Kvalserien: Djurgårdens IF - Västerås IK 7/4 2014
Re: Kvalserien: Djurgårdens IF - Västerås IK 7/4 2014
Jag sjunger, försöker hålla modet uppe. Är omringad av poliser som håller häcklande äckelleksingar borta runt omkring mig och de övriga 20 som är på plats i den gudsförgätna byn. DIF har precis åkt ur ES och det enda jag tänker på är att den dag då vi reser oss upp igen. Jag vet inte hur lång eller tuff resan blir men någon gång ska det gå vägen och i dag blev det som bekant verklighet.
Aldrig har något så värdelöst varit värt så mycket. Känner en oändlig stolthet över den makalösa prestationen våra grabbar med hjälp av oss på läktarna åstadkommit. Tack alla DIF och tack aik för att ni pitchade in.
Ses på Tele2!
Sent from my iPad using Tapatalk
Aldrig har något så värdelöst varit värt så mycket. Känner en oändlig stolthet över den makalösa prestationen våra grabbar med hjälp av oss på läktarna åstadkommit. Tack alla DIF och tack aik för att ni pitchade in.
Ses på Tele2!
Sent from my iPad using Tapatalk
TACK alla Djurgårdare, och hejdå Hockeyallsvenskan, hoppas vi aldrig ses mer! Måste även tacka AIK, inte ajk som jag brukar skriva!
Tack för den sjukaste jävla hockeykvällen i mitt liv. Senast jag själv äntrade isen var jag femton år gammal, 1990 var det i Globen och jag sprang som en liten kalv bredvid Sundin & Co som precis tagit sm-guld. Helt utan varken botten eller förstånd att förstå på riktigt vad som pågick.
Ikväll var jag 39 och visste redan på förhand att detta skulle bli så mycket större om det höll. Vi är DIF och vi är TILLBAKA. Under resor som dessa uppstår hos oss alla våra egna favoriter, mina är:
- Hela hank-honk-ahléen-kedjan: bästa kedjan över 50+ omgångar.
- Sören: högst högstanivå i laget. Lägg på dig 10 kg och gå direkt till poängseger i SHL i framtiden.
- våra juniorer: sjuk nivå är allt jag kan säga. Ett speciellt tack till galet begåvade Englund.
- Saviano: du förtjänar en egen rad. Fan vilket hjärta du har, och mitt hjärta slår lika hårt för dig.
- Challe: tack. Tack. TACK. Du har agerat för klubbens bästa i strid med personlig stolthet. Stort!
- Zabel: Jag tillhör de som ansåg att coachbyte borde skett redan innan nyår. Med detta sagt är det odiskutabelt så att du var den som fick styrsel på vår fladdrade skuta från tidigare vanskötsel. Utan dig, inget SHL. Passa vidare denna hälsning till Nyman som också är en hjälte.
- Säcken: bisarr insats. Du är en gåta för mig, men en angenäm sådan. Jag vill så gärna veta vad du har sagt i omklädningsrummet för att åstadkomma denna avslutning. Återstår: att komma på ett bra motiv/text för en egen t-shirt med din nuna på.
- Ni övriga: jag kommer minnas er ALLA, men kan inte här och nu skriva en lista för var och en. Ni har dock alla varsin plats i mitt minne.
Kan dock inte låta bli att fortsätta lite till:
- Nisse, du är en grym person och en galet talangfull back. Jag hoppas att du hittat hem i vår förening.
- Jakobs: Stockholm är väl ändå helt ok?
- Ljungh: Du är exakt rätt person att leda en egen kedja i DIF. Låt inte LHC eller HiV lura in dig med fetare lönekuvert. Du är hemma nu, det är mer värt än alla bondehålor i hela Sverige tillsammans.
- Jocke: jag förstod sent vilken sjuk ledare du är, dvs bortom din vansinniga tek-stat. Förlåt!!!
- Högström: D Tjärnqvist ringde och undrade vem som tagit hans plats. Jag vidarebefordrade ditt telnr...
- Sist men inte minst: publiken. Tack "ni på räcket". Ni är truly bäst i sverige. Jag fyller på så gott jag kan från närliggande sittplats, men det är NI som garanterar att vi står högt högt ovanför resterande bondesverige. TACK!
- Ni övriga som ej nämnts direkt vid namn; ni är inte glömda, endast utelämnade av utrymmesskäl. I min minneslåda har ni alla ert eget dedikerade fack, med namnskyltar och allt.
Gonatt!
Ikväll var jag 39 och visste redan på förhand att detta skulle bli så mycket större om det höll. Vi är DIF och vi är TILLBAKA. Under resor som dessa uppstår hos oss alla våra egna favoriter, mina är:
- Hela hank-honk-ahléen-kedjan: bästa kedjan över 50+ omgångar.
- Sören: högst högstanivå i laget. Lägg på dig 10 kg och gå direkt till poängseger i SHL i framtiden.
- våra juniorer: sjuk nivå är allt jag kan säga. Ett speciellt tack till galet begåvade Englund.
- Saviano: du förtjänar en egen rad. Fan vilket hjärta du har, och mitt hjärta slår lika hårt för dig.
- Challe: tack. Tack. TACK. Du har agerat för klubbens bästa i strid med personlig stolthet. Stort!
- Zabel: Jag tillhör de som ansåg att coachbyte borde skett redan innan nyår. Med detta sagt är det odiskutabelt så att du var den som fick styrsel på vår fladdrade skuta från tidigare vanskötsel. Utan dig, inget SHL. Passa vidare denna hälsning till Nyman som också är en hjälte.
- Säcken: bisarr insats. Du är en gåta för mig, men en angenäm sådan. Jag vill så gärna veta vad du har sagt i omklädningsrummet för att åstadkomma denna avslutning. Återstår: att komma på ett bra motiv/text för en egen t-shirt med din nuna på.
- Ni övriga: jag kommer minnas er ALLA, men kan inte här och nu skriva en lista för var och en. Ni har dock alla varsin plats i mitt minne.
Kan dock inte låta bli att fortsätta lite till:
- Nisse, du är en grym person och en galet talangfull back. Jag hoppas att du hittat hem i vår förening.
- Jakobs: Stockholm är väl ändå helt ok?
- Ljungh: Du är exakt rätt person att leda en egen kedja i DIF. Låt inte LHC eller HiV lura in dig med fetare lönekuvert. Du är hemma nu, det är mer värt än alla bondehålor i hela Sverige tillsammans.
- Jocke: jag förstod sent vilken sjuk ledare du är, dvs bortom din vansinniga tek-stat. Förlåt!!!
- Högström: D Tjärnqvist ringde och undrade vem som tagit hans plats. Jag vidarebefordrade ditt telnr...
- Sist men inte minst: publiken. Tack "ni på räcket". Ni är truly bäst i sverige. Jag fyller på så gott jag kan från närliggande sittplats, men det är NI som garanterar att vi står högt högt ovanför resterande bondesverige. TACK!
- Ni övriga som ej nämnts direkt vid namn; ni är inte glömda, endast utelämnade av utrymmesskäl. I min minneslåda har ni alla ert eget dedikerade fack, med namnskyltar och allt.
Gonatt!
- SirDIFalot
- Säsongskort: Ja
Fetthyll till Pang på räcket idag som fick jobba utan Luddes hjälp. Man märkte rätt extrem skillnad på trycket de 17-18 minuterna av varje period som han stod på räcket till skillnad från de 2-3 minuterna när han inte gjorde det. Vansinnigt tryck!
Expert.
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
JajamenGT-Micke skrev:Då ses vi i vida arenaBlueberry hill skrev:Grattis DIF Hockey och alla supportrar därute, nästa år får man åka till Växjö istället för Karlskrona och Oskarshamn, det ska bli underbart !
DIF Småland

Boltenstern skrev på Twitter att trycket igår var det bästa någonsin, skitkul att se bibelbönder och knätofsar "jaha, då var du inte på vår match datum X"
Som om.. Som om..
Som om.. Som om..
- minalman
Kvalspelsskägget rök nu på morgonen. Nu laddar jag för nästa säsongs Slutspelsskägg!
Ända sedan bortamatchen mot leksand i KS för två år sedan då HA blev ett faktum (jag var där) har jag försökt hålla humöret uppe med att intala mig att det kommer en dag då vi är uppe i högsta ligan igen.
Idag är det den dagen.
Ända sedan bortamatchen mot leksand i KS för två år sedan då HA blev ett faktum (jag var där) har jag försökt hålla humöret uppe med att intala mig att det kommer en dag då vi är uppe i högsta ligan igen.
Idag är det den dagen.
Senast redigerad av minalman den 2014-04-08 06:28:54, redigerad totalt 1 gånger.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Åfan, det är alltså fortfarande sant?
- minalman
Jag tror Magnutz fixar filmen utan mig. Men jag kommer gärna på galapremiären! Alberget 4A i foajén.#10 skrev:
Minalman, nu har du manuset klart, bara och ta det och gör vad du vill![]()
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
För mig har nog inte poletten trillat ner riktigt ännu.crike skrev:Åfan, det är alltså fortfarande sant?
Sitter framför datorn och spontanskrattar lite för mig själv nu och då, mina kollegor kommer få mig inlagd på psyket om det fortsätter såhär.
För övrigt anser jag att Solna bör förgöras.
Sjukt trött efter nattens firande och man skall jobba idag. Glädjetårarna kommer fortfarande när man tänker på det. Detta är bästa veckan någonsin!
Never underestimate the power of stupid people in large groups!
Never underestimate the power of stupid people in large groups!
Just because I'm paranoid doesn't mean they're not out to get me.
- Lee Harvey Oswald
Fortfarande, alla dessa tårar...
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Tårar även idag. Så jävla sjukt. Stolthet
Underbart underbart underbart. Så förbannat Underbart. Vilka hjältar.
Skickat från min HTC One via Tapatalk
Skickat från min HTC One via Tapatalk
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
- Jim Morrison
Ofattbart. Fullständigt ofattbart. Det har gått emot, och det har varit så jävla tungt bitvis. Men nu är vi här. Kommit ut på andra sidan. Grabbarna visade att dom tamejfan faktiskt var bäst när det gällde. Men dom var tvungna att göra det jävligt spännande 

Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.