Kvalserien: Djurgårdens IF - Västerås IK 7/4 2014

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
coden

Re: Kvalserien: Djurgårdens IF - Västerås IK 7/4 2014

Inlägg av coden »

Håller helt med LHO här....kommer bli stentufft att ens fixa tre pinnar mot VIK trots hemmaplan och sveriges bästa publik.

Att sitta och spekulera om andra lag kommer gå för fullt känns också som slöseri med tid.

Om jag var säcken skulle jag, efter en fettsugning och lite botox, banka in följande i killarna inför morgondagen :

"Ut och spela som om livet hängde på det. Slappna aldrig av utan jaga och hugg på allt som rör sig även om vi skulle leda med ett par mål. Vi ska vinna och helst vinna stort så får vi se hur långt det räcker."

Sen om det inför tredje visar sig att vi har ett par måls marginal på rövle (jag har helt räknat bort malmö och råtta) så kan man kanske börja mana till lite försiktighet men sällan har väl devisen "Anfall är bästa försvar" passat så bra som inför denna match.

Tryck ner Vik i egen zon och håll dom där i 60!!!
storpotäten
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av storpotäten »

Det enda jag ber om imorgon är en väl genomförd match där vi vill vinna varje situation. Vinn mot VIK och sen får hin håle spela tärning om resten.
100 % i varje situation!
Användarvisningsbild
minalman
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Inlägg av minalman »

Att förlora både borta och hemma mot laget som visat sig vara sämst bland de övriga under KS skulle lätt ordna att jag klarade mig utan ishockey till i september.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Användarvisningsbild
captcash

Inlägg av captcash »

Klart ajk snackar om läggmatch, deras supporters är precis som det låter.. en ohyra... finns ingen stolthet eller hjärta där utan bara nån form av hat till allt... de gillar ju inte ens sitt egna lag utan lever på att hata andra... äckliga skitsupporters och en stackars vidrig klubb som egentligen förtjänar bättre "supporters" än vad de har... Hoppas bara spelarna inte är lika genomruttna som deras så kallade fans är!

Matchen då... vågar inte tippa, inte nån av dem... hade oss totalt borträknade inför senaste omgången så tänker fortsätta tro det, helt enkelt för att egna fallet inte ska bli så stort som om jag tänkte på SHL!
"Jag kan verkligen inte hitta en enda match där ett lag skjutit 29 skott i en period och gjort 0 mål." (detta över 33000 perioder).
Användarvisningsbild
Doyle

Inlägg av Doyle »

Finns bara två lag i två skitserier som väcker enorma känsloyttringar, BIK o råtta. Har onda aningar inför matchen i morgon. VIK kommer att vara toktaggade när ett fullsatt Hovet likt en tsunami sköljer över våra spelare. Hoppas ändå vi får två snabba mål och a i k faktist lever upp till epitet
"Ni är inte a i k" Nääej gnaget, DJURGÅRDEN är inte a i k och det är jag enormt tacksam över...
Användarvisningsbild
sthlm1891

Inlägg av sthlm1891 »

Det gäller bara att köra fullt ös, råttorna kommer säkerligen lägga sig tyvärr, och det är bara ösa på med så mycket mål att de inte klarar att lägga sig tillräkligt
Användarvisningsbild
Mattias_87
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Mattias_87 »

Jag tror verkligen detta blir en tuff match. Vi kommer ju inte dominera matchen är jag ganska säker på. Sen är Fransson bra i målet.

Men hoppet är det sista som överger en.
Avskaffa tre mot tre.
Jojjan

Inlägg av Jojjan »

Hej alla Djurgårdare!

Tänkte bara droppa in för att säga att jag hoppas ni reder ut det här och kravlar er förbi Rögle, skulle ju vara kul att få upp er igen.

Hatkärlek är en stark känsla... Lycka till! // MVH En Luleå supporter.
Användarvisningsbild
Örebroarn

Inlägg av Örebroarn »

Känns tragiskt att målet vi släppte in mot Rögle med 6 sekunder kvar senast vi möttes i Ängelholm kan vara det som avgör. Ångest ångest ångest! Att förlita sig på andra lag funkar så länge det inte är aik. Även om spelarna vill vinna sitter säkert Firman och dödshotar spelarna att lägga sig.
Användarvisningsbild
Godnoken

Inlägg av Godnoken »

Drömde att AIK vann stort.. Eller förlorade stort.. Kommer inte ihåg.. Är vilsen.. Ge mig måndag och 3 poäng :!:

Hade bra feels igår. Nu vet jag inte längre..
Det finns ingen större Djurgårdare än Marcus Nilson - Wikegård
Skidlöparn

Inlägg av Skidlöparn »

Kvalserieskägget är fult som stryk och jag vill inget annat än att få raka av det med en känsla av eufori på måndag kväll. Jag kommer vara fantastiskt stolt över laget oavsett hur det går på måndag och stanna kvar en bra stund på läktaren för att hylla dem. Det förtjänar våra krigare på isen.
Skulle vi osannolikt nog reda ut det här och ta oss upp till Elitserien vet jag inte vad jag skulle ta mig till!
Snälla ge mig måndag snart...
mb81

Inlägg av mb81 »

Örebroarn skrev:Känns tragiskt att målet vi släppte in mot Rögle med 6 sekunder kvar senast vi möttes i Ängelholm kan vara det som avgör. Ångest ångest ångest! Att förlita sig på andra lag funkar så länge det inte är aik. Även om spelarna vill vinna sitter säkert Firman och dödshotar spelarna att lägga sig.
Fast det kan man ju säga om alla mål vi släppt in mot rögle. En match är ändå 3x20. Däremot är jag fortfarande sur över målen som vi fått bortdömda pga fega domare som inte tar sitt jobb på allvar.
Tex målet som rögle släppte in i tom kasse när de försökte reducera mot oss på hovet kan ju bli lika avgörande. Då kommer de ångra att de plocka målisen.

Vinn matchen är det enda vi kan göra och hoppas på det bästa!
Honken

Inlägg av Honken »

VIK är ett av de lag vi har klart svårast för.
0-5 matchen kan vi räkna bort, sjukstuga i VIK som t.om ställde in träningen dagen efter med 16 man borta.
Ingen av lagen har lyckats i PP mot varandra
DIF har haft 45 min i PP utan att göra mål, Vik nästan lika mycket.
Viktigt att göra första målet så att inte VIK kan lägga sig på försvar.

Bild
Bild
Bild
Bild
Jag har svårt för Djurgårdens jävla klocka (måljingeln ”klockan slår, klockan slår...”), den har satt sig i mitt huvud och ekar fortfarande.
Fredrik Söderström, Tränare Oskarshamn
ciirree

Inlägg av ciirree »

Haha, denna är fan sjuuuk.. om dessa resultat håller sig så kolla målskillnad, insläppta och gjorda. Snacka om att de två vinsterna mot Rögle var värda mycket då.

http://www.speculator.se/spec&id=181
Användarvisningsbild
elklingo

Inlägg av elklingo »

Om vi går upp, vad vackert det hade varit. Glädjen, tårarna, lättnaden. Snälla gode gud...
Låst