Kvalserien: Djurgårdens IF - Västerås IK 7/4 2014

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Användarvisningsbild
captcash
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Kvalserien: Djurgårdens IF - Västerås IK 7/4 2014

Inlägg av captcash »

verkligen kul att må fysiskt illa en hel dag.... spänning i all ära men hade hellre sett en sista omgång där vi antingen var avhängda eller redan klara för SHL... detta är fan inte kul alls! :(
"Jag kan verkligen inte hitta en enda match där ett lag skjutit 29 skott i en period och gjort 0 mål." (detta över 33000 perioder).
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av #10 »

Flyg och hotell bokat, sätter mig på planet 14,15 , hoppas man får vara med om det lyckligaste ögonblicket i livet i kväll.
Praetori

Inlägg av Praetori »

sPTNC skrev:Rögle släpper aldrig detta...
Nej, lite surt att vi inte kunde stå emot Malmö sista minuterna. Starkt som fan att ändå gå och vinna i förlängning men Rögle har inte bara fördel i mål utan även motstånd.
AIK är ett SHL lag som skall sopa banan med skåningarna alla dagar i veckan men har stundvis uppträtt som skräp och risken för läggmatchtendenser finns ju där.

Samtidigt skall vi lyckas knäcka ett Västerås som ändå gått som tåget under säsongen, har ett stabilt lag och säkerligen spelar för att få till bästa möjliga avslutning på säsongen mot ett DIF som förvisso har hjärta men som kommer att ha en ordagrant öronbedövande press på sig från oss på läktaren. För lirare som Honken, Eriksson och Saviano tror jag bara att det är en extra boost men vissa av juniorerna kan säkerligen ha nerverna på utsidan.

Har man inget nytt kontrakt för nästa år så är det ju knivigt, risken vid vinst är ju att Djurgården går upp och sedan står man där utan kontrakt inför nästa säsong.

Äh jag vet inte, bara svamlar och måste skriva av nervositeten på något sätt. Brukar vara lugnet själv inför matcher men nu har det slagit slint.
Senast redigerad av Praetori den 2014-04-07 10:42:26, redigerad totalt 1 gånger.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Användarvisningsbild
-daniel-
Säsongskort: Ja

Inlägg av -daniel- »

Tror de lag som har minst att spela för vinner ikväll.

Tror vi tar en pinne och slutar på 15 poäng.
Aik vinner i sin tur mot Rbk och tar alla poäng där.
Örebro leker hem matchen mot Malmö.

Vi går alltså upp med 15 poäng. Den sista Kvalserien någonsin slutar således tämligen raffinerat.

Är inte speciellt nervös faktiskt, tror inte riktigt på det här scenariot ovan så ALLT är en bonus. Hoppas vi alla känner samma sak på läktarna; det är en bonus om laget krånglar sig upp. Vi skall sjunga konstant ändå, grabbarna förtjänar den största hyllningen alldeles oavsett hur det går. Mysgubben Särkijärvi skall hela han hissas upp i taket!
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Många varianter nu, men har jag fattat det hela rätt?

Om Rbk vinner med uddamålet, då måste DIF vinna med 3 måls marginal?
(dock inte 1-0, för då räcker 4-2 för oss, vi får exakt samma målskillnad men DIF går då upp på inbördes möten)

Fan, borde inte vara tillåtet att det ska vara så komplicerat inför en slutomgång.
Vinn eller försvinn hade ju liksom räckt
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Användarvisningsbild
pulverapa

Inlägg av pulverapa »

Ett som är säkert är att vi måste ta poäng, annars är vi 100% borta.
lavvan

Inlägg av lavvan »

Det där behöver vi inte oroa oss för. En bekant är tillsammans med en spelare i ajk och han har inte ens pratat om att de skulle lägga sig oavsett resultat. De försöker vinna matchen till varje pris.
Tilläggas är att detta är en spelare som är aikare sedan barnsben.

Öl och whisky får dämpa nervositeten en dag som denna.
FFF-HTB!
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Lee Harvey Oswald skrev:Många varianter nu, men har jag fattat det hela rätt?

(dock inte 1-0, för då räcker 4-2 för oss, vi får exakt samma målskillnad men DIF går då upp på inbördes möten)
Det är så jag förstått det också, ja.
mb81

Inlägg av mb81 »

Fan, borde inte vara tillåtet att det ska vara så komplicerat inför en slutomgång.
Stämmer ju inte riktigt men i princip. Fast du sa väl nästan det.
Vinner rögle med 2-1 måste vi göra minst 5 om det ska räcka med tvåmålsseger. 3-2 minst 6 osv.

Men vill fan inte ha ett sånt scenario. Att DIF leder med 5-3 i slutet samtidigt som rögle har 1-0. aik plockar målisen såklart och släpper 2-0. Det är ett extremt troligt scenario
Användarvisningsbild
elklingo

Inlägg av elklingo »

Eller så vinner AIK och vi slipper fundera på målskillnad? Jag ser det som stor sannolikhet att AIK vinner, Rögle darrade sist och mot oss var dom direkt dåliga. AIK bör, sett till sitt spelarmaterial, vinna mot Rögle, de bör även vara vråltaggade.
Praetori

Inlägg av Praetori »

Enda felet är att om Rögle vinner så måste vi vinna med minst 3 måls marginal, annars är det lika i målskillnad och av någon konstig anledning räknas gjorda mål före inbördes möten.
Rögle har gjort mer mål än oss så vid lika målskillnad så räcker det inte till trots att vi leder inbördes möten överlägset.

Dvs vinner Rögle med 4-1 så måste vi slå Västerås med 5-0.
Vinner Rögle (vilket inte är otroligt då gnaget kommer få svårt med moralen om det visar sig att vi kör över Västerås) så spelar det med största sannolikhet ingen roll OM vi kör över Västerås.

Det är i princip bara om gnaget vinner eller lyckas stjäla en poäng samtidigt som vi vinner eller spelar oavgjort mot VIK som vi har en suck.

Jag tror inte det blir fullt så enkelt. Västerås gjorde slarvsylta av oss sist och nu kan de slappna av och spela hockey för att det är roligt.
Bara att vinna mot VIK kommer nog bli svårt och sedan skall dessutom Rögle inte gå och vinna sin match.

Rent teoretiskt så har gnaget det lättare än vad vi har det om man bara ser till deras egen uppgift.
Vi måste slå VIK med minst 3 måls marginal och helst mer (om man utgår från att det troliga att Rögle vinner). AIK behöver bara slå Rögle med 2 måls marginal samtidigt som vi och malmö nollar (vilket skulle följa tidigare utfall under serien), då är de vidare.

Drömscenariot är iofs att Malmö torskar, gnaget vinner och vi plockar minst en poäng mot VIK.
Skulle kunna bli den mest glada förlusten på OT någonsin.
Tar vi en poäng samtidigt som Rögle torskar så är vi nämligen klara oavsett hur det går i förlängningen.
Senast redigerad av Praetori den 2014-04-07 11:38:01, redigerad totalt 2 gång.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Användarvisningsbild
Stiwky

Inlägg av Stiwky »

Jag hoppas att de är slutsålt?
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Användarvisningsbild
DIF#1

Inlägg av DIF#1 »

Fatta detta sjuka scenario. Att både våran och Rögles match går till förlängning/straffar. Snacka ångesten då. Vi måste vinna i OT och Rögle måste samtidigt torska i OT mot ett AIK som i detta fall är helt borta. Fy fan vilken jävla jobbig situation!
Hoppas dock att AIK gör sitt och vinner eller tar poäng (som de borde göra iom att de är bättre) samtidigt som vi fokuserar helt på vårat och vinner mot VIK!
"Grym jävla publik" - Michael Holmqvist efter DIF - AIK (25/3 -14)
Användarvisningsbild
Acke83

Inlägg av Acke83 »

Stiwky skrev:Jag hoppas att de är slutsålt?
Fick det här i mailen imorse så det är det nog!
Entréer – publik – kom i god tid
Vi har helt slutsålt ikväll! Och då menar jag helt slut. Trycket är enormt.
I och med den höga publiksiffran så kan det ta lite extra tid vid biljettutlämning och inpassering. Kom gärna därför till matchen med extra marginal.
Användarvisningsbild
Stulle
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Stulle »

pulverapa skrev:Ett som är säkert är att vi måste ta poäng, annars är vi 100% borta.
EDIT: Jag fintade bort mig själv. Vilket självmål!
Senast redigerad av Stulle den 2014-04-07 11:56:44, redigerad totalt 3 gång.
Jag är inte arg, och inte besviken.
Låst