Kvalserien: Djurgårdens IF - Västerås IK 7/4 2014

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Användarvisningsbild
Kentta
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Kvalserien: Djurgårdens IF - Västerås IK 7/4 2014

Inlägg av Kentta »

Så sjukligt jävla nervös.

Stolt över grabbarna hur det än går.
Kall-El

Inlägg av Kall-El »

ciirree skrev:Stefan Nyman säger till SB att Heinerö kan vara aktuell för spel ikväll. "Det lutar åt det"

Vad tror ni OM han är med?
Dåligt eftersom han inte spelat på ett tag? Eller en sjukt bra injektion?
Att ha en offensiv joker att kunna slänga in är väl aldrig fel eller?
Praetori

Inlägg av Praetori »

Lidingö DIF skrev:Ja, denna säsong har verkligen varit himmel, helvete, apati och allt däremellan för oss fans. Så det är ju rent logiskt att den också måste avslutas med att man motvilligt tvingas till att bli proxy-gnagare.

Kommer åldras fem år innan denna dag är över.
Rögle kan ju som enda lag klara sig vidare även om de torskar.
Så även om gnaget skulle stå upp och vinna med uddamålet så går Rögle ändå vidare på målskillnad mot konkurrenterna om vi inte kan ta åtminstone en poäng mot VIK.

Vi måste vinna och förmodligen måste även gnaget vinna för att det skall bli SHL nästa år.

Men nu har jag slutat oroa mig. Lugnet är tillbaka och jag kommer att koncentrera mig helhjärtat åt att heja på våra grabbar på isen.

Fantastisk avslutning på säsongen oavsett, bara hoppas att de kan fullborda säsongen genom att göra en bra match mot VIK.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
coden

Inlägg av coden »

Jahapp då bär det av mot Hovet....fy faaan vad skönt att den här dagen snart är över!!!

Slipper jag se mål i baken i numerärt överläge så är jag nöjd....tryck till gurkorna nu killar!

VI SKA TILLBAKA!
Jonte

Inlägg av Jonte »

Om vi slutar på samma målskillnad som Rögle vad händer då? Går de upp på gjorda mål eller vi på inbördes möten?
Användarvisningsbild
minalman
Säsongskort: Ja

Re: Sv: Kvalserien: Djurgårdens IF - Västerås IK 7/4 2014

Inlägg av minalman »

Jonte skrev:Om vi slutar på samma målskillnad som Rögle vad händer då? Går de upp på gjorda mål eller vi på inbördes möten?
Gjorda mål går före.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Användarvisningsbild
sm910

Inlägg av sm910 »

Som det är nu känns det allt mer tveksamt om det verkligen var värt det att gnaget har något att spela för. Nu har de ju all anledning att ta ut målvakten i slutet vid likaläge såväl som till och med vid uddamålsledning.
Jonte

Inlägg av Jonte »

Ok så vi behöver gå två mål bättre än Rögle. Synd, Rögle - aik 2-1 och DIF - Västerås 3-1 känns ju knappast omöjligt. Helvete vad tragiskt att missa det på den marginalen.
Användarvisningsbild
mforce

Inlägg av mforce »

Det känns rätt bedrövligt att målskillnad ska behöva avgöra något så viktigt. Egentligen borde väl omspel vara det rimligaste. Men det är klart att det är knepigt om det är fler lag än två på samma poäng.
Bara att acceptera. Skönt att vi jobbade in den där sista pucken mot ÖHK, två (tre) mål hade varit ännu värre.
Skidlöparn

Inlägg av Skidlöparn »

Jag fick plötsligt en så jäkla härlig känsla! Tänk efter slutsignalen då vi får äntra den anrika isen för att fira Elitserien tillsammans med våra hjältar med gulrödblå sköld på bröstet! :D
förevigtdjurgården

Inlägg av förevigtdjurgården »

mforce skrev:Det känns rätt bedrövligt att målskillnad ska behöva avgöra något så viktigt. Egentligen borde väl omspel vara det rimligaste. Men det är klart att det är knepigt om det är fler lag än två på samma poäng.
Bara att acceptera. Skönt att vi jobbade in den där sista pucken mot ÖHK, två (tre) mål hade varit ännu värre.
Trist att Hanebring och Wolmer dömt bort varsitt.

Ja, jag är jävligt bitter.
25/4-2025
Gibbs

Inlägg av Gibbs »

Jag har en bra känsla i kroppen.. Den säger 6-1 till Djurgården.. Hur långt det räcker, Svårt och svara på.. Men tror på en riktig urladdning!
Användarvisningsbild
mforce

Inlägg av mforce »

Gibbs skrev:Jag har en bra känsla i kroppen.. Den säger 6-1 till Djurgården.. Hur långt det räcker, Svårt och svara på.. Men tror på en riktig urladdning!
Ha! Jag tippade 6-1 i tippningstävlingen i morse : )
Vad har vi för odds på det?
Staten

Inlägg av Staten »

Så att istället för att genomlida varje minut kan jag alltså gå under jorden till kl 22.00, därefter kolla resultaten och dra en slutsats?

Jag tror jag väljer det förstnämnda.
Användarvisningsbild
seppuko
Kontakt:

Inlägg av seppuko »

Fråga?

Skulle vi kunna se till att denna tråd inte drabbas av det normala om matchen inte går våran väg? Kan vi inte bara se de positiva sakerna ikväll oavsett utgång och se till att detta forum får en lika värdig avslutning på säsongen som Djurgården, oss och alla andra?

Vore så trevligt att komma hem ikväll (oavsett utgång) och bara mysa ned sig i Djurgårdsfamiljens tankar och funderingar efter matchen och säsongen.
New blood joins this earth, and quickly he's subdued...
Låst