Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägget

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Användarvisningsbild
Mattebo
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Mattebo »

pulverapa skrev:Jonas Ahnelöv är en våt dröm. Honom ska vi ha!
Det tycker jag med. En riktigt stabil spelare. Bra ålder. Givetvis är spelare som Staffan Kronwall drömvärningar på backen, men han har två år kvar på kontraktet. Ahnelöv är helt klart min drömvärvning av de backar som är realistiska.
Vinicus

Inlägg av Vinicus »

Mattebo skrev:
pulverapa skrev:Jonas Ahnelöv är en våt dröm. Honom ska vi ha!
Det tycker jag med. En riktigt stabil spelare. Bra ålder. Givetvis är spelare som Staffan Kronwall drömvärningar på backen, men han har två år kvar på kontraktet. Ahnelöv är helt klart min drömvärvning av de backar som är realistiska.
Verkligen. Lägg till Urbom och Persson/Fernholm så skulle jag påstå att backsidan är klar.
mb81
Säsongskort: Ja

Inlägg av mb81 »

Får vi in Ahnelöv och Fernholm så är jag nöjd.
Ahnelöv- Englund
Fernholm- Högström
Nils- Norell

Holm och AOM som extra. Det här är dessutom en rätt billig lösning.
Användarvisningsbild
Mattias_87
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Mattias_87 »

mb81 skrev:Får vi in Ahnelöv och Fernholm så är jag nöjd.
Ahnelöv- Englund
Fernholm- Högström
Nils- Norell

Det ser faktiskt okej ut. Tellqvist bakom det också så ser försvaret okej ut. Anfallssidan blir svårare tror jag, där måste vi verkligen förstärka på många positioner. Hoppas verkligen att Ljungh stannar kvar. Sörensen ska ju vara klar. Sen kanske Jakobs om han håller i SHL, han har ju tyvärr aldrig presterat där hittils men för en rimlig lön är han ju såklart intressant.
Avskaffa tre mot tre.
mb81

Inlägg av mb81 »

Jonas har alltså flyttat hem till Huddinge. Hans kusin kommer åtminstone träna med a-laget nästa år och kanske vara typ niondeback. Tycker mycket talar för Jonas nästa år.
macin

Inlägg av macin »

mb81 skrev:Får vi in Ahnelöv och Fernholm så är jag nöjd.
Ahnelöv- Englund
Fernholm- Högström
Nils- Norell

Jag är inne på samma linje. Visste inte hur situationen med Ahnelöv såg ut, men nu verkar det ju verkligen som att det skall vara genomförbart.

Jag tycker vi saknar en offensiv back, fast det kanske går att väga upp Nisse kan bli en smula bättre defensivt och Högström får massor av förtroende. Norell kommer även han ta vidare kliv.

Jag tycker Falk skall lånas ut, men det har jag skrivit tidigare. Då har vi en ung kille som backup ifall vi skulle få skada på någon av våra topp 6.
Användarvisningsbild
android

Inlägg av android »

Ser gärna en till rutinerad defensiv back till. Norell och Englund är stora talanger men steget mellan HA och Elitserien är ändå ganska stort. Särskilt över 55 omgångar. Vill inte lägga alltför stor press på dessa spelare heller.

Ahnelöv - Högström
Fernholm - Andersson
Printz - Englund
Holm - Norell

Vi kommer att ha skador, spelare ur form etc. Lägg resterande pengar på en keeper (tellan) och två centrar (Engqvist (lös!) och Zackrisson/Falk. Lägg Ljungh som tredjecenter och kolla med Honken eller Jocke om någon av dom är villiga och har motivation att ta en defensiv roll i fjärde.

Yttrarna är inte så viktiga. Kör budgetvarianter där. Vi har ju en hel del spelare som vi vet passar i Djurgårdens sätt att spela så som Sörensen, Heinerö, Guter, Ahlén, Hank, Jakobs. Kan ju vara värt att testa Bergström (KHK) eller Henrik Björklund (BIK). Kanske är bra att plocka in ett par säkrare offensiva kort framåt också.

Tellqvist
Reideborn

Ahnelöv - Högström
Fernholm - Andersson
Printz - Englund
Holm - Norell

Sörensen - Engqvist - NY
Jakobs - Zacke/Falk - NY
Heinerö - Ljungh - Bergström
Hank - Jocke/Honken - Ahlén

Jaha. Detta säger ju ingenting, men det är ju ganska kul att spekulera. Jakobs och Heinerös platser kan egentligen tas av Guter och Saviano. Skulle inte ha något emot om en av dom nya yttrarna är Lee Goren typen. Tuff aggressiv spelare med skapliga händer.

Jäklar vad tuffa beslut Challe kommer behöva ta på forwardssidan. Men jag hoppas i alla fall att man inte sparar in på centersidan i år. Två riktigt bra tvåvägscentrar, en yngre stabil center med uppsida och en duktig defensiv center tack. Gärna tre backar som man vet är åtminstonde duktiga defensivt i elitserien. Vill inte behöva se att två juniorer ska försöka bära laget i år igen.
Född till sportchef.
sPTNC

Inlägg av sPTNC »

android skrev:Ser gärna en till rutinerad defensiv back till. Norell och Englund är stora talanger men steget mellan HA och Elitserien är ändå ganska stort. Särskilt över 55 omgångar. Vill inte lägga alltför stor press på dessa spelare heller.

Ahnelöv - Högström
Fernholm - Andersson
Printz - Englund
Holm - Norell

Vi kommer att ha skador, spelare ur form etc. Lägg resterande pengar på en keeper (tellan) och två centrar (Engqvist (lös!) och Zackrisson/Falk. Lägg Ljungh som tredjecenter och kolla med Honken eller Jocke om någon av dom är villiga och har motivation att ta en defensiv roll i fjärde.

Yttrarna är inte så viktiga. Kör budgetvarianter där. Vi har ju en hel del spelare som vi vet passar i Djurgårdens sätt att spela så som Sörensen, Heinerö, Guter, Ahlén, Hank, Jakobs. Kan ju vara värt att testa Bergström (KHK) eller Henrik Björklund (BIK). Kanske är bra att plocka in ett par säkrare offensiva kort framåt också.

Tellqvist
Reideborn

Ahnelöv - Högström
Fernholm - Andersson
Printz - Englund
Holm - Norell

Sörensen - Engqvist - NY
Jakobs - Zacke/Falk - NY
Heinerö - Ljungh - Bergström
Hank - Jocke/Honken - Ahlén

Jaha. Detta säger ju ingenting, men det är ju ganska kul att spekulera. Jakobs och Heinerös platser kan egentligen tas av Guter och Saviano. Skulle inte ha något emot om en av dom nya yttrarna är Lee Goren typen. Tuff aggressiv spelare med skapliga händer.

Jäklar vad tuffa beslut Challe kommer behöva ta på forwardssidan. Men jag hoppas i alla fall att man inte sparar in på centersidan i år. Två riktigt bra tvåvägscentrar, en yngre stabil center med uppsida och en duktig defensiv center tack. Gärna tre backar som man vet är åtminstonde duktiga defensivt i elitserien. Vill inte behöva se att två juniorer ska försöka bära laget i år igen.
Printz kritade precis på ett år till för sin nuvarande klubb tyvärr. :(
(Vad jag med min icke-förstående-tyska kunde utläsa i alla fall)
macin

Inlägg av macin »

När jag ändå är igång så droppar jag en del spelare jag tror klarar av SHL spel ifrån HA som dessutom är FA. De flesta har gjort en hel del poäng. Har inte tittat så mycket på grisiga backar, checkingforwards eller så.

Jon Palmebjörk, C/RW.
Stefan Andersson, D.
Robin Alvarez, LW/RW.
Kelsey Tessier, C.
Daniel Zaar, LW/RW.
Dennis Everberg, C/LW.
Jesper B. Jensen, D.
Damien Fleury, RW.
Luca Caputi, LW.
Tony Romano, RW/C.

Edit: Kastar in ett riktigt långskott. En britt med känsla för god mat (läs donken).
http://www.eliteprospects.com/player.php?player=57677 :lol: :lol: :lol:
Användarvisningsbild
Jerka

Inlägg av Jerka »

Jag skulle vilja reda ut en sak.
Många här inne skriver då och då att Oscar Möller är Djurgårdare, och nu på senare tid har några föreslagit Zackrisson som möjlig värvning. Nån enstaka sa också Videll.
Samtliga av dessa tre har jag tidigare hört är AIKare. Zackrisson ska tydligen också ha varit på väg till AIK när de värvade Rosén och Videll för några år sen, men fick KHL-pengar och drog.

Nu påstår ju ingen här att Zacke skulle varit Djurgårdare, utan vill ju bara ha en högst kompetent Center, men i fallet Möller så undrar jag om någon VET att han håller på Djurgården eller bara baserar det på att han spelat ett år i föreningen som, junior?
Debacle

Inlägg av Debacle »

Sören-Ny-Ny
Ny-Ny-Jensa
Guter-Johner-Saviano
Hank-Honk-Ahlen

Högström-Ny
Ny-Nils
Norell-Ny
Englund/Falk

Tellan
Ny (junior?)

Detta är vad jag anser oss behöva för att vara hyfsat slagkraftiga i SHL. Jävligt mycket önsketänkande då 4st ny topp-6 forwards och två rutinerade tvåvägsbackar samt en kanske lite mer oprövad offensiv back, blir jävligt dyrt.

Tycker Saviano var läskigt viktig för årets lagbygge, svårt att hänga dit puckarna, men ändligt nyttig och viktig på så många andra sätt. Jag ser mycket hellre Johner än Ljungh kvar i laget, man kan sia om ålder osv. men jag tycker fortfarande att Dustin är en väldigt mycket bättre spelare. Heinerö gjorde en del bra fighter på slutet, tillräckligt för att bevisa att han har sjukt mycket talang, har honom som extra forward i min önsketrupp.

Adam har jag varit tveksam till från dag ett, absolut inte en målvakt som vinner matcher åt oss samtidigt som han kan släppa en hel del lätta puckar förbi sig, vill MoDo ha, låt dem få. Mattsson kan vi skicka till någon som vill ha honom, övriga kommentarer besparas.

Ahnelöv framför allt och även Fernholm (tveksam) är ändå backtyper som skulle passa perfekt in.

Det dock som bör belysas i hybristråden är att det jag skrivit ovan är en önsketrupp, ska vi vara realister så kommer truppen från iår behållas i mycket större skala än vad många här inne tror... Att hoppas på en Zackrisson eller ens nämna Möller eller Videll ger mig ett gott skratt..

Som jag sa tidigare, tror både Palmebjörk och Deilert kommer till oss inför nästa säsong.
Användarvisningsbild
Enbom

Inlägg av Enbom »

Jag skulle kunna tänka mig Jensen från Rögle som back.
Användarvisningsbild
seppuko
Kontakt:

Inlägg av seppuko »

Skulle vi behålla Dustin skulle i alla fall jag känna mig glad. Spela upp två lag men inte få vara kvar i ett enda är fan inte värdigt. Han är en bra tredjelina spelare även i SHL

Skickat från min HTC One_M8 via Tapatalk
New blood joins this earth, and quickly he's subdued...
Användarvisningsbild
pulverapa

Inlägg av pulverapa »

seppuko skrev:Skulle vi behålla Dustin skulle i alla fall jag känna mig glad. Spela upp två lag men inte få vara kvar i ett enda är fan inte värdigt. Han är en bra tredjelina spelare även i SHL

Skickat från min HTC One_M8 via Tapatalk
I så fall för samma peng som han har nu. Ska han få dubbel lön närmar vi oss säkerligen 200k/mån vilket är en absurd summa för en spelare av hans kaliber.
Stadion

Inlägg av Stadion »

Skulle gärna se Zackrisson i laget till nästa säsong, vet inte hur han presterat denna säsong men har tidigare hans spelstil. En stabil spelare som sällan gör bort sig.
Låst