Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägget
Re: Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägg
Ser ingen anledning att splittra på Honken-Hank-Ahlen i SHL eller ens om vi skulle möta ett NHL-lag, ärligt talat.
Tror att de bidrar till varandras framgångar, eller att de med andra ord trivs ihop och kompletterar varandra så att helheten blir större än varje individs bidrag.
Tror att de bidrar till varandras framgångar, eller att de med andra ord trivs ihop och kompletterar varandra så att helheten blir större än varje individs bidrag.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
- diftobbe89
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Ahlén spelade i en av allsvenskans jobbigare kedjor att möta och var en stor bidragande orsak till att vi gick upp, den kedjan är gjuten även i SHL och en kedja man vet redan nu inte kommer göra bort sig.Manijock skrev:Nepp ingen missuppfattning. Talar om ett SHL-lag nu! Kan inte behålla alla om vi inte planerar att sopa botten nästa säsong. Har vi dock ett kontrakt som är bindande i alla serier så har vi problem om vi sitter fast med allsvenska medelspelare. Heinerö känns lovande rent tekniskt, men på tok för liten. Då har vi bättre spelare i både Jakobs och Guter.diftobbe89 skrev:Ska Heinerö och Ahlén lämna??Manijock skrev:Ny(Tellan?)
Reideborn
Mattsson (utlån till Allsvenskan)
Högström
Andersson
Holm
Englund
Norell
Ny (Tung värvning/stjärnstatus/Murray tack)
Ny (breddback)
Ollas-Mattsson
¨
Sörensen (Gjuten)
Jocke Eriksson (Gjuten om han är sugen)
Holmqvist (Gjuten)
Ljungh (Kommer hamna i SHL-kollega om inte annat. För mig gjuten. Kommer bli ännu bättre)
Jakobs (Spelat till sig en plats minst sagt)
Saviano (En av KS jämnaste spelare. Gjuten.)
Johner (kanske, inte bestämt mig)
Guter (kanske, inte bestämt mig)
Hank (Värd att stanna. En av de största utropstecknen denna säsong.)
Ny (Stjärncenter. Engqvist-typ)
Ny (leadingline ytter)
Ny(Breddspelare)
Ny (breddspelare)
Säcken
Nyman
UT:
Lofquist, Arnesson(Nordamerika? Annars förnya!), Pettersson, Lidström, Falk, Heinerö, Nyberg, Krüger, Hagelin, Kalin, Ahlén, Sundberg, Lundberg
Nått sånt kanske?
Kanske missuppfattade dig, båda sitter dessutom på kontrakt och är givna att behålla.
Heinerö har verkligen potential och var dynghet innan han gick sönder, vore dumt att göra sig av med och ska bli spännande att följa.
Jag är mer tveksam till spelare som Guter, Jakobs. Tror båda kan få problem i SHL.
Spela fult
Vill oxå ha kvar Heinerö (och Saviano) men är skeptisk till Gutter och Dustin. Ljungh som jag tidigare ogillat växte också rejält nu på slutet, så det är ett knepigt fall.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Räkna inte med nån spelare närmaste dagarna challe har semester
Eller som han sa det arbete på annan ort i P4
Gör väll klar men inga kontrakt
Golf med grabbarna sa han
Eller som han sa det arbete på annan ort i P4
Gör väll klar men inga kontrakt

Golf med grabbarna sa han
Ahnelön och Fernholm på backen, då är jag rätt nöjd där. Möjligtvis ännu en offensivt duktig back in, men då måste det vara på bekostnad av Nils Andersson.
Tellqvist och Reideborn är stabilt.
Offensivt bör grunden behållas, men det är ändå svårt. Jag vill behålla alla då dom på något sätt gjort sig förtjänta av en SHL-plats eftersom dom spelat upp oss, men tyvärr inser man ju att det inte håller på långa vägar i SHL. Många som jag är tveksam till, speciellt Johner och Saviano. Vill ha kvar båda, men tror inte att någon av dom håller i SHL. Saviano i en tredjekedja kanske, mycket boxplay. Men Johner måste vara top 6 om han ska vara kvar, och kommer han vara det? Troligtvis inte, och därför har jag svårt att se att han får en plats, även om jag otroligt gärna hade velat testa honom i SHL. Är en chansning som DIF Hockey får ta i så fall.
Tellqvist och Reideborn är stabilt.
Offensivt bör grunden behållas, men det är ändå svårt. Jag vill behålla alla då dom på något sätt gjort sig förtjänta av en SHL-plats eftersom dom spelat upp oss, men tyvärr inser man ju att det inte håller på långa vägar i SHL. Många som jag är tveksam till, speciellt Johner och Saviano. Vill ha kvar båda, men tror inte att någon av dom håller i SHL. Saviano i en tredjekedja kanske, mycket boxplay. Men Johner måste vara top 6 om han ska vara kvar, och kommer han vara det? Troligtvis inte, och därför har jag svårt att se att han får en plats, även om jag otroligt gärna hade velat testa honom i SHL. Är en chansning som DIF Hockey får ta i så fall.
-
Jag kan bekräfta att Möller INTE håller på DIF. Han har Gnagare in i själen. En kompis spelade J20 i Spånga med honom som bekräftat detta. Glöm honom.Jerka skrev:Jag skulle vilja reda ut en sak.
Många här inne skriver då och då att Oscar Möller är Djurgårdare, och nu på senare tid har några föreslagit Zackrisson som möjlig värvning. Nån enstaka sa också Videll.
Samtliga av dessa tre har jag tidigare hört är AIKare. Zackrisson ska tydligen också ha varit på väg till AIK när de värvade Rosén och Videll för några år sen, men fick KHL-pengar och drog.
Nu påstår ju ingen här att Zacke skulle varit Djurgårdare, utan vill ju bara ha en högst kompetent Center, men i fallet Möller så undrar jag om någon VET att han håller på Djurgården eller bara baserar det på att han spelat ett år i föreningen som, junior?
Sen varför Oscar Möller skulle lämna Skellefteå, där han har kontrakt över de tre kommande säsongerna, är en jävligt bra fråga.
Vissa värvningar är givna, vissa är osannolika (men troliga) och vissa värvningar är och förblir en del av våra drömmar.
Vissa värvningar är givna, vissa är osannolika (men troliga) och vissa värvningar är och förblir en del av våra drömmar.
-
Jeremy Williams - Luca Cunti - Sörensen
Heinerö - Cal O'Reilly - Nyberg (Grym potential i Niklas och Nyberg, båda kommer platsa i SHL)
Saviano - Jakobs - Cehlin
Hank - Honken - Ahlén
Guter extra
Johner.. Gillar honom, men något säger mig att han inte håller i SHL.
Ovan är bara lite tankar jag hade... Gillar lag med många nordamerikaner. Brukar sällam floppa. Växjö är ett lysande exempel på detta. Alla deras importer levererar med råge. Och Williams har vi redan sett.
Heinerö - Cal O'Reilly - Nyberg (Grym potential i Niklas och Nyberg, båda kommer platsa i SHL)
Hank - Honken - Ahlén
Guter extra
Ovan är bara lite tankar jag hade... Gillar lag med många nordamerikaner. Brukar sällam floppa. Växjö är ett lysande exempel på detta. Alla deras importer levererar med råge. Och Williams har vi redan sett.
Senast redigerad av 1962FenderStrat den 2014-04-09 17:31:17, redigerad totalt 1 gånger.
Om det inte går i lås med Tellqvist/Reideborn borde Henrik Karlsson vara ett bra alternativ. Men det är väl troligt att han stannar i KHL. http://www.eliteprospects.com/player.php?player=4254
Jakobs är inte någon center.1962FenderStrat skrev:Jeremy Williams - Luca Cunti - Sörensen
Hank - Honken - Ahlén
Guter extra
-
kaminor skrev:Jakobs är inte någon center.1962FenderStrat skrev:Jeremy Williams - Luca Cunti - Sörensen
Hank - Honken - Ahlén
Guter extra
Ok,. flytta ut han på vingen och in med http://www.eliteprospects.com/player.php?player=13549 i mitten och bort med Sillen
Dustin och Guter är ju spelare som ska spela i antingen i en första elr andra kedja och där kan vi ju få bättre spelare så de ska bort. Ljungh kan nog passa som tredje center. Hank Honken och Alhen ska absolut vara kvar, Hank och Ahlen kan bli en del av vår nya stomme efter Fimpen Otto och Ölvestad.
Jag läser om alla inlägg och spekulationer om vilka som får vara med i SHL framöver.
Jag hoppas att Adam R blir kvar då jag tycker han växte enormt mycket i kvalserien.
På backsidan spekuleras det för fullt om nyförvärv och vilka som får vara kvar. Att spela i SHL är en helt annan sak en att "flänga" omkring i allsvenskan. Som sagt vi får se men för mig får dom gärna behålla Lidström efter som jag tror att SHL spelet gynnar honom bra. Spelskicklig som han är med väldigt bra pass. Han har spelet i 6 säsonger i allsvenskan vilket är rutin just nu. Han kommer att växa ännu mer i SHL. Han var väldigt bra dom sista 20 matcherna och hade enormt mycket speltid i kvalserien. Ännu ett plus på hans sida är att han är inte speciell skadebenägen.Däremot är jag väldigt tveksam till Nisse? Spelade inte mycket sist i SHL med Växjö och är alldeles för skadebenägen. Tror också att hans skridskoåkning inte kommer att räcka till i SHL. Dom yngre Norell,Englund Ollas har alla möjligheter och där har jag ingen åsikt. Dom har gjort en kanon säsong sen dom kom in. Fler yngre knackar på dörren vet vi om. Väldigt osäker på Holm ..Förstärkningar behövs iallafall i bakre leden.Vad har hänt med Lofquist?
Forwards: Hoppas på Johner,Saviano,Sörensen,Holmkvist,Hank Jacobs,Heinerö...Ljung (kanske)här behöver man verligen förstärka upp enligt min mening att se på det.
Finns det hemvändande spelare som är bättre än dom som vi har idag skall dom givetvis kontaktas,även Murray fast jag är lite tveksam till hans status. Imponerade inte på mig senast.
Jag hoppas att Adam R blir kvar då jag tycker han växte enormt mycket i kvalserien.
På backsidan spekuleras det för fullt om nyförvärv och vilka som får vara kvar. Att spela i SHL är en helt annan sak en att "flänga" omkring i allsvenskan. Som sagt vi får se men för mig får dom gärna behålla Lidström efter som jag tror att SHL spelet gynnar honom bra. Spelskicklig som han är med väldigt bra pass. Han har spelet i 6 säsonger i allsvenskan vilket är rutin just nu. Han kommer att växa ännu mer i SHL. Han var väldigt bra dom sista 20 matcherna och hade enormt mycket speltid i kvalserien. Ännu ett plus på hans sida är att han är inte speciell skadebenägen.Däremot är jag väldigt tveksam till Nisse? Spelade inte mycket sist i SHL med Växjö och är alldeles för skadebenägen. Tror också att hans skridskoåkning inte kommer att räcka till i SHL. Dom yngre Norell,Englund Ollas har alla möjligheter och där har jag ingen åsikt. Dom har gjort en kanon säsong sen dom kom in. Fler yngre knackar på dörren vet vi om. Väldigt osäker på Holm ..Förstärkningar behövs iallafall i bakre leden.Vad har hänt med Lofquist?
Forwards: Hoppas på Johner,Saviano,Sörensen,Holmkvist,Hank Jacobs,Heinerö...Ljung (kanske)här behöver man verligen förstärka upp enligt min mening att se på det.
Finns det hemvändande spelare som är bättre än dom som vi har idag skall dom givetvis kontaktas,även Murray fast jag är lite tveksam till hans status. Imponerade inte på mig senast.
In med Fernholm och Murray på backen så är den sidan klar. Nisse, Högström, Englund, Norell, Holm, Murray och Fernholm. Ollas-Mattsson utöver! Taget alla dagar...
Transatlanter? Nej fy fan, vi ska inte bli något nytt Västerås. Maken till osexigt, jag kräks...
Transatlanter? Nej fy fan, vi ska inte bli något nytt Västerås. Maken till osexigt, jag kräks...
Senast redigerad av Manijock den 2014-04-09 17:56:37, redigerad totalt 1 gånger.
Måste tänka på budgeten. Jag tror inte vi kommer få se mängder med transatlanter eller ett helt nytt lag.
Det var väl nån här inne som sa att Challe också sagt att han ska köra vidare på "Stockholmsmodellen" eller nåt? Bekräfta gärna någon?
Jag hoppas inte så jättemycket egentligen, för man blir bara besviken då. Självklart är det kul ibland att spekulera lite dock.
Hank-Honken-Ahlen är den första kedja jag hade behållt. Lätt!
Tror även att Krüger/Sundberg kommer vara utlånade. Antigen till HA eller Division 1. Känns lite som att Kalin kan bli det med, osäker där.
Backar är det jag ser som mest spännande inför Silly.
Högström klar, återstår och se hur han kommer prestera i SHL.
Sen anser jag att man ska behålla Nisse, Holm och Norell, lämna en plats öppen för juniorer (Englund, Ollas-Mattsson) och sen värva nytt resterande platser.
Angående målvakter har jag Tellan som önskemål men annars Lassila om han lämnar Växjö.
Det var väl nån här inne som sa att Challe också sagt att han ska köra vidare på "Stockholmsmodellen" eller nåt? Bekräfta gärna någon?
Jag hoppas inte så jättemycket egentligen, för man blir bara besviken då. Självklart är det kul ibland att spekulera lite dock.
Hank-Honken-Ahlen är den första kedja jag hade behållt. Lätt!
Tror även att Krüger/Sundberg kommer vara utlånade. Antigen till HA eller Division 1. Känns lite som att Kalin kan bli det med, osäker där.
Backar är det jag ser som mest spännande inför Silly.
Högström klar, återstår och se hur han kommer prestera i SHL.
Sen anser jag att man ska behålla Nisse, Holm och Norell, lämna en plats öppen för juniorer (Englund, Ollas-Mattsson) och sen värva nytt resterande platser.
Angående målvakter har jag Tellan som önskemål men annars Lassila om han lämnar Växjö.
Senast redigerad av ciirree den 2014-04-09 17:58:41, redigerad totalt 1 gånger.