Husmusen skrev:Möjligtvis att det är sista chansen om man lägger alla ägg i samma korg och gör en vansinnessatsning. Annars kan jag inte se att det här på något sätt skulle vara sista chansen.
Är det någon som vet hur slutspelsserien är utformad? Tar man med sig poäng som man gör i förkvalserien i dag?
Hur blir parningen i direktkval? SHL-lagen mot lag 3 och 2 och förloraren i allsvenskans final mot ettan i slutspelsserien?
Husmusen skrev:Möjligtvis att det är sista chansen om man lägger alla ägg i samma korg och gör en vansinnessatsning. Annars kan jag inte se att det här på något sätt skulle vara sista chansen.
Är det någon som vet hur slutspelsserien är utformad? Tar man med sig poäng som man gör i förkvalserien i dag?
Hur blir parningen i direktkval? SHL-lagen mot lag 3 och 2 och förloraren i allsvenskans final mot ettan i slutspelsserien?
Rögle löjligt lätta kvarstående schema fäller avgörandet. Chansen kastades helt i onödan bort i förrgår. Synd! Någon som på allvar tror att någon av Vik och Aik kommer göra sitt bästa? Bägge är snudd på avhängda. Om de nu får välja vilket lag av Rögle och Djurgården de vill ha i Allsvenskan nästa säsong. Vilket lag tror ni de väljer?
Manijock skrev:Rögle löjligt lätta kvarstående schema fäller avgörandet. Chansen kastades helt i onödan bort i förrgår. Synd! Någon som på allvar tror att någon av Vik och Aik kommer göra sitt bästa? Bägge är snudd på avhängda. Om de nu får välja vilket lag av Rögle och Djurgården de vill ha i Allsvenskan nästa säsong. Vilket lag tror ni de väljer?
Vik borta är ju troligtvis den mes kännbara förlusten. Alla andra lag har väl slått Vik borta i ks utom vi? Och så borde vi fått med oss poäng mot gnaget med.
Då står vi på 15 p, Rögle på 13 och AIK på 12. Vilket ger oss ett grymt läge hemma mot VIK.
Inga omöjliga resultat. Kryddade våra mål då vi är i behov av lite bättre målskillnad. Torskar gnaget mot Örebro är de helt avhängda, då lägger de sig mot Rögle och vi får spela hockeyderbyn i HA nästa säsong.
Edit: såg att jag la upp detta i fel tråd. Sorry, om någon vill flytta den så är det bara göra det .
Vi trodde på decennier i den här jävla serien men det blev bara två säsonger. Så jävla underbart!
Vi var så uträknade under säsongen men avslutar helt sjukt bra.
Vi var uträknade och låg sist i kvalserien men kom tillbaka.
Nu ska vi äntligen få spöa FBK, HV och Lule igen. Jag vill att våren och sommaren ska vara över och att det ska bli september NU!
ALDRIG MER!! SÅÅÅ SKÖNT ATT SLIPPA JÄVLA ALLSVENSKAN OCH DESSA BONNLAG!
Niklas Wikegård till Fimpen: När jag säger att du ska vara på kuklängdsavstånd från motståndaren då menar jag inte Joaquin Gages utan din & det är VÄLDIGT nära.
Efter alla 52 omgångar i fyra matcher mot Karlskoga, Södertälje, Asplöven, Björklöven, Malmö, Rögle, Troja, Almtuna, Oskarshamn, Timrå, Västerås, Mora och Karlskrona var det bara Djurgården kvar. Det är mer fantastiskt än SM-gulden tycker jag, för då verkade allt vara så enkelt. Nu var det kamp i nästan åtta månader.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)