Har inget emot Fernholm men stora tunga backar va bra förr, nu är det snabba och rörliga backar i dagens ishockey
Hoppas verkligen inte vi gör samma fel som sist då vi åkte ner. Värvade massa djurgårdsspelare som man trodde hade hjärta för klubben och skulle ge allt... Tycker det är synd att man kickat vissa som hjälpt klubben upp i SHL ahhj va skönt att skriva det och att DIF spelar där nästa säsong
Senast redigerad av Bigge den 2014-04-08 15:26:19, redigerad totalt 1 gånger.
Synd att Engqvist har ett år kvar på kontraktet.
Skulle vi lyckas få in Falk, Palmebjörk och en sån som Ridderwall har vi en bra grund på centerfronten. Kanske inte den allra vassaste spetsen, men gott 2-3 producerande kedjor om vi behåller Ljungh och sen Honken.
Hur mycket tror ni ex Ridderwall kostar? Han uttryckte bevisligen intresse för oss förra säsongen.
Edit. Visst blir det isf 5 centrar, men det är alltid värt att ha extra.
Senast redigerad av Skidlöparn den 2014-04-08 15:23:36, redigerad totalt 1 gånger.
Blir första inlägget här, funderar lite kring Fernholm. Jag stod själv på hovet för några år sedan och skrek både det ena och det andra åt honom utan att egentligen veta varför. Vad var det egentligen som var så känsligt med den övergången?
Har för dålig koll på honom numera (eller ingen koll rättare sagt) men spontant känns det som en stabil värvning. Ja tack till Fernholm!
pulverapa skrev:Reideborn verkar körd, klar för Modo enligt Madhawk.
Lite märkligt måste jag säga, undrar om vi redan har gjort klart med en förstekeeper (Tellan?) och att han därför inte vill fortsätta i en roll som andrekeeper?
Lite märkligt måste jag säga, undrar om vi redan har gjort klart med en förstekeeper (Tellan?) och att han därför inte vill fortsätta i en roll som andrekeeper?
Enligt Madhawken så signade han för Modo för ett tag sedan och kontraktet är "vattentätt" och bröts inte när DIF gick upp.
Enbom skrev:Reideborn är inte klar för Modo.
edit: Möjligheten fanns väl såklart att han ljög alla upp i ansiktet igår, men jag litar hellre på honom för tillfället.
Spontant:
Hoppas verkligen att vi inte satsar på Adam som förstamålvakt nästa år?
Sören vill jag gärna ha kvar. Jakobs kan jag med tänka mig.
Är Challe inte intresserad av Dogge?
Njäe, tvivlar starkt på att Reideborn blir förstakeeper (främst för oss) i något lag i SHL nästa säsong.
Hoppas att Tellqvist vänder hem, men gäller ju att han har viljan att fortsätta spela bra ishockey också. Man har ju sett hemvändare förut...
Douglas vore intressant, tror han passar bättre i SHL än i HockeyAllsvenskan då tempot är något lägre och styrspelet mer närvarande. Då vinner han mer på sin fysik. Däremot är han fortfarande långsam och det är inte direkt optimalt på stor rink. Jag vet faktiskt inte vad jag tycker om honom i DIF.
Douglas ska hem om det går att lösa. Klart som fan att han platsar! Prat om hans dåliga skridskoåkning, vilket är helt irrelevant i frågan då han har en skalle som placerar honom rätt likförbannat.
Reideborn kan omöjligt klassas som en förstakeeper i SHL. Den perfekta backupen dock, och är han inte nöjd med det så tycker jag vi kör på Mattsson där istället. Men en ny förstakeeper måste in. Tellan skulle jag inte klaga på...