Kvalserien: Malmö Redhawks - Djurgårdens IF 4/4 2014
Re: Kvalserien: Malmö Redhawks - Djurgårdens IF 4/4 2014
Allt detta gnäll på domaren. Hädanefter vill jag inte höra ett pip från dessa kommentatorer på forumet när leksköping och bikbok gnäller som de brukar.
Domaren gjorde fel, lev med det för ingenting ni gör eller säger kommer ändra på det. Vi tappade inte den extra poängen på grund av det heller utan på grund av att vi inte kunde hålla rent sista minuterna.
Skickat från min GT-N7100 via Tapatalk
Domaren gjorde fel, lev med det för ingenting ni gör eller säger kommer ändra på det. Vi tappade inte den extra poängen på grund av det heller utan på grund av att vi inte kunde hålla rent sista minuterna.
Skickat från min GT-N7100 via Tapatalk
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Vid en sån dundertabbe är det okej att gnälla på domaren. Man kan inte blåsa av om man inte ser att pucken är blockerad. Man kan inte "anta" att den är det. Jag såg matchen med en polare som är domare på den här nivån (håller ej på något lag) och han bara skakade på huvudet och sa "Wolmer....". Han är tydligen enl. De flesta i domarkåren för dålig att ens döma HA. Han borde egentligen vara någonstans i div1.
Visst är det visserligen korrekt att döma bort målet eftersom han blåst, inget snack - men samtidigt ska vi självklart ifrågasatta varför han blåste så snabbt. Det är tydligen inte första gången han är snabb på pipan.
Visst är det visserligen korrekt att döma bort målet eftersom han blåst, inget snack - men samtidigt ska vi självklart ifrågasatta varför han blåste så snabbt. Det är tydligen inte första gången han är snabb på pipan.
"gnället" är befogat.
Skickat från min HTC One via Tapatalk
Skickat från min HTC One via Tapatalk
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Har han uttalat sig om målet? För jag tror inte han ser pucken bakom ena benskyddet. Men det är fortfarande horribelt att blåsa av sådär fort. Det är något svensk hockey måste ändra på pronto. Är det gurgel framför mål så visst, men i detta fall var det ju fredagsmys framför mål så finns ingen anledning att blåsa så fort oavsett om han sett pucken eller ej.
Skickat från min HTC One_M8 via Tapatalk
Skickat från min HTC One_M8 via Tapatalk
New blood joins this earth, and quickly he's subdued...
- -daniel-
- Säsongskort: Ja
Men finns ju ingen mening att gnälla i efterhand, misstag begås gång efter gång - hur pass jävla onödigt och oproffsigt det än är.
Sånt här jämnar ut sig.
Sånt här jämnar ut sig.
-
- Medlem: Ja, ständig medlem
Visst ska domarn få feedback på sina bra och mindre bra beslut men att dra slutsatsen att DIF gick miste om 3p pga den tabben tror jag ingen gör. Ingen vet hur matchen hade utvecklats om vi fått målet godkänt.
Domarn gjorde fel: JA
Surt sa röven: JA
Hockey är rättvist: NEJ
DIF har fortfarande en bra chans: JA
Henriks Erikssons inställning var klockren: tugga på och gör ett mål till istället.
Domarn gjorde fel: JA
Surt sa röven: JA
Hockey är rättvist: NEJ
DIF har fortfarande en bra chans: JA
Henriks Erikssons inställning var klockren: tugga på och gör ett mål till istället.
100 % i varje situation!
- Lee Harvey Oswald
Agree.-daniel- skrev:Men finns ju ingen mening att gnälla i efterhand, misstag begås gång efter gång - hur pass jävla onödigt och oproffsigt det än är.
Sånt här jämnar ut sig.
Har sett samma sak hända 3 gånger i SHL-slutspelet, det är sånt som händer, denna gång blev vi drabbade.
Surt, javisst, värt att älta vidare, nop.
Vi kan inte lyfta ut denna separata händelse och lägga all vikt vid att detta avgjorde.
Säsongen har varit fylld med individuella misstag, även här i kvalserien har vi i avgörande lägen inte riktigt förmått att knyta ihop "Säcken".
Strax innan 3-3 målet har vi alla chanser att dumpa ut pucken ur zon, men vi fixar det inte.
VIk-bortamatchen.
Vi kommer från ett helt ok utfört derby, vinner övertygande hemma mot MIF och så presenterar vi säsongens bottennapp mot Vik, som vinner den matchen enkelt utan att vara i närheten av bra ens.
Om vi faller på målsnöret så är det trots allt pga eget tillkortakommande (även om jag anser att det knapp går att vrida ur en droppe extra ur detta heroiskt kämpande lag)
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
- minalman
Det måste finnas någon klok person som river ur sidorna i tränarinstruktionerna om att man aldrig får spela till icing vid spel fem mot sex och tom motståndarkasse. Det är ju absurt.
I värsta fall har man möjlighet att ställa upp på ett intränat sätt på ett icingnedsläpp efter att ha fått hämta andan. I bästa fall går den in i öppet mål.
Nu ger vi bara bort pucken till motståndare på deras offensiva blå nio gånger av tio när vi försöker dutta ut trissan.
I värsta fall har man möjlighet att ställa upp på ett intränat sätt på ett icingnedsläpp efter att ha fått hämta andan. I bästa fall går den in i öppet mål.
Nu ger vi bara bort pucken till motståndare på deras offensiva blå nio gånger av tio när vi försöker dutta ut trissan.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Haken är den att vi fått två mål bortdömda på detta sätt två matcher i rad och i det senaste fallet valde Wolmer att inte avvakta en nanosekund utan blåste av innan han omöjligen kan ha vetat om pucken varit blockerad eller inte. Denna puck låg dessutom lös hela tiden vilket gör hans misstag ännu större. Dessutom undrar jag om Wolmer ens hinner blåsa av innan pucken lämnat Jockes klubba...Lee Harvey Oswald skrev:Agree.-daniel- skrev:Men finns ju ingen mening att gnälla i efterhand, misstag begås gång efter gång - hur pass jävla onödigt och oproffsigt det än är.
Sånt här jämnar ut sig.
Har sett samma sak hända 3 gånger i SHL-slutspelet, det är sånt som händer, denna gång blev vi drabbade.
Surt, javisst, värt att älta vidare, nop.
Vi kan inte lyfta ut denna separata händelse och lägga all vikt vid att detta avgjorde.
Säsongen har varit fylld med individuella misstag, även här i kvalserien har vi i avgörande lägen inte riktigt förmått att knyta ihop "Säcken".
Strax innan 3-3 målet har vi alla chanser att dumpa ut pucken ur zon, men vi fixar det inte.
VIk-bortamatchen.
Vi kommer från ett helt ok utfört derby, vinner övertygande hemma mot MIF och så presenterar vi säsongens bottennapp mot Vik, som vinner den matchen enkelt utan att vara i närheten av bra ens.
Om vi faller på målsnöret så är det trots allt pga eget tillkortakommande (även om jag anser att det knapp går att vrida ur en droppe extra ur detta heroiskt kämpande lag)
Här råder dessutom fri sikt och inget gurgel framför mål.
Finns inga som helsta ursäkter för den missen annat än en iver att stå i centrum eller blivit mutad.
Fyfan vad besviken jag är på domaren.
hehehe
hehehe
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Jag hoppas att Johan Häll dömer på måndag, det är en av de bästa domarna enligt mig.
Gnället mot Wolmer är befogat, det var inte trepoäng i serielunken han kan ha kostat oss - det var en ES-plats.
Gnället mot Wolmer är befogat, det var inte trepoäng i serielunken han kan ha kostat oss - det var en ES-plats.
Gnället är befogat under gårdagskvällen, men nu leder det ingenstans, som jag sagt tidigare så om det finns en gud så kommer det visa sig i sista matcherna, för så mycket marginaler och motgångar vi har haft emot oss sista 2 åren så ska han fan se till att jämna ut det i sista matcherna.
- Jim Morrison
Den fullständiga bedrövelsen vid Malmös 3-3. Primalskriket vid Honkens avgörande. Dom fem sista nervösa minuterna i Ängelholm. Straffläggningen där.
Kvalserien läggs ju ned pga hjärtsvikt och hälsoproblem...
Kvalserien läggs ju ned pga hjärtsvikt och hälsoproblem...
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
-
Ska maila Svenska Hockeyförbundet om vi missar SHL på målskillnad på Måndag. Dessutom fick solna ajk nu en chans att spela kvar i SHL för 74e gången den här Kvalserien. En skänk från ovan. Kommer hädanefter se Kvalserien med DIF på 15 poäng. Det ska vi ha.
21 miljoner bort pga Wolmer. Hur kan man rycka på axlarna åt det?
21 miljoner bort pga Wolmer. Hur kan man rycka på axlarna åt det?
25/4-2025
Tänk om det på något sätt gick att få till en regel om inga mobiltelefoner, ingen matchrapportering, ingen text-Tv för spelarna under sista omgången. Känns som att Aik kommer köra på fram till att vi ev tar ledningen. Då kommer de lägga sig plattfall!