Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägget
Re: Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägg
Angående Målvakter. Det ryktas ju om att Växjö försöker få till sig Christopher Nilstorp som kommer hem från Dallas. Man kanske bör vara med och slåss om honom? Hade varit en riktigt bra värvning.
Senast redigerad av Celes den 2014-04-08 19:37:57, redigerad totalt 1 gånger.
-
Drömvärvningar:
1. Staffan Kronwall
2. Andreas Engqvist
3. Jacob Josefsson
4. Andreas Falk
5. Patrik Lundh
Kanske bara Peppe Lundh som ens är realistisk, men man får väl drömma.
1. Staffan Kronwall
2. Andreas Engqvist
3. Jacob Josefsson
4. Andreas Falk
5. Patrik Lundh
Kanske bara Peppe Lundh som ens är realistisk, men man får väl drömma.
Kan inte den unga killen vara tänkt som en billig chansning lika mycket för framtiden som för "nutid".
Om han bara är 20 bast kanske han till och med är tänkt för junislaget och stå på tillväxt där.
Ser ju hellre att vi chansar på denna typ av billig spelare jämfört med äldre spelare som är tveksamma om de håller för spel i SHL. Vi har ju ett antal spelare som går inom den kategorin redan nu i laget typ; Guter, Johner, Jakobs och Saviano bara för att nämna tre forwards och jag tar ju hellre en ung billig spelare jämfört med att betala mycket mer i lön för något som ändå inte håller SHL-nivå.
Spelare som Nyberg och för all del även Nyström kanske kan göra sia byten utan att göra bort sig för mycket defensivt och samtidigt innebära att vi kan lägga vår relativt lilla budget på verklig spets. Ser betydligt hellre att vi chansar på denna typ av "utfyllnadsspelare" precis som lånet från Asplöven jämfört med dyrare äldre alternativ i alla fall.
Om han bara är 20 bast kanske han till och med är tänkt för junislaget och stå på tillväxt där.
Ser ju hellre att vi chansar på denna typ av billig spelare jämfört med äldre spelare som är tveksamma om de håller för spel i SHL. Vi har ju ett antal spelare som går inom den kategorin redan nu i laget typ; Guter, Johner, Jakobs och Saviano bara för att nämna tre forwards och jag tar ju hellre en ung billig spelare jämfört med att betala mycket mer i lön för något som ändå inte håller SHL-nivå.
Spelare som Nyberg och för all del även Nyström kanske kan göra sia byten utan att göra bort sig för mycket defensivt och samtidigt innebära att vi kan lägga vår relativt lilla budget på verklig spets. Ser betydligt hellre att vi chansar på denna typ av "utfyllnadsspelare" precis som lånet från Asplöven jämfört med dyrare äldre alternativ i alla fall.
Re: Sv: Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första in
Jag tror inte vi är ensamma isåfall. Malmö vill nog ha honom med.Celes skrev:Angående Målvakter. Det ryktas ju om att Växjö försöker få till sig Christopher Nilstorp som kommer hem från Dallas. Man kanske bör vara med och slåss om honom? Hade varit en riktigt bra värvning.
Skulle hellre dra i Lassila om de försöker ta hem Torpet.
Malmö? Men dom spelar ju i Hockeyallsvenskan...ciirree skrev:Jag tror inte vi är ensamma isåfall. Malmö vill nog ha honom med.Celes skrev:Angående Målvakter. Det ryktas ju om att Växjö försöker få till sig Christopher Nilstorp som kommer hem från Dallas. Man kanske bör vara med och slåss om honom? Hade varit en riktigt bra värvning.

Han är född 1993. Nästa säsong är spelare födda 1995 den äldsta kullen i J20.Kall-El skrev:
Ytterst tveksamt att han drar till allsvenskan, men absolut så kommer de flesta rycka i honom.ciirree skrev:Jag tror inte vi är ensamma isåfall. Malmö vill nog ha honom med.Celes skrev:Angående Målvakter. Det ryktas ju om att Växjö försöker få till sig Christopher Nilstorp som kommer hem från Dallas. Man kanske bör vara med och slåss om honom? Hade varit en riktigt bra värvning.
Eftersom ingen har nämnt Owuya så antar jag att han har skrivit kontrakt med Luleå över nästa säsong, eller?
- Mattias_87
- Medlem: Ja, ständig medlem
- Säsongskort: Ja
Det stämmer.Celes skrev:ciirree skrev:Celes skrev:Eftersom ingen har nämnt Owuya så antar jag att han har skrivit kontrakt med Luleå över nästa säsong, eller?
Avskaffa tre mot tre.
Det är för lite jävla hybris i den här tråden.
Signa Patrik Hersley och Bud Holloway!
För övrigt anser jag att Solna bör förgöras.
Jag tycker att det minsta Oskar Möller kan göra är att övertala alla spelare i Skellefteå att bryta sina kontrakt och spela för Djurgården istället.Edin skrev:Det är för lite jävla hybris i den här tråden.
Är han Djurgårdare, så är det dags att han visar det nu!
Ryktas enligt rosabladet att Erik Nyström är klar för DIF,
Märklig värvning om det stämmer
Märklig värvning om det stämmer
- SirDIFalot
- Säsongskort: Ja
På tal om ingenting men, är det fortfarande bara jag som tycker Robin Norell har ett jävla skott? Framför allt skotteknik. Någon mer måste väl lagt märke till det efter att jag snackade om det här?
Det där med PP-roll blir väl en annan grej nu i SHL dock.
Det där med PP-roll blir väl en annan grej nu i SHL dock.
Expert.
Jo ja, på de två videorna du länkade var det väldigt fin teknik och tryck i slagskotten!
Vet dock inte om det är något han kan göra varje gång han skjuter. Jag såg iallafall aldrig han skjuta slagskott från blålinjen.
Vet dock inte om det är något han kan göra varje gång han skjuter. Jag såg iallafall aldrig han skjuta slagskott från blålinjen.
Det finns ingen större Djurgårdare än Marcus Nilson - Wikegård
http://www.eliteprospects.com/player.php?player=6016 Anton Lander vore väl inte helt fel? Challe lär ju känna Anton också!
http://www.eliteprospects.com/player.php?player=2045 Bergfors har väl ryktas om till oss för några år sedan va?
http://www.eliteprospects.com/player.php?player=2045 Bergfors har väl ryktas om till oss för några år sedan va?