Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägget

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
ciirree
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av ciirree »

Glädje är också att Nyman har kontrakt till nästa säsong. Han har gjort underverk med backarna!
Användarvisningsbild
DIF_Soldier

Inlägg av DIF_Soldier »

ciirree skrev:Glädje är också att Nyman har kontrakt till nästa säsong. Han har gjort underverk med backarna!
DIFTV har snackat med honom typ tre gånger på hela säsongen. Undrar varför - hans del i detta är enorm.
Säg den glädje som varar
Användarvisningsbild
Godnoken

Inlägg av Godnoken »

Challe dementerar helt att han varit i kontakt med Västerås i en intervju. Tror han stannar som sportchef. Han har gjort ett jävla hästjobb med laget! Vill han inte så får vi hoppas att Garpen finns till hands :)
Det finns ingen större Djurgårdare än Marcus Nilson - Wikegård
Användarvisningsbild
David1891
Säsongskort: Ja

Inlägg av David1891 »

Spelare jag vill ha kvar: Nisse, Norell, Sören, Ljungh, Holm, Englund, Högström, Adam, Honken och självklart Arnesson som dock lär sticka. Kanske glömt någon nu, aja.

Drömmen vore att få in Ante Engqvist och Staffan Kronwall. Dock känns det orealistiskt med båda.

Mellan stolparna ser jag gärna Owuya som är kontraktslös nu tror jag. Annars finns ju Lassila, Tellqvist samt Wesslau och Daniel Larsson tillgängliga även om vissa är kontroversiella.

På backsidan ser jag gärna att vi tar in Daniel Fernholm. Hade varit en perfekt sportsligvärvning för oss, även om många hade haft svårt för det, inklussive undertecknad. Även Holmqvist den yngre hade jag gärna sett, lite av en personlig favorit. Sen kanske det finns en liten liten möjlighet att värva Murray?

På forwardssidan tror jag att vi värvar Mario Kempe, känns som en rätt så logisk värvning, på något sätt. Falk som någon nämnde hade varit en bra värvning tror jag, ser gärna honom. Vidare ställer jag mig väldigt possitiv till en värvning av Cehlin. Där kan vi snacka stor potential.

Mycket önsketänkande just nu blandat med fylla och mobilskrivande så ber om ursäkt för eventuellt stökigt inlägg!
Senast redigerad av David1891 den 2014-04-07 23:30:20, redigerad totalt 1 gånger.
Man föds som Djurgårdare, allt annat är förlossningsskador!
Jimpen

Inlägg av Jimpen »

Skulle inte klaga om Sondell (nu i Örebro) samt Zaar ( nu i Rögle) .
Sen finns det ännu bättre spelare som man mest kan drömma om.
Henke_F
Medlem: Ja, ständig medlem

Re: Sv: Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första in

Inlägg av Henke_F »

Praetori skrev:
Janos skrev:
B.I.B.A skrev:Lassilas kontrakt går ut med va? Skulle jag kunna tänka mig som ett alternativ.
Stämmer, all heder till Tellan men ser hellre Lassila. Tellqvist börjar bli gammal och håller väl cirkus 2år till.
Underskatta inte äldre målvakter med erfarenhet från NHL i SHL.
Rinken är större än där borta och målskyttarna är inte lika vassa.

Skulle vara grymt med Tellan i mål.

Skickat från min GT-N7100 via Tapatalk
Han gjorde väl en rätt bra säsong i KHL, vet han låg top 3 i målvaktsligan där. Så han kan nog fortfarande. Tellan som rutin och Adam på tillväxt skulle inte jag ha några problem med.
Användarvisningsbild
Godnoken

Inlägg av Godnoken »

Owuya tar jag emot med öppen famn. Wesslau gillar jag verkligen. Dock tror jag inte att han platsar längre tyvärr.
Det finns ingen större Djurgårdare än Marcus Nilson - Wikegård
Användarvisningsbild
Jepe

Inlägg av Jepe »

Viasat ut
Cmore in

100% klart från en säker källa som jag hoppas ni respekterar att jag inte kommer nämna!
2014-04-07, vad hände?
Användarvisningsbild
Sjöwall

Inlägg av Sjöwall »

När blir Engqvist klar? Såg honom för övrigt på Hovet idag.
Användarvisningsbild
seppuko
Kontakt:

Inlägg av seppuko »

Tycker Dustin ska få följa med. Det är en bra spelare, kanske inte spets i shl men killen fick inte följa med Växjö när han hjälpt att spela upp dom. Resterande lag återkommer jag med imorgon :-)

Skickat från min HTC One_M8 via Tapatalk
New blood joins this earth, and quickly he's subdued...
mb81

Inlägg av mb81 »

Tycker vi kan köra vidare med fjärdekedjan även i shl. Behöver inte slösa massa stålar på checkinglinen och de har gjort det jävligt bra tycker jag.
Tycker vi ska försöka värva en riktigt överjävlig förstakedja men annars försöka ha kvar rätt mycket. Tänk att vår ekonomi inte är den bästa och det utökas med två lag nästa säsong.

Tycker nåt sånt här
Ny(tvåvägsback i landslagsklass)-Högström
Ny(defensiv toppback)-Englund
Norell-Nils
Ollas Mattsson, Holm och Ahnelöv får slåss om sjundeplatsen.

Tror Arnesson försvinner till nordamerika. Timmy slutar. Sam för dålig och Lidström är väl på gränsen.

Ny-Ny-Ny Förstakedjan ska vara en av seriens bästa. Tycker vi lägger mycket krut på det!
Sörensen-Ny-Ny/Jakobs/Johner
Guter-Ljungh-Heinerö/Saviano
Hank-Honken-Ahlén

Jocke lär väl sluta. Kanske Honken också gör. Osäker på många av de spelarna som ska vara producerande. Sörensen går in topp 6. Kanske tillsammans med Jakobs eller Johner. Ser gärna en tredjekedja med Guter-Ljungh-Saviano(eller kanske Heinerö). Mycket energi om än väldigt små(sensei skulle inte gilla denna kedja). Heinerö får gärna vara kvar. Antingen i tredjekedjan på bekostnad av Saviano men förmodligen som extraforward.
Kalin, Lindberg och Liljendahl får också vara extraforwards. Kanske bli utlånade till allsvenskan.

Reideborn kvar men bort med Mattsson. In med en ny målvakt. Tellan vore fint. Där har Adam nåt att jaga.

Staffan Kronwall och Andreas Engqvist är de två hemvändarna jag verkligen drömmer om, som alla andra.
mb81

Inlägg av mb81 »

Sjöwall skrev:När blir Engqvist klar? Såg honom för övrigt på Hovet idag.
Hoppas!
Nu får du ta vad orsaken med Sam var. Att han inte spelade alltså.
Användarvisningsbild
DIF_Soldier

Inlägg av DIF_Soldier »

Jepe skrev:Viasat ut
Cmore in

100% klart från en säker källa som jag hoppas ni respekterar att jag inte kommer nämna!
Föredrar faktiskt Viasat. Tornberg, Strömberg och Lückner framför Rönnberg, Tompa J och Boork anyday.

Sändningarna med "taktiksnack före" och med "vinnarens omklädningsrum" som kronjuvel kommer att saknas. Själva matcherna? Not so much. :)

Min högst personliga känsla är att Ljungh redan kritat på nån annanstans för övrigt.

Tycker även jag synd om Dustin. En jävla bra kille, men är rädd att man resonerar att han inte platsar i SHL.
Säg den glädje som varar
Användarvisningsbild
Jepe

Inlägg av Jepe »

DIF_Soldier skrev:
Jepe skrev:Viasat ut
Cmore in

Föredrar faktiskt Viasat. Tornberg, Strömberg och Lückner framför Rönnberg, Tompa J och Boork anyday.

Sändningarna med "taktiksnack före" och med "vinnarens omklädningsrum" som kronjuvel kommer att saknas. Själva matcherna? Not so much. :)

Min högst personliga känsla är att Ljungh redan kritat på nån annanstans för övrigt.

Tycker även jag synd om Dustin. En jävla bra kille, men är rädd att man resonerar att han inte platsar i SHL.
Håller med, Viasats hockeysändning slår Cmores med hästlängder. Allt från experter till närhetskänslan.

Tror att du har fel om Ljungh dock... Blir en spännande Silly detta, sjukt ovant att bygga ett lag när man kommer underifrån och måste se potentiella prestationer från ett annat håll.
2014-04-07, vad hände?
ÄlskarDIF

Inlägg av ÄlskarDIF »

Prio ett måste vara att få in en förstemålvakt nu, en som bevisat att han klarar av att prestera i SHL över flera säsonger.

På backsidan vill jag ha kvar N.Andersson, Norell, Holm, Högström, Englund.
Lidström, Pettersson, Lofqvist kommer inte hålla i SHL och ingen ska få kontrakt.
Arnesson hade varit underbar att ha kvar men kommer nog testa nordamerika till att börja med.

Forwards... Här krävs det en hel del jobb.

Johner håller nog dessvärre inte i SHL, riktigt synd tycker jag men såser nog verkligheten ut. Har svårt att se hur Guter skulle platsa med.
Jakobs och Jocke Eriksson skulle vara intressant, beroende på hur de ekonomiska förutsättningarna ser ut och man kan lösa dom billigt.
Sörensen tror jag definitivt håller för topp 6 i SHL med.
Saviano ser jag som en perfekt spelare för en tredjekedja, Heinerö kan nog få chansen där med då han har kontrakt men helt klart upp till bevis! Sen kanske man skulle kunna sätta Ljungh som center där om man behöver ett billigt alternativ. Det hade varit en intressant tredjekedja med mycket speed som ger oss variation i vårat spel.
Honken och Hank, drömspelare i en fjärdelina, går att använda i PP/BP och gör ett enormt bra jobb. Ahlén har ju kontrakt så han får väl ta platsen där i den kedjan fast han rent hockeymässigt inte platsar i SHL så får han med sitt hjärta slita för att visa att han förtjänar de!
Nyberg, Kalin, Sundberg och Krüger platsar inte i SHL.

Ny - Ny - Ny
Sörensen - Ny - Ny
Saviano - Ljungh - Heinerö
Ahlén - Honken - Hank

Vilka skulle vi kunna plocka in? Vad har vi råd med? Några hemvändare? Det viktigaste med hemvändare är att dom förstår att det är nya tider och att gamla meriter och vad dom åstadkommit tidigare inte spelar någon roll för kommande säsonger.

Mario Kempe, Staffan Kronwall, Andreas Engqvist är hemvändare jag skulle välkomna med öppna armar. De två sistnämnda känns inte speciellt troliga dock. Tellqvist har gjort det grymt i Riga i år och jag skulle vara väldigt nöjd om han ville spela för världens vackraste förening nästa säsong. Har sett att det skrivits en del om Josefson, det kan vi ju bara drömma om fastän det hade varit otroligt bra.

Någon som vet hur Patrik Lundhs kontrakt situation ser ut?
Låst