Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägget
Re: Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägg
Tellqvist*
Reideborn
J Ahnelöv*
D Persson*
A Urbom*
Högström
Andersson
Englund
Holm
Ollas Matsson
Wallin*
Ridderwall*
Falk*
Wandell*
Lundh*
Kempe*
Sörensen
Ljungh
Guter
Ahlén
H Eriksson
Holmquist
Heinerö
Kalin
Reideborn
J Ahnelöv*
D Persson*
A Urbom*
Högström
Andersson
Englund
Holm
Ollas Matsson
Wallin*
Ridderwall*
Falk*
Wandell*
Lundh*
Kempe*
Sörensen
Ljungh
Guter
Ahlén
H Eriksson
Holmquist
Heinerö
Kalin
Macin, läs om läs rätt.. Har inte skrivit någonstans att jag hellre spelar Falk än Englund.. Dock så tycker jag att det finns alldeles för mycket potential i båda för att släppa dom. Vad man också ska ha i åtanke är att en trupp består inte av 7 backar, dvs vill jag behålla båda i truppen. Många tycks förblindas av att Englund är en egen producerad junior och ursäktar mycket för att han är så pass ung. Missförstå mig inte, han ÄR duktig, men tyvärr tycker jag att han är alldeles för dålig med puck och framför allt väldigt orutinerad. Påpekar det igen, det är ett Väldigt mycket högre tempo i SHL. Om vi hade stannat kvar i HA så hade jag absolut velat ha Englund ordinarie.Jerka skrev:Backsidan efter jul var vädligt stark så tror faktiskt inte att den skulle göra bort sig så mycket, men självklart måste den förstärkas. Falk kommer inte spela i Djurgården nästa säsong. Han platsar inte. Englund har verkligen förtjänat en ordinarie plats. Sen tycker jag Holm ska vara kvar, kan bli en framtida stomspelare då han inte kommer bli tillräckligt bra för NHL.Debacle skrev:Nej Nej Nej, har vi den backuppsättningen åker vi ut med dunder och brak... Nisse har gjort en bra första halva av denna säsong, men ha i åtanke att han varit usel sen han kom tillbaka från skadan. Englund har potential men ska verkligen inte matchas bland de första 6 ordinarie backarna i början av säsongen, det många tycks glömma är att det fortfarande är väldig skillnad i tempo på SHL och HA. AOM som 7e back? Ett sådant oprövat kort i en sjunde backs roll där man i merparten av säsongen har tillräckligt med skador att denna "reserv" mer eller mindre blir ordinarie.Jerka skrev:Är väldigt nyfiken på Hur backsidan kommer se ut.
Backar jag vill ha kvar är: Norell, Englund, Holm, Högström, och eventuellt Nisse.
sen lär ju AOM slussas in under säsongen och alltså vara nån form av 7e.
(Nisse/Ny) - (Ny)
Holm - Högström
Norell - Englund
AOM
Antingen kommer backsidan vara väldigt lik 13/14 och bara nån enstaka back värvas, eller så kommer flera bra alternativ släppas till förmån för nytt blod.
Ny - Högström
Nils - Ny
Norell - Ny
Englung/Falk
Tycker att Falk trots en lite svajig kvalserie varit en av våra genomgående mest stabila backar, lite för bra och lite för mycket potential för att släppa. Det vi i grund och botten behöver är stabila tvåvägsbackar som bidrar med lugn och rutin till en ung och talangfull skara. Möjligtvis en till offensiv back.
Holm var "healty scratch" ett par gånger denna säsong innan skadan och för att vara ärlig har man trots förhoppningar att Philip ska ta det sista klivet, så har det helt stagnerat. Låt honom gå.
Vad sa han då? Kan ju ha signat idag.Enbom skrev:Reideborn är inte klar för Modo.
edit: Möjligheten fanns väl såklart att han ljög alla upp i ansiktet igår, men jag litar hellre på honom för tillfället.
Det finns ingen större Djurgårdare än Marcus Nilson - Wikegård
För er som spekulerar om Everberg så var han "klar" för Luleå men nu har han hybris och tror att NHL kan vara ett alternativ.
http://www.expressen.se/kvp/sport/everb ... -rogle-nu/
http://www.expressen.se/kvp/sport/everb ... -rogle-nu/
kastar ut lite namn...
robert nilsson
alexander fällström
robin figren
henrik tallinder
yared hagos
fredrik eriksson
jesper pettersson
johannes salmonsson
oscar sundh
niklas anrell
joey tenute
robert nilsson
alexander fällström
robin figren
henrik tallinder
yared hagos
fredrik eriksson
jesper pettersson
johannes salmonsson
oscar sundh
niklas anrell
joey tenute
[/quote]
Macin, läs om läs rätt.. Har inte skrivit någonstans att jag hellre spelar Falk än Englund.. Dock så tycker jag att det finns alldeles för mycket potential i båda för att släppa dom. Vad man också ska ha i åtanke är att en trupp består inte av 7 backar, dvs vill jag behålla båda i truppen. Många tycks förblindas av att Englund är en egen producerad junior och ursäktar mycket för att han är så pass ung. Missförstå mig inte, han ÄR duktig, men tyvärr tycker jag att han är alldeles för dålig med puck och framför allt väldigt orutinerad. Påpekar det igen, det är ett Väldigt mycket högre tempo i SHL. Om vi hade stannat kvar i HA så hade jag absolut velat ha Englund ordinarie.
Holm var "healty scratch" ett par gånger denna säsong innan skadan och för att vara ärlig har man trots förhoppningar att Philip ska ta det sista klivet, så har det helt stagnerat. Låt honom gå.[/quote]
Ber om ursäkt, läste för fort!
Japp, jag kan hålla med att han är för bra för att släppa helt och hållet, men för dålig för en ordinarie topp 6 back. Tror Englund med sin ålder mår bättre av att vara 7:e eller 8:e back och låta Falk få topp 4 i ett mittenlag i Allsvenskan, dvs att man lånar ut honom. Englund och Ollas Matsson som kan få spela med SHL-spelare varje dag på träning kan säkert snabbt utveckla passningsspel och snabbheten i besluten. Det fysiska spelet behöver de inte lära sig, samt att jag tycker de spelar ett fint man-man spel i egen zon.
Englund/Ollas Mattsson på tillväxt första delen av seriensom 7:e och 8:e back. Sen hitta 3 riktigt bra backpar som kör ihop. Blir det skador så får man göra en utvärdering om Englund/Ollas kan kliva in och ta en plats, alternativt återkalla Falk eller liknande om man sett den utveckling man vill. Det tror jag är ett bra koncept.
Högström - Nils
Ny - Ny
Norell - Murray
Både Englund och Ollas Matsson kan ju bli en bättre version av Douglas Murray. Englund kommer säkert bli en bra bit över 90 pannor när kroppen är klar, och Mattsson är redan uppe på stabila 96.
Macin, läs om läs rätt.. Har inte skrivit någonstans att jag hellre spelar Falk än Englund.. Dock så tycker jag att det finns alldeles för mycket potential i båda för att släppa dom. Vad man också ska ha i åtanke är att en trupp består inte av 7 backar, dvs vill jag behålla båda i truppen. Många tycks förblindas av att Englund är en egen producerad junior och ursäktar mycket för att han är så pass ung. Missförstå mig inte, han ÄR duktig, men tyvärr tycker jag att han är alldeles för dålig med puck och framför allt väldigt orutinerad. Påpekar det igen, det är ett Väldigt mycket högre tempo i SHL. Om vi hade stannat kvar i HA så hade jag absolut velat ha Englund ordinarie.
Holm var "healty scratch" ett par gånger denna säsong innan skadan och för att vara ärlig har man trots förhoppningar att Philip ska ta det sista klivet, så har det helt stagnerat. Låt honom gå.[/quote]
Ber om ursäkt, läste för fort!

Englund/Ollas Mattsson på tillväxt första delen av seriensom 7:e och 8:e back. Sen hitta 3 riktigt bra backpar som kör ihop. Blir det skador så får man göra en utvärdering om Englund/Ollas kan kliva in och ta en plats, alternativt återkalla Falk eller liknande om man sett den utveckling man vill. Det tror jag är ett bra koncept.
Högström - Nils
Ny - Ny
Norell - Murray
Både Englund och Ollas Matsson kan ju bli en bättre version av Douglas Murray. Englund kommer säkert bli en bra bit över 90 pannor när kroppen är klar, och Mattsson är redan uppe på stabila 96.
- Think if...
- Kontakt:
Vi måste satsa stenhårt på juniorerna och deras verksamhet. Det är vår framtid.
Därför måste vi också vara ledande i att ge juniorerna chansen i A- laget. Jag älskar att se hur dom har tagit för sig i år, å vem vill inte se vad det kan bli av Adam Ollas Mattsson i SHL?
Skickas från min iPhone via Tapatalk
Därför måste vi också vara ledande i att ge juniorerna chansen i A- laget. Jag älskar att se hur dom har tagit för sig i år, å vem vill inte se vad det kan bli av Adam Ollas Mattsson i SHL?
Using Tapatalk
Vi har ju år ut och år in även i Elitserien kört med juniorer, utan att egentligen varit tvugna. Skillnaden i år och förra var att det helt plötsligt blev stomspelare. I år klarade de av det (tänker främst på Arnesson, Norell men framförallt Englund... herreguuuuud) så jag ser inte varför det skulle bli en skillnad. De kommer få ta en mindre roll och kanske synas mindre, men de kommer vara där.Think if... skrev:Vi måste satsa stenhårt på juniorerna och deras verksamhet. Det är vår framtid.
New blood joins this earth, and quickly he's subdued...
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Mårten_ skrev:kastar ut lite namn...
robert nilsson
alexander fällström
robin figren
henrik tallinder
yared hagos
fredrik eriksson
jesper pettersson
johannes salmonsson
oscar sundh
niklas anrell
joey tenute
Tenute har kontrakt nästa säsong.
R. Nillson till 15/16
övriga har jag inte kollat men misstänker att flera av dom redan har kontrakt.
Tallens går ut i år dock. Han vore grym att få till DIF. Stockholmskille dessutom även om han har förflutet i Solna.
-
- Säsongskort: Ja
Alltså låt oss vara lite realistiska.
Målet nästa säsong är iallafall för mig att slippa kvala neråt. Jag är nöjd om vi landar i ingenmansland - dvs play-in med det nya formatet.
Vi kommer behöva bygga relativt långsiktigt, ungefär som Solna byggde deras första två år. De värvade en riktigt bra målvakt, Fasth, och sen spelare med hjärta - gick ut och gav järnet, och det räckte hyfsat långt.
Vi kommer behöva något likadant. Jag tror vi kommer behöva värva en förstakedja, men sen ska vi bara komplettera där det ser som allra värst ut. Få in två rutinerade backar i bra ålder som kan styra upp en kollega, sätt Englund med en av dem och den andre med Nisse. Högström behöver egentligen bara ha en back bredvid sig så blir det bra.
Får vi in Tellan är det guld värt. Annars ser jag gärna ett beprövat men "ungt" kort i mål, som vi kan bygga på under en tid - iallafall någon som har något att bevisa så vi kan få till en matchvinnare där bak. Jag har inte haft något emot Reideborn eller Mattsson under denna säsong, men realistiskt sett så håller de inte över 55 omgångar i SHL.
Målet nästa säsong är iallafall för mig att slippa kvala neråt. Jag är nöjd om vi landar i ingenmansland - dvs play-in med det nya formatet.
Vi kommer behöva bygga relativt långsiktigt, ungefär som Solna byggde deras första två år. De värvade en riktigt bra målvakt, Fasth, och sen spelare med hjärta - gick ut och gav järnet, och det räckte hyfsat långt.
Vi kommer behöva något likadant. Jag tror vi kommer behöva värva en förstakedja, men sen ska vi bara komplettera där det ser som allra värst ut. Få in två rutinerade backar i bra ålder som kan styra upp en kollega, sätt Englund med en av dem och den andre med Nisse. Högström behöver egentligen bara ha en back bredvid sig så blir det bra.
Får vi in Tellan är det guld värt. Annars ser jag gärna ett beprövat men "ungt" kort i mål, som vi kan bygga på under en tid - iallafall någon som har något att bevisa så vi kan få till en matchvinnare där bak. Jag har inte haft något emot Reideborn eller Mattsson under denna säsong, men realistiskt sett så håller de inte över 55 omgångar i SHL.
25/4-2025
-
- Säsongskort: Ja
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 8685752.ab
Honom hade jag gärna sett hos oss.
Riktigt bra värvning av Örebro.
Honom hade jag gärna sett hos oss.
Riktigt bra värvning av Örebro.
Fnulade lite på en potentiell uppställning. Förjävla svårt, men here we go.
Ut:
Johan Mattsson
David Lidström
Linus Arnesson (AHL)
Sam Lofquist
Timmy Pettersson (slutar)
Joakim Eriksson (slutar)
Dustin Johner
In:
Mikael Tellqvist
Alexander Urbom
Jonas Ahnelöv
Calle Ridderwall
Daniel Fernholm
Andreas Falk
Andreas Engqvist
Patrik Lundh
Mario Kempe
(Staffan Kronwall)
Ja, Johner får tyvärr inte hänga med. Väldigt bra nu på slutet, men tycker att han har en förmåga att försvinna i matcher.
OM man kan få loss Engqvist och Kronwall, på något sätt, vore det fantastiskt. Kronwall är väl tyvärr bara önskedrömmar..
Vilket skulle ge:
Ridderwall-Engqvist-Lundh
Kempe-Falk-Jakobs
Sörensen-Ljungh-Saviano
Eriksson-Holmqvist-Ahlen
Urbom-Kronwall/Fernholm
Ahnelöv-Högström
Andersson-Norell
Holm-Englund
Tellqvist
Reideborn
På backsidan så får tyvärr Holm börja som sjundeback, känns som en chansning att garantera honom en plats bland sex backar.
Möjligtvis att jag skulle vilja ha in en till topp 6 forward, ser lite snålt ut på pappret. En fråga är ju också om Holmqvist kan köra en säsong till, och om Hank och Ahlen hänger med i tempot i Elitserien.
Ut:
Johan Mattsson
David Lidström
Linus Arnesson (AHL)
Sam Lofquist
Joakim Eriksson (slutar)
Dustin Johner
In:
Mikael Tellqvist
Alexander Urbom
Jonas Ahnelöv
Calle Ridderwall
Daniel Fernholm
Andreas Falk
Andreas Engqvist
Patrik Lundh
Mario Kempe
(Staffan Kronwall)
Ja, Johner får tyvärr inte hänga med. Väldigt bra nu på slutet, men tycker att han har en förmåga att försvinna i matcher.
OM man kan få loss Engqvist och Kronwall, på något sätt, vore det fantastiskt. Kronwall är väl tyvärr bara önskedrömmar..
Vilket skulle ge:
Kempe-Falk-Jakobs
Sörensen-Ljungh-Saviano
Eriksson-Holmqvist-Ahlen
Urbom-Kronwall/Fernholm
Ahnelöv-Högström
Andersson-Norell
Holm-Englund
Tellqvist
Reideborn
På backsidan så får tyvärr Holm börja som sjundeback, känns som en chansning att garantera honom en plats bland sex backar.
Möjligtvis att jag skulle vilja ha in en till topp 6 forward, ser lite snålt ut på pappret. En fråga är ju också om Holmqvist kan köra en säsong till, och om Hank och Ahlen hänger med i tempot i Elitserien.
Det finns faktiskt inte ord för hur bra Englund var igår, bäst när det gällde som mest av en junior, stort.
Tycker faktiskt Johner är bra, spelat bättre när vi mött bra motstånd.Kentta skrev:Fnulade lite på en potentiell uppställning. Förjävla svårt, men here we go.
Ut:
Johan Mattsson
David Lidström
Linus Arnesson (AHL)
Sam Lofquist
Joakim Eriksson (slutar)
Dustin Johner
In:
Mikael Tellqvist
Alexander Urbom
Jonas Ahnelöv
Calle Ridderwall
Daniel Fernholm
Andreas Falk
Andreas Engqvist
Patrik Lundh
Mario Kempe
(Staffan Kronwall)
Vilket skulle ge:
Kempe-Falk-Jakobs
Sörensen-Ljungh-Saviano
Eriksson-Holmqvist-Ahlen
Urbom-Kronwall/Fernholm
Ahnelöv-Högström
Andersson-Norell
Holm-Englund
Tellqvist
Reideborn