Kvalserien: Djurgårdens IF - Västerås IK 7/4 2014

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Användarvisningsbild
SkönaDjurgårn
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Kvalserien: Djurgårdens IF - Västerås IK 7/4 2014

Inlägg av SkönaDjurgårn »

Efter att ha kommit hem från Hovet har jag nu legat i två timmar och läst och sett allt jag kommit över i DIF-väg. Det är först nu det börjar gå upp för mig vad vi egentligen ställt till med - det här är så enormt stort. Spelarna i den här truppen är förevigt hjältar, kommer kunna rabbla upp dem allihop i nummerordning om du så frågar mig om trettio år.

Ser redan fram emot nästa säsongs första ispass. Hur ska vi krydda truppen? Någon Douglas eller liknande vore kul men annars hoppas jag att vi satsar ungt och hungrigt. På läktaren ska vi bli ännu bättre om det ens går? Ja, det går nog. Hatet (läs: rivaliteten dårå) som väcks till liv igen när vi får möta grisiga Färjestad, äckliga HV eller anmälningsfriska Luleå. Ojojoj, kan knappt vänta!

Tack Adam för att du motbevisade oss alla - du räckte till! Du tog upp oss!

Säcken - legend. Saknar fler ord än så.

Högström - är du på riktigt?! Gigant!

Englund och Norell - vilka kungar.

Savi, Johner, Ljungh, Honken, Hank, Jakobs, Jocke, Sörensen...och ni andra: älskar er, det här betyder så mycket för oss alla. Riktiga järnkaminer som aldrig gett upp hoppet!
Praetori

Inlägg av Praetori »

JackHeart skrev:Hemma efter en helt magisk kväll på Hovet.
Vilken underbar dag. Har aldrig varit så nervös i hela mitt liv, men jösses så befriande när det var över.
Ja helt galet. Gick ut från Hovet för mindre än en vecka sedan med tungt hjärta efter att ha gratulerat Örebroare till SHL platsen och en enorm känsla av meningslöshet efter vad som inträffade bara två dagar tidigare.

Vetskapen om att det var tappert kämpat men verkligen inte skulle räcka hela vägen och att både klubben och laget var näst intill lamslagna av sorgen och att chansen nu var i princip förlorad.

Matchen mot Malmö kändes som att det skulle vara spiken i kistan. Ingen möjlighet att åka men efter att ha sett ett par riktiga hjältar i bortaklacken nere i Malmö och den där järnhårda viljan från bla Honken att inte vika ner sig när det verkligen gällde som mest fick mig att förstå att storverk fortfarande kunde ske.

Sedan står man mindre än en vecka senare upp jag vet inte hur många minuter och vankar av och an på det extremt lilla utrymme man har under tiden som en sanslös uppvisning i mental styrka pågår nere på isen. Vibbarna man fick var nästan magiska och laget bars fram av en Djurgårdsanda som knappt går att förklara.

Alla verkade ta i lite extra och med lite mer hjärta för att kompensera för den medlem som aldrig mer finns på plats i Hovet men som ändå alltid kommer att vara med oss.

Vi var inte klara, vi hade svåra odds och det krävdes massvis med mål för att ens ha en möjlighet att klara detta på egen hand och laget svarade med att köra över Västerås som i mångt och mycket såg ut som ett SHL lag mot slutet av serien.

Från nattsvart mörker till en ljusare vår på mindre än en vecka. Tack alla!
Senast redigerad av Praetori den 2014-04-07 23:18:34, redigerad totalt 1 gånger.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
janneffs

Inlägg av janneffs »

TACK DIF HOCKEY! Vilkrn jävla krigarmoral det finns i laget, tack säcken, tack alla som åkt till hovet under säsongen, tack till challe för högström och Jakobs, tack, tack och återigen tack. Finns inga ord.. Nu ska hela jävla kalix kommun få veta att Sthlms stolthet, mesta mästarna Djurgårdens if är tillbaka där vi hör mma

Och tack ajk
Användarvisningsbild
Acke83

Inlägg av Acke83 »

Tror inte att det är sant..TROR INTE DET ÄR SANT!!!!!!!!!!

FÅR SKRIVA NÅGOT MER VETTIGT IMORGON FÖR AJG TROR INTE DET ÄR SANT!!!!!
Användarvisningsbild
captcash

Inlägg av captcash »

Hehe,, SHL.. smaka på den! :D

Gonatt, nu ska jag sova GOTT för första gången på riktigt länge!
"Jag kan verkligen inte hitta en enda match där ett lag skjutit 29 skott i en period och gjort 0 mål." (detta över 33000 perioder).
kalle99

Inlägg av kalle99 »

Tack Djurgården Du har stillat mitt hjärta! Friden lyser med sin närvaro! Vi är tillbaka där vi hör hemma!

Vi är tillbaka!!! klapp klapp klapp Vi är tillbaka!!
Då sa jag till domaren på ren svenska: "Go home".
- Christer Abrahamsson

Det ska göra ont att möta Djurgården :

http://www.youtube.com/watch?v=ydao4l6Eb74
Dawellino
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Inlägg av Dawellino »

Edin skrev:Det här är inte rätt forum för att prata religion, men jag minns för många år sedan när jag tog konfirmationen att vi fick se en film om Jesus. Efter hans korsfästning så var det några lärjungar som inte trodde att han återuppstått. Jesus trädde då fram och visade stigmata i sina händer varpå lärjungarna gick ner på knä och bad om förlåtelse för att de inte trodde.

Säcken - träd fram och visa dig mina händer så även jag kan be dig om förlåtelse, för jag måste erkänna att jag innerst inne aldrig trodde på att det här skulle gå vägen.

Jag tror nog inte att jag riktigt förstått ännu vad som har hänt.
Gåshud
förevigtdjurgården

Inlägg av förevigtdjurgården »

Jag vet inte ens vad jag ska säga.

Jag kan ju börja med att säga att när alla sa att det är kört när vi torskade mot Västerås borta så stod jag fast vid att vi skulle vara med och kriga ända in i den sista omgången.

Men det är väl fan ingen nytta att hålla på och hetsa här.

Vi har fan delat något stort ikväll. Jag tror inte ens vi själva förstår hur stort det här är. Jag tror inte någon förstår vilken skillnad det kommer göra för en förening som varit på dekis - som dessutom skulle behöva stångas mot kraftigt förstärkta lag nästa säsong på jämförelsevis små medel.

Men det ligger något i luften.

Man kommer in till Hovet. Snackar lite med folk runtom en, och är allmänt nervös.

Och sen händer det. Västerås gör 0-1. Och det är det mest väntade målet i Djurgårdens historia som hockeyförening. Seriöst.

Alla vet ändå. Spelarna vet. Säcken vet. Nyman vet. Frillan som kommenterar på S24 vet. Fagervall vet. Fransson vet. Klacken vet. ALLA vet.

Och som en jävla fenix reser vi oss ur askan. Sörenssen fullständigt trampar ifrån sin back. Åker skridskor som en jävla raket. Och sen är vi igång. Jakobs drar in 2-1. Och vem fan gör 3-1 om inte DAVID JÄVLA LIDSTRÖM, som på ALLA HANS JÄVLA MATCHER I Djurgårdströjan inte lyckats göra ETT ENDA JÄVLA MÅL? Sen gör Jakobs 4-1, Henrik Eriksson 5-1 på ett jävla skott och Sörenssen petar in 6-1 efter det mest tysta icke-påtvingade-tysthet jag någonsin hört på Hovet.

Raset börjar när Rögle gör 3 baljor tidigt i tredje i Ängelholm. Jag slutade tro. Det var för bra för att vara sant. Våra grabbar är hjältar ändå. Vi släpper in en billig puck och det känns ungefär som att Mörka November åter har kommit. Uppgivelsen när man hör om hur det går emot på andra arenor. Vi blir pissade i ansiktet - för det har vi alltid blivit.

Det är DIF mot alla.

Och Solna AIK reser sig och kommer ikapp.

Näe. Jag vet fan inte ens vad jag försöker skriva längre.

Men fan vad sjukt det är.

SHL.

ESS HÅÅ ELL.

Vad i helvete...
25/4-2025
alext

Inlägg av alext »

Fan vad glad jag är!! Helt obeskrivligt.

Att jag fick Jakobs klubba gjorde inte saken sämre. Fattig student som jag är överväger jag faktiskt att sälja den. Blev erbjuden tusen spänn cash på tuben hem men det är påtok för lite. Han hade haft samma klubba under hela kvalserien. Skicka pm med prisförslag om någon är sugen på att köpa den ;) :roll:
Praetori

Inlägg av Praetori »

alext skrev:Fan vad glad jag är!! Helt obeskrivligt.

Att jag fick Jakobs klubba gjorde inte saken sämre. Fattig student som jag är överväger jag faktiskt att sälja den. Blev erbjuden tusen spänn cash på tuben hem men det är påtok för lite. Han hade haft samma klubba under hela kvalserien. Skicka pm med prisförslag om någon är sugen på att köpa den ;) :roll:
Sälj den och donera pengarna till Djurgårdshjälpen? :lol:
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Användarvisningsbild
Godnoken

Inlägg av Godnoken »

Vågar fan inte vara vaken längre. Är så chockad. Vill bara sova och vakna upp imorgon och inse att vi är i fucking Elitserien. Så jävla stort!
Det finns ingen större Djurgårdare än Marcus Nilson - Wikegård
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

Vilken jävla resa.

Jag sover på saken, vi hörs imorgon. Kram.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Mitt-i-klacken 1983

Inlägg av Mitt-i-klacken 1983 »

Jag är lycklig. Jag är så fantastiskt lycklig.
Säsongen har präglats av frustration,glädje,galenskap,hopp,förtvivlan och den eviga frågan :Hur faen ska detta sluta..
Så tog vi direktplatsen. Vi tog fan direktplatsen!
Så började kvalet och berg&dalbanan mellan himmel och helvete. Upp och ner som en jäla jojo i tabellen och hit och dit med analyser och bryt-ihop-och-kom-igen tankar. Så kom då denna kväll. Kräkfärdig var jag,fladdrig i magen och totalt ofokuserad i tanken. Fick dagen att gå med bra saker,bra uppladdning,men så nervös så jag höll på att dö. Äntrade Hovet med handsvett och sjukt taggad för en sånginsats som skulle sitta kvar i väggarna och taket fram till september oavsett resultat.
Sen började matchen. Alltså hallå pojkar och flickor,grabbar och tjejer,män och kvinnor,kärringar och gubbar!! Vi är i Elitserien! Vi har kämpat tillsammans med våra hjältar på isen. Vi gjorde det :)
Jag är lycklig. Jag är så fantastiskt lycklig :D
Användarvisningsbild
Nummer19

Inlägg av Nummer19 »

Börjar sakta smälta in det här nu. Vi är tillbaka! Tack till alla spelare. Fan vad jag är stolt över er. Och Säcken vilken jävla snubbe, glider in i januari trollar lite och så vips var vi tillbaka i finrummet.

Nej, sjukt är det. Går för fan inte ens att formulera sig just nu.
"Play for the name on the front of the shirt, and they'll remember the name on the back." - Tony Adams
Användarvisningsbild
Daniel942

Inlägg av Daniel942 »

VI ÄR TILLBAKAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA!!!!!!

Herreguuuuud!
DIF!
Låst