Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägget

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
ciirree
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av ciirree »

Nisse säger att det är i DIF han vill spela. Klubba igenom detta nu Challe.

"Djurgården är förstavalet"
Men med Djurgården i SHL är tanken klar, Djurgården går först i kön.
– Jag och "Challe" har haft en dialog under hela våren. Nu ska vi snart sätta oss ner och snacka, säger den spelskickliga backen.
Hur länge kan du hålla andra intresserade klubbar på halster?
– Det är väl det som är problemet, det kan jag inte göra så länge. Men jag kommer lyssna på Djurgården och om de är intresserade av att ha kvar mig så kommer det vara mitt förstaval"
Användarvisningsbild
diftobbe89

Inlägg av diftobbe89 »

Ja det här var ju inga värvningar som skrämde motståndarna precis.

Guter känns ändå helt okej, Nyström har jag ingen koll på alls.
Spela fult
Användarvisningsbild
bastis7

Inlägg av bastis7 »

http://www.karlskronakanalen.se/sverige ... trot-i-tak

Nyström hade tydligen sammarbetssvårigheter i khk.
Användarvisningsbild
Jerka
Säsongskort: Ja

Inlägg av Jerka »

Jag är blygsamt optimistisk till dessa värvningar.
Vi är alla överens om att spets behövs och om man då kan signa 2st 3e-line spelare för allsvensk lön så öppnar det ju för mer budget till spets.
Sen om man jämför poängsnitt så hade ju Nyström nästan exakt samma poängsnitt som Sörensen förra säsongen, då som ett år yngre, men jag kan som de flesta här ingenting om honom.

Sen håller jag helt med det som någon skrev tidigare idag, att vi borde fokusera på försvaret och centrarna och lägga absolut minst pengar på yttrar. Riktigt bra centrar gör ofta medspelarna bättre och då kanske inte svindyra forwards behövs. Och Guter kan hänga kassar.
Axel_K

Inlägg av Axel_K »

bastis7 skrev:http://www.karlskronakanalen.se/sverige ... trot-i-tak

Klart han hade... Vilken Djurgårdare skulle vilja samarbeta med Coco? :lol:

Skämt åsido, tror han kommer ha en helt annan attityd nu. Han är mer erfaren, mognare och spelar för klubben i hans hjärta!
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Axel_K skrev:

Skämt åsido, tror han kommer ha en helt annan attityd nu. Han är mer erfaren, mognare och spelar för klubben i hans hjärta!
Självklart är han också Djurgårdare... som alla andra vi värvar.
Expert.
Praetori

Inlägg av Praetori »

Jim Morrison skrev:Tycker Guter absolut förtjänar detta. En spelare som utvecklas i rätt miljö och rätt miljö för honom verkar vara DIF. Tror ni att han har stannat upp i utvecklingen eller? Känns som att alla vill ha färdiga, sexiga, produkter nu när vi är ett SHL-lag. Jag håller med, det måste in spets, tung spets, men det gör inte Guter-signeringen dålig. Han är 25 och redo att gå in i sina bästa hockeyår.

Tror knappast att han är särskilt dyr heller.

Hear Hear!!

DIF var en gång en exklusiv klubb som premierade egna gubbar och hjärta före annat. Det har bärgat oss 16 SM guld. Visst är det andra tider men klubbar som LHC mfl har än en gång bevisat att legoknektar inte bär hela vägen. Hockeykultur och att trivas i föreningen är fan så mycket viktigare i längden över hundra matcher eller fler.

Hyra in hela Kanadas OS lag och spöa SAIK i två tre matcher och sedan åka ut med kass ekonomi fungerar inte i längden.
Fan kolla på hur gnaget gick åt helvete när de började svajja på principerna.

Vi har gott om egna talanger och Guter är en tvättäkta Djurgårdare med förflutet i både vårat J18 och J20 och han verkligen gjort sig förtjänt av att spela i A-laget. Grabben fyller 26 och är långt ifrån färdigutvecklad. Hans spelstil är helt klart hämmad av griseriet i allsvenskan och jag tror att han kommer bli sjukt viktig i SHL.

Älskar de lite längre kontrakten med spelare som inte är gammal skåpmat eller legoknektar som bara presterar en säsong eller två för en dyr peng.

Det är generationsväxling och skall vi få fram nya Otto, Linkan, Ölvestad mfl så gäller det fan att ge folk chansen.

Guter kommer att motbevisa tvivlarna med råge. Ni hörde det här först och ni är fria att citera mig vid samma tid om ett år.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Axel_K

Inlägg av Axel_K »

SirDIFalot skrev:
Axel_K skrev:

Självklart är han också Djurgårdare... som alla andra vi värvar.
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 8694946.ab
– Det känns grymt motiverande att komma hem till Stockholm och få spela för en klubb som jag verkligen känner för. Jag har vuxit upp med Djurgården och alltid gått och tittat på när Djurgården spelar. Det blir speciellt. Det är inte som att skriva med vilken klubb som helst, säger han.

Sa inte Högström ungefär samma sak? Det blev ju succé!

Tror inte det är helt fel ändå, det är ändå Djurgårdare som spelat flera säsonger i DIF förut!
1962FenderStrat

Inlägg av 1962FenderStrat »

Att ingen nämnt Patrik Hersley än!? Utgående kontrakt med Fusksand:

http://www.eliteprospects.com/player.php?player=1288
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Inlägg av Jim Morrison »

1962FenderStrat skrev:Att ingen nämnt Patrik Hersley än!? Utgående kontrakt med Fusksand:

Det står väl typ KHL skrivet i hans panna?
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Praetori

Inlägg av Praetori »

Kåberg fick kicken från Örebro.

Nu säger jag inte att vi bör värva Kåberg men skägget hans är legendariskt!
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
ciirree

Inlägg av ciirree »

Angående Nyström och hans attitydproblem. Vi har fasiken Nyman (om han stannar).

Oavsett vad som hände mellan han och Sam (bråk eller inte!) Så känns Nyman verkligen som en person som kommer ryta ifrån om en 20 åring kommer in och ska styra o' ställa. Det skulle aldrig gå!
Användarvisningsbild
XantE

Inlägg av XantE »

Jim Morrison skrev:
1962FenderStrat skrev:Att ingen nämnt Patrik Hersley än!? Utgående kontrakt med Fusksand:

Det står väl typ KHL skrivet i hans panna?
Mjo, inte fan kommer han att spela i Elitserien (ja som den heter) dessutom lär väl han kosta en rejäl jävla peng?
Schonis

Inlägg av Schonis »

Jag tycker det är det är kul och bra att Guter fick förlängt, det är en spelare i rätt ålder. Tidigare upplagor av DIF har haft en ganska ojämn ålderfördelning, antingen ha spelarna varit unga (18 - 22 år) och på väg uppåt eller så har man varit 30+ och på väg utför, det vill säga ingen var i toppen av sin karriär, tror det är viktigt att ha en jämn ålderfördelning på laget.

Ytterligare en potentiellt bra aspekt med att Guter förlängt är att han och Peppe Lundh följde varandra under hela juniortiden, Lidingö och DIF. Möjligen kan det vara ett triumfkort om DIF nu vill värva Peppe.

Själv vet jag ingenting om Erik Nyström, men jag efter att idag pratat med en väl insatt källa så kan jag bara citera denna "Han kan bli en attraktion".

Sen tror jag dessvärre att Reideborn är förlorad, han är klar för Modo!

Jag tror detta kommer bli en spännande Silly, dels vilka som får förlängt, min gissning är att vi behåller i alla fall 10+ spelare från föregående säsong.

Skulle gissa att truppen kommer se ut ungefär så här.

Tellan
Back-up

Högström
Norell
Englund
Arnesson
Nils Andersson
Fernholm (ny)
Ahnelöv (ny)
Meriterad elitserieback (ny)
Junior

Guter
Sörensson
Nyström (ny)
Hank
Holmquist
Ersättare för Ahlén (tror han tvingas lämna, har tyvärr inte skridskoåkningen)
Engqvist (ny)
Ljungh
Peppe Lundh (ny)
Heinerö
(NY)
(NY)

Nåt sånt, skulle jag tro ev, max 2 -3 får förlängt, tror jag. Jakobs, Philip Holm, Falk & Saviano, ligger nog närmast till. Naturligtvis behöver vissa utfyllnadsspelare då det blir skador osv under säsong.
Highwind

Inlägg av Highwind »

Känns som vi har en bra stomme av unga spelare 2013/2014. Englund, Högström, Andersson, Norell och Holm. Komplettera detta med 2 spetsbackar och vi har en bra backuppsättning. Gällande forwards ser det lite tunnare ut. De spelare jag tror på av de som har kontrakt är Sörensen, Heinerö och Guter. Förläng med H.Eriksson, Honken, Ljungh, Jakobs och Saviano. Kanske även J.Eriksson p.g.a. tekningarna och ledaregenskaperna.

Dessa bör vi komma över till ett bra pris. Det borde lämna utrymme till spetsvärvningar.
Låst