Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägget

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Användarvisningsbild
Husmusen
Medlem: Ja, ständig medlem

Re: Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Husmusen »

Wesslau, nej tack!
Praetori
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av Praetori »

Don66-2 skrev:
Kall-El skrev:
sthlm1891 skrev:
Kall-El skrev:Honken, Hank, Ahlen kan nog gruffa på fullt godkänt även i SHL.

Helt avgörande kommer bli att få in rätt toppnamn, alltså de bärande spelare som detta lag behöver.

De tuffa frågorna som måste ställas är alltså om spelare som Guter, Saviano, Johner, Pettersson, Lindström m fl är tillräckligt bra för att de på sig den typ av uppgift.
Guter, Saviano, Johner känner jag att jag vill ha kvar, tror dem skulle bli bra i SHL
Tänk på att spelarna skall alltså hålla "topp 6 nivå" i ett SHL-lag som skall ha som målsättning att undvika de två sista platserna. Spontant tror inte jag att det räcker till riktigt.
Tror tvärtom att spelare som inte har fått utrymme/yta i AS kan lyckas bättre i ett strukturerat SHL.
Precis. Tror definitivt att både Guter och Saviano skulle kunna vara extremt nyttiga även om det inte är i en förstakedja och det är en möjlighet att hålla nere lönekostnaderna för spelare som vi VET kan prestera och har hjärta för klubben.

Egentligen älskar jag DIF anno 2013/2014 och det är synd och skam att inte alla platsar i SHL.
Det finns ett par kandidater som kanske inte presterat. Johner är jag grymt osäker på, det har verkligen inte fungerat 100 för honom men det är inte säkert att vi haft en spelstil som passat heller.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Kall-El

Inlägg av Kall-El »

Sadulisten skrev:Wesslau blir klar i veckan.

Bra målvakt men lite tveksam på hans insatser senaste tiden, väldigt ojämn.
Nej tack!

Den spelaren har ju inte varit bra senaste säsongerna än gång.

Dessutom måste vi lära oss att sluta värva hemvändare till nyckelpositioner.

Vi måste ha en målvakt som är toppklass och det är i alla fall enligt mig inte Wesslau längre.

Dessutom nej tack till en målvakt som spelade ner oss i skiten!
Kall-El

Inlägg av Kall-El »

Praetori skrev:
Don66-2 skrev:
Kall-El skrev:
sthlm1891 skrev:
Kall-El skrev:Honken, Hank, Ahlen kan nog gruffa på fullt godkänt även i SHL.

Helt avgörande kommer bli att få in rätt toppnamn, alltså de bärande spelare som detta lag behöver.

De tuffa frågorna som måste ställas är alltså om spelare som Guter, Saviano, Johner, Pettersson, Lindström m fl är tillräckligt bra för att de på sig den typ av uppgift.
Guter, Saviano, Johner känner jag att jag vill ha kvar, tror dem skulle bli bra i SHL
Tänk på att spelarna skall alltså hålla "topp 6 nivå" i ett SHL-lag som skall ha som målsättning att undvika de två sista platserna. Spontant tror inte jag att det räcker till riktigt.
Tror tvärtom att spelare som inte har fått utrymme/yta i AS kan lyckas bättre i ett strukturerat SHL.
Precis. Tror definitivt att både Guter och Saviano skulle kunna vara extremt nyttiga även om det inte är i en förstakedja och det är en möjlighet att hålla nere lönekostnaderna för spelare som vi VET kan prestera och har hjärta för klubben.

Egentligen älskar jag DIF anno 2013/2014 och det är synd och skam att inte alla platsar i SHL.
Det finns ett par kandidater som kanske inte presterat. Johner är jag grymt osäker på, det har verkligen inte fungerat 100 för honom men det är inte säkert att vi haft en spelstil som passat heller.
Är personligen tveksam till både Guter och Johner. Tror inte de räcker till som producerande spelare i SHL. Saviano tror jag däremot skulle kunna fungera med sin arbetsvilja. Sörensen måste dessutom bli jämnare i sina prestationer. Satans skillnad på kravnivån mellan spelare som är tänkta för lina 3 och 4 jämfört med de som verkligen förväntas producera offensivt.
Praetori

Inlägg av Praetori »

Kall-El skrev: Är personligen tveksam till både Guter och Johner. Tror inte de räcker till som producerande spelare i SHL. Saviano tror jag däremot skulle kunna fungera med sin arbetsvilja. Sörensen måste dessutom bli jämnare i sina prestationer. Satans skillnad på kravnivån mellan spelare som är tänkta för lina 3 och 4 jämfört med de som verkligen förväntas producera offensivt.
Guter har definitivt målsinnet. Lite mindre grishockey och halvblinda domare som i AS tror jag skulle gynna en dylik lirare. Johner är som sagt lite tveksamt, man vet inte vart man har grabben nånstans. Han var väldigt tongivande tidigare men har verkat helt under isen på senare tid.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Användarvisningsbild
minalman
Säsongskort: Ja

Inlägg av minalman »

Men vem vill vi ha som Sportchef? Vet inte om Challe är rätt man för att bygga ett SHL-lag.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Användarvisningsbild
Kentta

Inlägg av Kentta »

minalman skrev:Men vem vill vi ha som Sportchef? Vet inte om Challe är rätt man för att bygga ett SHL-lag.
Jag skulle gärna se Garpenlöv som sportchef.
Användarvisningsbild
sthlm1891

Inlägg av sthlm1891 »

Timmy sa i alla fall i samtal med ros att han inte spelar nästa säsong.
Mårten_

Inlägg av Mårten_ »

Ny - Ny - Ny
Ny - Ny - Ny
Sörensen - Ljungh - Guter
Hank - Honken - Ahlén
Kall-El

Inlägg av Kall-El »

Mårten_ skrev:Ny - Ny - Ny
Ny - Ny - Ny
Hank - Honken - Ahlén

Byt ut Guter mot Saviano så har du en bra början i alla fall.
Staten

Inlägg av Staten »

Får vi behålla Jakobs tackar jag inte nej till honom i shl. Han har gjort sig förtjänt av det. Sänkte gnaget hemma och gjorde så vi fick tre poäng hemma mot Rögle.
Glory1

Inlägg av Glory1 »

Mårten_ skrev:Ny - Ny - Ny
Ny - Ny - Ny
Hank - Honken - Ahlén
Gillar ahlen men tror tyvärr inte han har något i SHL att göra
Användarvisningsbild
DIF_Soldier

Inlägg av DIF_Soldier »

Smått parodiskt om Wesslau kryper tillbaka. Jag skulle garva läppen av mig, och sen skulle jag gråta över att DIF återgår i samma synder som skickade ned oss från första början.

Hur fan är närminnet? Två år - seriöst?!

Hur ser priolistan ut? Låt mig gissa!

Wesslau
Nilson
Almtorp
M. Tjärnqvist
D. Tjärnqvist

samt att övertyga Boumedienne att återuppta karriären.

Skämt åsido, de enda namn som är intressant från fiaskosäsongen från min sida är John Norman och Mario Kempe, där Kempe är den enda som är aktuell. Hade sagt Printz också, men hans standard lär väl ha stagnerat.
Senast redigerad av DIF_Soldier den 2014-04-07 22:37:17, redigerad totalt 1 gånger.
Säg den glädje som varar
Användarvisningsbild
sthlm1891

Inlägg av sthlm1891 »

Nej alltså säger bara: in Challe we trust!
Användarvisningsbild
Sjöwall

Inlägg av Sjöwall »

Sørensen är redo för top6 i shl.

Skickat från min GT-I9505 via Tapatalk
Låst