Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägget

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Säsongskort: Ja

Re: Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av SirDIFalot »

Efter att ha frågat runt lite om denna Erik så hoppas jag verkligen att det här är en värvning som blåses av i och med uppflyttning.
Expert.
litto

Inlägg av litto »

Känns som en onödig värvning när vi har redan två spelare (Kalin och Nyberg) som har ungefär likadan spelartyp som honom...
Niklas Wikegård till Fimpen: När jag säger att du ska vara på kuklängdsavstånd från motståndaren då menar jag inte Joaquin Gages utan din & det är VÄLDIGT nära.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

litto skrev:Känns som en onödig värvning när vi har redan två spelare (Kalin och Nyberg) som har ungefär likadan spelartyp som honom...
Intressant statement då Kalin och Nyberg inte är särskilt lika varandra överhuvudtaget :)
Expert.
Användarvisningsbild
David1891

Re: Sv: Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första in

Inlägg av David1891 »

SirDIFalot skrev:
David1891 skrev:Inget är klart förräns Frasse bekräftar eller det står på difhockey.se, även om Ros brukar ha rätt när det kommer till oss. Känns som en högst medioker värvning som antagligen gjordes med tanken om att vi skulle spela AS nästa säsong. Får väl dock medge att jag inte har världens bästa koll på grabben så kanske är bäst att bara knipa igen för tillfället.
Kom igen. Till och med Frasse himself kan väl skriva här att Ros utklassar honom med 100-0 gällande breakade värvningar senaste 2-3 åren.
Jomen det är klart det är så. Var mest menat som ett skämt, vi alla minns ju hur man för ett par Sillys sen bara satt och väntade på ett inlägg av Frasse som satte fart på rykterna och diskussionerna. :)
Man föds som Djurgårdare, allt annat är förlossningsskador!
ciirree
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av ciirree »

Känns ju som att förlänga med Nyberg vore bättre än Nyström sådär spontant.
Väldigt besviken om detta stämmer.
Användarvisningsbild
Vikas

Inlägg av Vikas »

Man får ändå ha i åtanke att vi garanterat kommer ha lägst budget i serien i och med den här fallskärmsregeln. Så det mest optimistiska man kan hoppas på är att vi slipper nedflyttningsplats.

Sen måste jag också säga att den här Nyström känns som en extrem ickevärvning. Lagom osexig första sådan i alla fall.
ciirree

Inlägg av ciirree »

Vikas skrev:Man får ändå ha i åtanke att vi garanterat kommer ha lägst budget i serien i och med den här fallskärmsregeln. Så det mest optimistiska man kan hoppas på är att vi slipper nedflyttningsplats.

Sen måste jag också säga att den här Nyström känns som en extrem ickevärvning. Lagom osexig första sådan i alla fall.
Ja det förstår man ju. En 10 :e plats nästa säsong och jag är GRYMT NÖJD. Bara vi slipper kval så kommer jag jubla.
Dessutom kan vi gå långt på en 10 :e plats med det nya fruktansvärt sämsta upplägget.
Staten

Inlägg av Staten »

Först vill hockeyligan ha upp oss, sen ger de oss ett handikapp direkt när de kapar sju miljoner. Katastrof. Det här måste överklagas.
Användarvisningsbild
Mattias_87
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Mattias_87 »

Staten skrev:Först vill hockeyligan ha upp oss, sen ger de oss ett handikapp direkt när de kapar sju miljoner. Katastrof. Det här måste överklagas.
Jag hoppas verkligen styrelsen överklagar detta. Det är sinnessjukt att ett lag ska betala hela fallskärmen. Jag tycker en fallskärm är riktigt bra, men alla ska vara med och betala den.
Avskaffa tre mot tre.
Användarvisningsbild
DIFtomppa

Inlägg av DIFtomppa »

http://www.hockeysverige.se/2014/04/08/ ... r-leksand/

Kanske detta är något för oss att hugga på?
johan_80

Inlägg av johan_80 »

DIFtomppa skrev:http://www.hockeysverige.se/2014/04/08/ ... r-leksand/

Ska väl typ vara klar för färjestad tror jag
mb81

Inlägg av mb81 »

DIFtomppa skrev:http://www.hockeysverige.se/2014/04/08/ ... r-leksand/

Rätt säker att han flyttar hem till färjestad. Tror han skulle fått förlängt förra säsongen där om han inte haft så stora skadeproblem. Så han tog en säsong i Leksand så länge.
Boharta

Inlägg av Boharta »

Mattias_87 skrev:
Staten skrev:Först vill hockeyligan ha upp oss, sen ger de oss ett handikapp direkt när de kapar sju miljoner. Katastrof. Det här måste överklagas.
Jag hoppas verkligen styrelsen överklagar detta. Det är sinnessjukt att ett lag ska betala hela fallskärmen. Jag tycker en fallskärm är riktigt bra, men alla ska vara med och betala den.
Antar att detta är ett beslut som fattats av SHL-lagen gemensamt. Och de är väl inte intresserade av att dela med sig av sin egen kaka. Därav utfallet.
Användarvisningsbild
Mattias_87

Inlägg av Mattias_87 »

Hoppas verkligen vi kan få hem några med riktigt hjärta för klubben som kan spela för lite under marknadsmässig lön en säsong för att kompensera denna förlust.
Avskaffa tre mot tre.
Axel_K

Inlägg av Axel_K »

Mattias_87 skrev:Hoppas verkligen vi kan få hem några med riktigt hjärta för klubben som kan spela för lite under marknadsmässig lön en säsong för att kompensera denna förlust.
Hoppas Honken fortsätter, Jocke skulle inte vara helt fel heller men tror att han slutar.
Hem med bröderna Kempe, de är nog relativt billiga!

En förstakedja som är top 3 i ES skulle sitta fint!
Låst