Kvalserien: Djurgårdens IF - Västerås IK 7/4 2014
Re: Kvalserien: Djurgårdens IF - Västerås IK 7/4 2014
En tanke...undra om någon sätter igång brandlarmet i någon av matcherna för att ordna till sig ett fördelaktigt läge där de kan spela på resultatet?
- -daniel-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Snart gäller det, går det så går det. Vi kan inte göra mer än göra vårt på läktarna.
De har kivats om det där på Twitter där Jenny (Våran VD) radat upp ett par olika roliga alternativ. Spontanhissning av tröja tyckte jag lät roligastVikas skrev:En tanke...undra om någon sätter igång brandlarmet i någon av matcherna för att ordna till sig ett fördelaktigt läge där de kan spela på resultatet?

New blood joins this earth, and quickly he's subdued...
-
Mikael Holm & Marcus Linde dömer. På annat håll finns en viss Wolmer i Ängelholm. De kanske får massa gratisbaljor.
25/4-2025
Tror också på 6-1 av någon anledning. Har för mig att vi låg under med 6-1 i himmelstalundshallen mot SSK 1985, så nu är det dags för omvända roller.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Den här dagen 2000 slog vi Modo med 5-0 i globen.
- minalman
Kvalserien: Djurgårdens IF - Västerås IK 7/4 2014
Idag är alla hockeygudars morsa på vår sida. Frågan är hur hon uppfostrat sina söner.
Ett tecken i skyn är att det regnat hela dagen. Ingen aning om vad det betyder men det har absolut en mening. Kanske att alla halmstrån blivit våta?
Edit: Nu minns jag. Det var någon forumräv som berättade (i höstas?) att om vi gick upp skulle han bara sätta sig på en av sofforna utanför Globen och stirra rakt fram. Regnandet är för att testa hans karaktär.
Ett tecken i skyn är att det regnat hela dagen. Ingen aning om vad det betyder men det har absolut en mening. Kanske att alla halmstrån blivit våta?
Edit: Nu minns jag. Det var någon forumräv som berättade (i höstas?) att om vi gick upp skulle han bara sätta sig på en av sofforna utanför Globen och stirra rakt fram. Regnandet är för att testa hans karaktär.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
- -daniel-
Snarare Gurra Guds slutkläm i sitt pissande på Djurgården, i likhet med när de sista dropparna kläms ur.minalman skrev:Idag är alla hockeygudars morsa på vår sida. Frågan är hur hon uppfostrat sina söner.
Efter regn kommer sol. Framgent är det enbart sol på vårt kära DIF. Det har jag bestämt.
Goalies
39. Reideborn, Adam
50. Mattsson, Johan
1st Line
6. Englund, Andreas
51. Lidström, David
52. Ahlén, Mikael
18. Holmqvist, Michael
17. Eriksson, Henrik
2nd Line
4. Högström, Marcus
33. Pettersson, Timmy
62. Jakobs, Jens
10. Eriksson, Joakim
38. Hagelin, Joakim
3rd Line
7. Andersson, Nils
56. Norell, Robin
79. Lundberg, Emil
83. Johner, Dustin
66. Sörensen, Marcus
4th Line
41. Falk, Alexander
26. Nyberg, Henrik
61. Ljungh, Markus
15. Saviano, Steve
Extra Players
21. Heinerö, Nicklas (RW)
N E R V Ö S
39. Reideborn, Adam
50. Mattsson, Johan
1st Line
6. Englund, Andreas
51. Lidström, David
52. Ahlén, Mikael
18. Holmqvist, Michael
17. Eriksson, Henrik
2nd Line
4. Högström, Marcus
33. Pettersson, Timmy
62. Jakobs, Jens
10. Eriksson, Joakim
38. Hagelin, Joakim
3rd Line
7. Andersson, Nils
56. Norell, Robin
79. Lundberg, Emil
83. Johner, Dustin
66. Sörensen, Marcus
4th Line
41. Falk, Alexander
26. Nyberg, Henrik
61. Ljungh, Markus
15. Saviano, Steve
Extra Players
21. Heinerö, Nicklas (RW)
N E R V Ö S
Johannes Jönsson står ikväll mot Malmö för Örebro. Det är väl knappast att gå fullt!? Henrik Lundberg är andremålis.
Som att Adam skulle vara sjuk så spelar vi Tobias framför Mattsson.
Som att Adam skulle vara sjuk så spelar vi Tobias framför Mattsson.
Jag har inte varit nervös hittills, men med 15 minuter kvar tills bussen går, så börjar nervositeten komma krypandes.
Även fast jag på svart och vitt förstår hur viktig matchen är, så är det svårt för hjärnan min att ta åt sig det. Det handlar väl helt enkelt om någon slags form av förnekelse, för att hittills så har det bara känts som vilken match som helst. Det kommer antagligen bli en rejäl käftsmäll så fort jag tar första steget in på Hovet, och uppvaknandet ur denna sömn av förnekelse blir ett faktum.
Vågar inte tippa hur det hela slutar, utan nöjer mig med att konstatera att oavsett vad så ska laget hyllas. Dom har stått för en fantastisk säsong, oavsett om detta bär hela vägen eller inte.
1 timme, 60 minuter, 3600 sekunder. Det är vad som återstår av den här säsongen, och på isen och läktaren finns bara en enda sak: 110% inställning!
Även fast jag på svart och vitt förstår hur viktig matchen är, så är det svårt för hjärnan min att ta åt sig det. Det handlar väl helt enkelt om någon slags form av förnekelse, för att hittills så har det bara känts som vilken match som helst. Det kommer antagligen bli en rejäl käftsmäll så fort jag tar första steget in på Hovet, och uppvaknandet ur denna sömn av förnekelse blir ett faktum.
Vågar inte tippa hur det hela slutar, utan nöjer mig med att konstatera att oavsett vad så ska laget hyllas. Dom har stått för en fantastisk säsong, oavsett om detta bär hela vägen eller inte.
1 timme, 60 minuter, 3600 sekunder. Det är vad som återstår av den här säsongen, och på isen och läktaren finns bara en enda sak: 110% inställning!
Helvete. Brukar ofta finna någon slags mental tillflykt i att läsa matchtrådarna och känna en virtuell närvaro av djurgårdsvänner i dessa. Men det liksom osar nervositet kring den här tråden och det smittar av sig.
Det kommer bli bland det jävligaste jag upplevt sportsligt tror jag.
Är jag ensam om att känna en jävla oro över att Solna står som vinnare efter krutröken lagt sig i hockeyladorna ikväll?
Det kommer bli bland det jävligaste jag upplevt sportsligt tror jag.
Är jag ensam om att känna en jävla oro över att Solna står som vinnare efter krutröken lagt sig i hockeyladorna ikväll?
- Mattias_87
- Medlem: Ja, ständig medlem
Jag tänker inte ens tänka i dom där banorna. Om inte vi går upp så måste det vara Rögle.Skotte skrev:Är jag ensam om att känna en jävla oro över att Solna står som vinnare efter krutröken lagt sig i hockeyladorna ikväll?
Avskaffa tre mot tre.
Men satan vad ni jinxar!
Örebro slår Malmö
Vi förlorar med 0-7, ett försök att fördröja matchen genom att sätta igång brandlarmet misslyckas men efter matchen brinner Hovet ner.
Aik piskar Rögle och går upp på målskillnad!
Nya hovet byggs upp i Solna under namnet Kompis Hallen.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Örebro slår Malmö
Vi förlorar med 0-7, ett försök att fördröja matchen genom att sätta igång brandlarmet misslyckas men efter matchen brinner Hovet ner.
Aik piskar Rögle och går upp på målskillnad!
Nya hovet byggs upp i Solna under namnet Kompis Hallen.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Tydligen är jag "omogen" och "oseriös" för att jag vill döpa min son till Fimpen.
- Doyle
Vi vinner med det som behövs. Inget stoppar oss ikväll. Vädergudarna gråter över råttas uttåg..Solen o regnbågen lyser snart gul/röd/blå (;0)
Ser fram emot att träffa på "Mackan" o Wesslau i fel bås nästa säsong..
Framåt nu stolta DIF gör oss glada...
Ser fram emot att träffa på "Mackan" o Wesslau i fel bås nästa säsong..
Framåt nu stolta DIF gör oss glada...