Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägget

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
mb81
Inlägg: 8671
Blev medlem: 2010-11-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av mb81 »

Malto skrev:
Sadulisten skrev:http://www.expressen.se/sport/hockey/sh ... shl-rival/

:evil:


10:36
Sportbladet: Reideborn klar för Modo
Sportbladet skrev nyligen om att Djurgårdens Modo Adam Reideborn var mycket nära Modo till nästa säsong. Nu går Allehanda ut med att affären är klar. Det stämmer väl överens med de källor Sportbladet pratat med.
Reideborn befinner sig i Schweiz där Tre Kronor laddar för VM med två träningsmatcher.
/Jimmie Larsson, Stockholm
Om det stämmer bör det ju betyda att MT är på väg hem. Bra nyhet.
Utan att läsa vad du citerat så när jag såg MT så tänkte jag på Mattias Tjärnqvist. Tänk om vi värvat honom. Fan vad forumet gått bananas. Negativt alltså.
Kall-El
Inlägg: 5195
Blev medlem: 2005-10-15

Re: Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Kall-El »

Det som ligger Hannula närmast hjärtat tror jag högst personligen är plånboken.

Ett stort fett nej tack till den spelaren från min sida i alla fall.

Här kanske jag är lite för optimistisk, men jag har lite på känn att Heinerö med rätt utveckling över sommaren kanske skulle ha en möjlighet att kriga om en plats i en tredjekedja även i SHL.

Övriga två "huddingekillar" är jag dock ordentligt tveksam till.
ciirree
Inlägg: 6638
Blev medlem: 2013-07-26
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Västerås

Re: Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av ciirree »

Jag fattar faktiskt inte varför ni är besvikna vad gäller Reideborn.

Visst han spelade upp sig mycket i slutet av serien och i KS men jag var endå inte helt övertygad. På de flesta punkter blev han bättre men hans misstag i början av säsongen höll sig kvar enda till sista matchen i KS! (Och NEJ jag skyller inte alla mål i KS på Adam).

Som nykomlingar i SHL och liten budget så ser jag hellre att man satsar på unga utespelare men spenderar pengar till en erfaren målvakt som kan agera matchvinnare.
Vi har endå Mattsson på kontrakt. Kan Adam som ni säger lära sig mkt av tex Tellan så kan Mattsson de också.
Användarvisningsbild
bastis7
Inlägg: 2206
Blev medlem: 2005-06-28
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av bastis7 »

Bara att ta in Tim Sandberg nu! Tellan och Sandberg var ju tänkt vara vårat målvaktspar säsongen vi åkte ut, men sen nobba vi Tellan för Wesslan. Mattsson får verkligen inte bli vår andramålis han håller helt enkelt inte för Shl.
ciirree
Inlägg: 6638
Blev medlem: 2013-07-26
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Västerås

Re: Sv: Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första in

Inlägg av ciirree »

bastis7 skrev:Bara att ta in Tim Sandberg nu! Tellan och Sandberg var ju tänkt vara vårat målvaktspar säsongen vi åkte ut, men sen nobba vi Tellan för Wesslan. Mattsson får verkligen inte bli vår andramålis han håller helt enkelt inte för Shl.
Vi har både Mattsson och Sandberg under kontrakt så jag tror knappast vi kommer värva 2 målvakter denna säsong. Så länge inte nån vill ta över båda deras kontrakt!
Praetori
Inlägg: 13898
Blev medlem: 2010-03-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Re: Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Praetori »

ciirree skrev:Jag fattar faktiskt inte varför ni är besvikna vad gäller Reideborn.

Visst han spelade upp sig mycket i slutet av serien och i KS men jag var endå inte helt övertygad. På de flesta punkter blev han bättre men hans misstag i början av säsongen höll sig kvar enda till sista matchen i KS! (Och NEJ jag skyller inte alla mål i KS på Adam).
För att 22åriga målvakter med Reideborns utvecklingspotential och psyke inte växer på träd?

Målvakten är extremt viktig i ett lag men precis som med utespelare så måste man våga spela yngre talanger för en billig peng. Etablerade målvakter är eftertraktade och därmed dyra.
Med Adam så visste vi vad vi hade och till vilket pris.
Hur en ny förmåga presterar har man ingen aning om förrän det väl beger sig och priset lär inte bli någon jättebra affär för oss ändå (en etablerad målvakt kostar).

Nej om Tellan inte kan tänka sig spela för växelpengar så ser jag hellre att vi värvar någon fjunis och hoppas på det bästa.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Sadulisten
Inlägg: 7
Blev medlem: 2014-04-07
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Sadulisten »

Skulle inte Larsson funka som andramålvakt bakom Tellan eller Wesslau?
Användarvisningsbild
Enbom
Inlägg: 2772
Blev medlem: 2006-09-19
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Enbom »

Nej. Larsson kan dra åt helvete.
Användarvisningsbild
Daniel942
Inlägg: 5860
Blev medlem: 2009-01-25
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Daniel942 »

Ryktet säger att Adam har lite ångest över det valet nu.
Så går det. Lycka till Adam trots allt, han är en Djurgårdshjälte.
DIF!
Användarvisningsbild
minalman
Inlägg: 8995
Blev medlem: 2012-01-14
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Moulinsart, Stockholm Nordost

Re: Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av minalman »

Tänk om 6-2 inte räckt men 6-1? Då hade Adam fått ta en hel del sk-t för den där insläppta pucken som inte såg helt omöjlig ut. Han gör nog rätt som går till Modo när han fortfarande är hjälte hos oss.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
ciirree
Inlägg: 6638
Blev medlem: 2013-07-26
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Västerås

Re: Sv: Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första in

Inlägg av ciirree »

minalman skrev:Tänk om 6-2 inte räckt men 6-1? Då hade Adam fått ta en hel del sk-t för den där insläppta pucken som inte såg helt omöjlig ut. Han gör nog rätt som går till Modo när han fortfarande är hjälte hos oss.
Det är typ det jag menar. Trots att han verkligen blev bättre så är det skott som det sista målet där som man känner bara: "?! Wtf, huur gick den in"
Som sagt. Bra val tycker jag!
Användarvisningsbild
XantE
Inlägg: 660
Blev medlem: 2012-03-28
Säsongskort: Ja

Re: Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av XantE »

minalman skrev:Tänk om 6-2 inte räckt men 6-1? Då hade Adam fått ta en hel del sk-t för den där insläppta pucken som inte såg helt omöjlig ut. Han gör nog rätt som går till Modo när han fortfarande är hjälte hos oss.
Spelar väl ingen direkt roll såhär i efterhand imo..
Användarvisningsbild
Mattebo
Inlägg: 1107
Blev medlem: 2012-01-13
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Mattebo »

Adam bekräftad hos Modo.
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald
Inlägg: 11906
Blev medlem: 2005-06-09
Ort: Dallas, Elm Street 411, 6th floor

Re: Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Enbom skrev:Adam känner väl att han har större chans att konkurerra med Ullmark än med Tellqvist. Helt förståeligt i mina ögon.
Inte om du frågar folk som följer Modo, Ullmark har varit helt outstanding.
Kommer inte bli lättare att sno förstaspaden där.

Adam är en hjälte, inskriven i ett av det finaste kapitlen i DIF:s historieböcker.
Han klev upp och blev klart stabilare under KS, gav oss möjlighet att faktiskt gå upp.
Men även under KS smet det in några inte helt otagbara puckar.

Det jag sett av Ullmark så är Adam i en direkt jämförelse ungefär en division sämre..... på i princip allt
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Praetori
Inlägg: 13898
Blev medlem: 2010-03-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Re: Sv: Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första in

Inlägg av Praetori »

ciirree skrev:
minalman skrev:Tänk om 6-2 inte räckt men 6-1? Då hade Adam fått ta en hel del sk-t för den där insläppta pucken som inte såg helt omöjlig ut. Han gör nog rätt som går till Modo när han fortfarande är hjälte hos oss.
Det är typ det jag menar. Trots att han verkligen blev bättre så är det skott som det sista målet där som man känner bara: "?! Wtf, huur gick den in"
Som sagt. Bra val tycker jag!
Vilka målvakter släpper inte sådana skott ibland?
Visst är han ingen Henke men samtidigt var Lundqvist äldre än Reideborn i samma situation i Frölunda (för er som minns). När han blev 23-24 där någonstans så började han bli omöjlig och sedan gick det fort.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Låst