd att chansa med. Hade han gjort jobbet defensivt, men inte fått det att lyckas offensivt hade saken kommit i ett helt annat ljus.
Blir ju en annan typ av press. Vi måste ju på alla sätt och vis vara underdogs nästa år. Och Sam kan verkligen förbättra defensiven, han har alla fysiska förutsättningar i alla fall. Men som du säger, i dagens form är han en säkerhetsrisk, men det är Nils också. Jag tror man får gambla en aning, och där hat nog Nils the upper hand.

Skickas från min iPad via Tapatalk
New blood joins this earth, and quickly he's subdued...
Användarvisningsbild
seppuko
Kontakt:

Inlägg av seppuko »

Daniel942 skrev:Dock ett tveksamt uttalande från Reideborn....
- Det känns jättekul att ta plats i Modo. Tror att Modo Hockey ger mig bäst möjligheter att fortsätta utvecklas till en ännu bättre målvakt och jag ser verkligen fram emot att få jobba tillsammans med målvaktstränaren Maciej Szwoch, säger Reideborn i ett pressmeddelande.
Men vad ska han säga? "Rackarns att jag skrev på kontraktet nu när DIF gick upp, aja jag får väl vakta båsdörren och lyfta lön ett par år". Alla pressmeddelanden ser ju likadana ut, oavsett spelare och klubb.

New blood joins this earth, and quickly he's subdued...
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

seppuko skrev:
Daniel942 skrev:Dock ett tveksamt uttalande från Reideborn....
- Det känns jättekul att ta plats i Modo. Tror att Modo Hockey ger mig bäst möjligheter att fortsätta utvecklas till en ännu bättre målvakt och jag ser verkligen fram emot att få jobba tillsammans med målvaktstränaren Maciej Szwoch, säger Reideborn i ett pressmeddelande.
Men vad ska han säga? "Rackarns att jag skrev på kontraktet nu när DIF gick upp, aja jag får väl vakta båsdörren och lyfta lön ett par år". Alla pressmeddelanden ser ju likadana ut, oavsett spelare och klubb.

Håller med.
Är ju likadant med spelare som kommer till vår förening.

Gränsen går vid att smutskasta föregående klubb. Men att hylla den klubb man kommer till är standard.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Calle Ridderwall och Patrick Zackrisson känns som dom två spelarna jag hoppas allra mest på när det gäller forwardssidan just nu.
Expert.
Användarvisningsbild
bastis7

Inlägg av bastis7 »

SirDIFalot skrev:Calle Ridderwall och Patrick Zackrisson känns som dom två spelarna jag hoppas allra mest på när det gäller forwardssidan just nu.

LHC lär nog också hugga på Zacke!
erspi

Inlägg av erspi »

bastis7 skrev:
SirDIFalot skrev:Calle Ridderwall och Patrick Zackrisson känns som dom två spelarna jag hoppas allra mest på när det gäller forwardssidan just nu.

LHC lär nog också hugga på Zacke!
Zackrisson är jätte Gnagare.
Mankan84

Inlägg av Mankan84 »

Fick just sms från en polare som säger att vi ska vara ute efter nån Ben Maxwell från finska ligan. Jag tar detta med en nypa salt. Dock har denna haft rätt förut i sina rykten. Hans källa är från hans finska polare, men jag tror inte på det här ryktet eller har någon annan hört något om detta??
Användarvisningsbild
bastis7

Inlägg av bastis7 »

Mankan84 skrev:Fick just sms från en polare som säger att vi ska vara ute efter nån Ben Maxwell från finska ligan. Jag tar detta med en nypa salt. Dock har denna haft rätt förut i sina rykten. Hans källa är från hans finska polare, men jag tror inte på det här ryktet eller har någon annan hört något om detta??
http://www.eliteprospects.com/player.php?player=9337 Denna kille alltså.
Användarvisningsbild
Malto

Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägget

Inlägg av Malto »

mb81 skrev:
Malto skrev:
Sadulisten skrev:http://www.expressen.se/sport/hockey/sh ... shl-rival/

:evil:

10:36
Sportbladet: Reideborn klar för Modo
Sportbladet skrev nyligen om att Djurgårdens Modo Adam Reideborn var mycket nära Modo till nästa säsong. Nu går Allehanda ut med att affären är klar. Det stämmer väl överens med de källor Sportbladet pratat med.
Reideborn befinner sig i Schweiz där Tre Kronor laddar för VM med två träningsmatcher.
/Jimmie Larsson, Stockholm
Om det stämmer bör det ju betyda att MT är på väg hem. Bra nyhet.
Utan att läsa vad du citerat så när jag såg MT så tänkte jag på Mattias Tjärnqvist. Tänk om vi värvat honom. Fan vad forumet gått bananas. Negativt alltså.
Haha, då hade det intellektuella mörkret spridit sig för långt. Han får gärna stanna i Skåne. Men han kan ju uppenbarligen fortfarande åka ifrån en och annan gnagarback om han nu fortsätter....
Donkels

Inlägg av Donkels »

Borde fan vara förbjudet att skriva nya kontrakt under innevarande säsong och jag skyller allt på den största orchen av dom alla Håkan Loob...
Användarvisningsbild
sthlm1891

Inlägg av sthlm1891 »

Skulle kunna räkna med att vi skulle vinna teknings statistiken varje match om man skulle ta in zigomanis
Stavhoppet

Inlägg av Stavhoppet »

Han skulle väl möjligen kunna ersätta Jocke?

Bra tekare, tar en hel del ansvar bakåt men kan göra en hel del poäng?
Användarvisningsbild
bastis7

Inlägg av bastis7 »

Säcken stannar iaf! Gött!!
Låst