SHL 2014-15
Re: SHL 2014-15
Nu är vi också tillbaka i NHL 15. Fan va skönt o lira till hösten!!
Hade ju helst sett kommande säsong på DIFTV med challes expertutlåtanden!! Hade fan pröjsat bra för det! 

-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
SHL 2014-15
Jaaa, hade glömt det, men fortfarande lite långt, men närmre än mid/slut- septemberciirree skrev:Hockeyabstinensen behöver inte vänta till slutet på September iallafall. Vi har ju CHL den 21 Augusti. Störtskönt!
; )
SHL, ja, det betyder ju också att det blir 5 möten lagen emellan. Jag har absolut glömt hur det funkade med den där extramatchen, har man något regelverk för vilka som ska få extra hemmamatch eller är det bara ren lottning?
Har för mig att sex lag får spela 27 hemma och 28 borta för att säsongen efter byta så att det blir lika många borta som hemma över två säsonger. Hur det är för nykomlingar vete tusan. Jag antar att det beror på turordningen för de/det lag som åkte ur???Isabo skrev:SHL, ja, det betyder ju också att det blir 5 möten lagen emellan. Jag har absolut glömt hur det funkade med den där extramatchen, har man något regelverk för vilka som ska få extra hemmamatch eller är det bara ren lottning?
Sörensen gör ett fantastiskt mål på egen hand då han trycker sig fram, dribblar av en leksing innan han sprätter upp pucken högt bakom Alsenfelt.
Re: Sv: SHL 2014-15
Är det klart att det är c more som har rättigheterna till sändningarna?seppuko skrev:Ring. De har kombinationserbjudande. Men var noga med att påpeka det. Jag fick mig kopplad till en annan avdelning innan jag lyckades landa det där.![]()
Skickat från min HTC One_M8 via Tapatalk
Skickat från min C6603 via Tapatalk
Det verkar som att nykomlingar tar de nedflyttades plats även där. Alltså ersätter vi AIK, som jag ser hade 28 hemmamatcher i SHL denna säsongen. Alltså får vi då 27 hemmamatcher och 28 borta kommande säsong. Skönt att det blir ändring på detta när serien utökas till 14 lag. Om man nu inte bestämmer att 5 möten ska kvarstå. 65 omgångar isf.... hurk.Berra skrev:Har för mig att sex lag får spela 27 hemma och 28 borta för att säsongen efter byta så att det blir lika många borta som hemma över två säsonger. Hur det är för nykomlingar vete tusan. Jag antar att det beror på turordningen för de/det lag som åkte ur???Isabo skrev:SHL, ja, det betyder ju också att det blir 5 möten lagen emellan. Jag har absolut glömt hur det funkade med den där extramatchen, har man något regelverk för vilka som ska få extra hemmamatch eller är det bara ren lottning?

-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Isabo skrev:Det verkar som att nykomlingar tar de nedflyttades plats även där. Alltså ersätter vi AIK, som jag ser hade 28 hemmamatcher i SHL denna säsongen. Alltså får vi då 27 hemmamatcher och 28 borta kommande säsong. Skönt att det blir ändring på detta när serien utökas till 14 lag. Om man nu inte bestämmer att 5 möten ska kvarstå. 65 omgångar isf.... hurk.Berra skrev:Har för mig att sex lag får spela 27 hemma och 28 borta för att säsongen efter byta så att det blir lika många borta som hemma över två säsonger. Hur det är för nykomlingar vete tusan. Jag antar att det beror på turordningen för de/det lag som åkte ur???Isabo skrev:SHL, ja, det betyder ju också att det blir 5 möten lagen emellan. Jag har absolut glömt hur det funkade med den där extramatchen, har man något regelverk för vilka som ska få extra hemmamatch eller är det bara ren lottning?![]()
Vem har sagt något om att ändra 5 möten när det utökas? Det tror och hoppas inte jag. 65 omgångar låter perfekt.

Re: Sv: SHL 2014-15
Japp..ganska länge också. TROR till 18/19 men är säker på minst 2 år från nu!GT-Micke skrev:Är det klart att det är c more som har rättigheterna till sändningarna?seppuko skrev:Ring. De har kombinationserbjudande. Men var noga med att påpeka det. Jag fick mig kopplad till en annan avdelning innan jag lyckades landa det där.![]()
Skickat från min HTC One_M8 via Tapatalk
Skickat från min C6603 via Tapatalk
Och sen slutspel på det, förspel bäst av tre sedan kvart, semi och final i bäst av sju... blir klara ungefär samtidigt som Stanley Cup1962FenderStrat skrev:Isabo skrev:Det verkar som att nykomlingar tar de nedflyttades plats även där. Alltså ersätter vi AIK, som jag ser hade 28 hemmamatcher i SHL denna säsongen. Alltså får vi då 27 hemmamatcher och 28 borta kommande säsong. Skönt att det blir ändring på detta när serien utökas till 14 lag. Om man nu inte bestämmer att 5 möten ska kvarstå. 65 omgångar isf.... hurk.Berra skrev:Har för mig att sex lag får spela 27 hemma och 28 borta för att säsongen efter byta så att det blir lika många borta som hemma över två säsonger. Hur det är för nykomlingar vete tusan. Jag antar att det beror på turordningen för de/det lag som åkte ur???Isabo skrev:SHL, ja, det betyder ju också att det blir 5 möten lagen emellan. Jag har absolut glömt hur det funkade med den där extramatchen, har man något regelverk för vilka som ska få extra hemmamatch eller är det bara ren lottning?![]()
Vem har sagt något om att ändra 5 möten när det utökas? Det tror och hoppas inte jag. 65 omgångar låter perfekt.

Man går fortfarande som på moln!
Men kommer bli en tuff säsong nästa år. Allt annat än en sistaplats kommer vara en superskräll. Finns inga slagpåsar som aik, rögle eller timrå i årets serie. Örebro kommer vara ett mittenlag med deras utökade budget. Svårt att se vilket lag som ska vara bottenlag förutom oss. Leksand kanske? Tycker de hade jävligt mycket tur i år.
Men kommer bli en tuff säsong nästa år. Allt annat än en sistaplats kommer vara en superskräll. Finns inga slagpåsar som aik, rögle eller timrå i årets serie. Örebro kommer vara ett mittenlag med deras utökade budget. Svårt att se vilket lag som ska vara bottenlag förutom oss. Leksand kanske? Tycker de hade jävligt mycket tur i år.
Håller med, sjukt härligt!ciirree skrev:Nu är vi också tillbaka i NHL 15. Fan va skönt o lira till hösten!!
En anledning till den utökningen av serien är ju att slippa det mycket märkliga 5e mötet varje säsong. Ett i mitt tycke helt rätt beslut. I övrigt vem i helvete vill ha en serie över 65 omgångar när lagen sedan i slutändan antingen tvingas kvala för att hålla sig kvar eller tar sig till slutspel? Noll i spänning över 65 matcher låter inte tokkul direkt.1962FenderStrat skrev:Isabo skrev:Det verkar som att nykomlingar tar de nedflyttades plats även där. Alltså ersätter vi AIK, som jag ser hade 28 hemmamatcher i SHL denna säsongen. Alltså får vi då 27 hemmamatcher och 28 borta kommande säsong. Skönt att det blir ändring på detta när serien utökas till 14 lag. Om man nu inte bestämmer att 5 möten ska kvarstå. 65 omgångar isf.... hurk.Berra skrev:Har för mig att sex lag får spela 27 hemma och 28 borta för att säsongen efter byta så att det blir lika många borta som hemma över två säsonger. Hur det är för nykomlingar vete tusan. Jag antar att det beror på turordningen för de/det lag som åkte ur???Isabo skrev:SHL, ja, det betyder ju också att det blir 5 möten lagen emellan. Jag har absolut glömt hur det funkade med den där extramatchen, har man något regelverk för vilka som ska få extra hemmamatch eller är det bara ren lottning?![]()
Tror Leksand slåss i botten i år , Växjö hade bara en snabb visit i slutspelet.mb81 skrev:Man går fortfarande som på moln!
Leksand kommer fömodligen vara ett av bottenlagen. Men sen extremt svårt att sia. Vad får luleå in? De har tappat sjukt mycket bra spelare. Modo kommer nog vara på nedre halvan.XantE skrev:Tror Leksand slåss i botten i år , Växjö hade bara en snabb visit i slutspelet.mb81 skrev:Man går fortfarande som på moln!
Växjö kommer vara ett topplag nästa år helt säkert!