Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägget
Re: Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägg
Jag såg på första sidan att det ryktas att Jocke Eriksson lägger av det hoppas jag inte. Och så står det att han ska bli sportchef i så fall men det hoppas jag inte att han blir i DIF i så fall. De behöver någon med mer erfarenhet. jag vill ha han som spelare och inte sportchef.
"98% av alla svenskar är djurgårdare, resten ljuger"
-Rolle Stoltz
-Rolle Stoltz
I den håla jag kommer från sägs det att Micke Samuelsson och Jocke E är bra polare och har disskuterat att avsluta karriären med en säsong tillsammans..
Isåfall ligger Åker/Strängnäs i Div1 eller Södertälje SK närmast till hands va?
Re: Sv: Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första in
Samuelsson i SSK, Jocke vill inte dit enligt mina ssk-källor. Har dock inte hört ditt rykte.Jensih skrev:I den håla jag kommer från sägs det att Micke Samuelsson och Jocke E är bra polare och har disskuterat att avsluta karriären med en säsong tillsammans..
Skickat från min HTC One_M8 via Tapatalk
New blood joins this earth, and quickly he's subdued...
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
OM vi går upp ikväll, vilka "hemvändare" skulle vi kunna tänkas stärka upp med? Dom jag närmast kommer att tänka på är:
Patrik Cehlin - har inte lyckats ta en plats i NHL
Fredrik Claesson - Samma där
Jacob Josefsson - skickas fram och tillbaka mellan AHL & NHL, verkar dock på senare tid ha fåt mer och mer speltid i Devils.
Jacob Josefsson - skickas fram och tillbaka mellan AHL & NHL, verkar dock på senare tid ha fåt mer och mer speltid i Devils.
-
Claesson har varit grym i AHL i år, så lär ha en startplats i Sens nästa år.1962FenderStrat skrev:OM vi går upp ikväll, vilka "hemvändare" skulle vi kunna tänkas stärka upp med? Dom jag närmast kommer att tänka på är:
Claesson kommer få en ärlig chans på NHL nästa säsong, det är jag nästan säker på. MacLean brukar ge yngre spelare mycket förtroende, när dom väl får chansen. Så Claesson skulle inte jag sitta och hoppas på.1962FenderStrat skrev:OM vi går upp ikväll, vilka "hemvändare" skulle vi kunna tänkas stärka upp med? Dom jag närmast kommer att tänka på är:
Josefson känns lite 50/50, kan mycket väl blomma ut på riktigt nästa säsong. Tror han stannar i minst en säsong till. Jersey är väl kanske inte den bästa organisationen att utvecklas i.
Det är väl Cehlin isåfall, hyfsat år i AHL om man ser till statistiken. Vet inte hur sugen han är på att harva där i en säsong till. Har dock kontrakt till 14/15.
"Om Djurgården går upp så är det inte omöjligt att Huddingekillen, Andreas Falk, är en av lagets centrar kommande säsong. #difhockey"
Saxat från Galenhökens Twitter
Saxat från Galenhökens Twitter
Jag tänker inte ens spekulera i hur vår trupp ser ut nästa säsong för än ca 21:30 ikväll.
Jag är inte arg, och inte besviken.
- MarcusDaze
Lundberg kan vara påväg till SSK.
-AB
-AB
- John Terry
- Djurgården Hockey
Ska SHL-lag som åkt ur få fallskärm så ska majoriteten av fallskärmen öronmärkas till adminstrativa kostnader.
Tycker jag - ska tilläggas.
-
- Säsongskort: Ja
Jag har hört ett rykte om att Wesslau kommer tillbaka om vi går upp till SHL.
Ser du något hockeymuseum i Örnsköldsvik? Tyvärr finns det ju inget sätt att kontrollera att pengarna används till det de ska, eller att de öronmärkta pengarna inte på pappret frigör tidigare administrativt anslagna budgetmedel till spelartruppen.John Terry skrev:Ska SHL-lag som åkt ur få fallskärm så ska majoriteten av fallskärmen öronmärkas till adminstrativa kostnader.
- John Terry
- Djurgården Hockey
Ganska lätt att se om det skärs onaturligt mycket i tex kansli. Sen så är budgetering något som mycket väl en ligaledning skulle kunna få ta del av.sm910 skrev:Ser du något hockeymuseum i Örnsköldsvik? Tyvärr finns det ju inget sätt att kontrollera att pengarna används till det de ska, eller att de öronmärkta pengarna inte på pappret frigör tidigare administrativt anslagna budgetmedel till spelartruppen.John Terry skrev:Ska SHL-lag som åkt ur få fallskärm så ska majoriteten av fallskärmen öronmärkas till adminstrativa kostnader.
Det där ser jag helt ärligt inte som ett problem. Problem är när klubbar har en enorm infrastruktur runt omkring sig och byggt på sig mycket kostnader som det sedan måste skäras bort. Ibland går inte det då allt inte är på korttidskontrakt precis vilket skulle riskera stora klubbar och således faktiskt vara en fara för hockeyn på sikt.
Kan tyvärr stämma. Hv har ju plockat in Ersberg.Sadulisten skrev:Jag har hört ett rykte om att Wesslau kommer tillbaka om vi går upp till SHL.
Det är det man har kommuner och trottoarkanter till.
Svens idrott är inte riktigt byggd för att ekonomi och resultat ska vara så sammankopplade på gott och ont.
Svens idrott är inte riktigt byggd för att ekonomi och resultat ska vara så sammankopplade på gott och ont.