ciirree skrev:Ni som vill ha in TVÅ målvakter. Hur tänker ni?
Vi har både Mattsson och Sandberg under kontrakt. Sålänge ingen tar över dessa så ser jag att Mattsson kommer vara andrekeeper och Sandberg lånas ut.
Har man våran budget så är man ju inte så dum att man köper in två nya för att sedan låna ut två andra som man redan har.
Om DIF har lärt sig av kontraktsstrulet med Nilsson så lär vi ha möjlighet att säga upp kontrakt vid byte av serie.
Om vi ska ha Tellan som etta behöver vi en målvakt som är på gång men behöver mer rutin. Adam hade varit perfekt.
Killen fick ett kontraktsförslag från MoDo i ett läge då han antagligen inte trodde att DIF skulle ha en möjlighet att ta sig upp till SHL. ( dessutom kan jag tänka mig att kontraktsförslagen till målvakter är färre än de till utespelare då klubbarna bara behöver 2 stycken målvakter per lag jämfört med en mycket större mängd utespelare. )
Att han då i det läget väljer att signa på för MODO jämfört med att avvakta och riskera att erbjudandet dras tillbaka har jag full förståelse för. Antagligen rör det sig rent lönemässig om väldigt mycket pengar som skiljer mellan ett Allsvenskt kontrakt och ett i SHL. Däremot sänder det ju en del signaler beträffande vad Adam anser vara viktigast, pengar eller speltid.
I och med att DIF gick upp hade han kanske inte fått så mycket speltid hos oss heller dock kanske skall tilläggas.
Här går det inte att skylla på spelaren utan snarast på reglerna som godkänner att klubbar pratar med spelare även under säsong.
Får vi in Tellan och kör med honom tillsammans med Mattsson tror i alla fall jag att den besättningen räcker gott för spel i SHL.
seppuko skrev:Angående Sam, som jag verkligen gillar. Kan inte han få underprestera något sin första säsong som många andra får göra? Tänk er själv att komma till en klubb med konstant press från ingen press alls. Han har mycket i sig men måste få ordning på ett par saker. Det kan han mycket väl få en andra säsong här. Priset däremot, han måste vara billig för att behållas.
Skickat från min HTC One_M8 via Tapatalk
Problemet är bara det att han lär ju inte få mindre press på sig kommande säsong.
Ett annat högst påtagligt problem är ju det faktum att hans risiga försvarsspel gör honom till en komplett säkerhetsrisk. En säkerhetsrisk vi enligt mig inte har råd att chansa med. Hade han gjort jobbet defensivt, men inte fått det att lyckas offensivt hade saken kommit i ett helt annat ljus.
Lite som Lidström i år. Gjort det bättre än mmånga ansett defensivt men tappat det som var tänkt offensivt.
Sorry, men det håller jag inte med om alls.
Killen har agerat ytterst virrigt i egen zon och spelat med alldeles för små marginaler inte bara där utan även i PP när han stått på blålinjen...
...Dessutom 3 PP-backar behöver vi väl knappast ha eller?
Får vi in en given etta som Tellan eller Wesslau så kan Mattsson vara kvar som back-up. Han har kontrakt och SÅ mycket pengar har vi inte.
Tänk också på att Mattsson långt in i säsongen spelade nästan lika mycket som Adam. Lagledningen kan med andra ord inte värderat Adam som så värst mycket bättre. Mattsson kanske också hade fått en fin utveckling om han blivit den givna ettan.
Ser hellre min polare Jocke som stannade i växten i 7:an, på stadiga 160cm än Wesslau. Då skall jag också säga att lill-Jocke i motsats till stor-Jocke inte tränar utan bara äter och väger lätt in på 95+ med alla sina cm...
- "Det finns bara två slags kvinnor här i världen. Kvinnor som alltid talar och kvinnor som aldrig tiger"
- Det känns jättekul att ta plats i Modo. Tror att Modo Hockey ger mig bäst möjligheter att fortsätta utvecklas till en ännu bättre målvakt och jag ser verkligen fram emot att få jobba tillsammans med målvaktstränaren Maciej Szwoch, säger Reideborn i ett pressmeddelande.
Jag (DIF) kommer att gå under om de bygger ihop en lagbesättning på endast spelare mellan 19-25 år, som alla har någon Stockholmsanknytning bara för att.
Checklistan borde vara:
1. Passar in i lagbygget/kan en roll vi behöver
2. Meriter/ålder/fysik
3. Härkomst
Då backbesättningen behöver förstärkas med spelare som kan försvarsjobbet och vi troligtvis har våra PP-backar så är chansen extremt liten att Sam får kontrakt. Då tar jag inte ens med i beräkningen att Sam var petad i KS.
Challe vill dessutom ha backar med fart (minns inte var jag läste/hörde det) vilket kan förklara Gartner som är modell mindre. Det kan även tala emot Fernholm och Ahnelöv...
Sen gällande Reideborn så var han garanterat klar före KS/början av KS för Modo, och såg det som en chans att få in foten i SHL samt det ekonomiska. Oftast funkar det så att dom får sockrade erbjudanden om de skriver på tidigt. Det är så pressen sätts på spelare att skriva på för andra föreningar tidigt. Hade han skrivit på nu så hade för det första kanske varit så att Modo struntat i Reideborn eller så haft kontraktet varit mkt sämre. Gissningsvis hade han 35-40 hos oss och nu 80-100 i månaden i Modo. Hade han väntat till nu och DIF inte gått upp så kontraktet kanske gett 60-80 eller så haft han gått miste på sign on på kanske 50k-100k.
OBS, jag har ingen fakta men det är lite så här det fungerar.
Senast redigerad av John Terry den 2014-04-10 12:17:47, redigerad totalt 1 gånger.