De sista 10 omgångarna i grundserien adderat med 10st KS-matcher på Blu Ray med Heroes som soundtrack.
Sedan har jag upplevt allt som är värt att uppleva, tror jag..
Fortfarande med tårar rinnande sakta nedför kinderna
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Stor eloge till Aik som åtminstone gör ett tappert försök och ger allt de har och ändå försöker att vinna, mer än vad man kan säga om äcklena i Örebro.
Men det har ju mindre betydelse nu, själv sitter jag mest och försöker förstå vad det egentligen är som har hänt.
Detta kunde jag aldrig tro inför säsongen att vi skulle stå här med en SHL-plats. Vilken bragd detta är! Kan inte riktigt förstå vad fan som har hänt men herrejävlar vad underbart att vara tillbaka där vi hör hemma. Tack allihopa!
Kanna på kanna på
Kanna på kanna på
Vi är i SHL
Vi hatar Aik (Men kanske lite mindre en sån här dag)
Så jääääävla skönt! Gick bara runt, runt inne på isen och flinade konstigt efter slutsignalen. Detta vara så ofattbart skönt så att det inte finns! Ska ta en segercigarr med en wirre nu! Skål för Djurgårn ska det va!!!
Jag måste ge cred till aik nu. Jag var helt övertygad om att de skulle få order om att lägga sig i tredje perioden och 3-1 efter 10 minuter spelade vittnade om det och jag såg vårt avancemang glida oss ur händerna. Sen hände något, vet inte vad men nu är vi tillbaka och det är förbannat skönt.
Fruktansvärt skönt! Jag vill ge en eloge till alla spelarna som verkligen växte match efter match. Högström vilken spelare och definitivt kvalseriens MVP tillsammans med Jakobs och Sörensen! Vill samtidigt ge en eloge till spelarna i aik. Professionalism stavas det!! Daniel Larsson förtjänar en hyllning också för alla matchavgörande räddningar (bland andra två frilägen). Såg på båda matcherna samtidigt och även om sopan Nylander fisåkte som vanligt var Larsson, Sandberg och Janmark riktigt bra. Skönt att slå ut er men även ett litet tack! Nu åter till finaste klubben i världen...Ni får en bli gråhårig, förtvivlad, exalterad och stolt...allt under samma säsong. Ord kan inte beskriva det jag känner nu. Djurgår'n tills jag dör!
Kändes ganska bra att magkänslan inte svek denna gång heller. Grattis hela Djurgårdsfamijen för en magisk afton på Hovet. Må den 7 april 2014 hissas i taket
Gooo natt...vänner ni drömmer inte, det är på riktigt (;0))
----------------------------------------------------------------
Vi vinner med det som behövs. Inget stoppar oss ikväll. Vädergudarna gråter över råttas uttåg..Solen o regnbågen lyser snart gul/röd/blå (;0)
Ser fram emot att träffa på "Mackan" o Wesslau i fel bås nästa säsong..
Framåt nu stolta DIF gör oss glada...