Kvalserien 2014

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
jool08

Re: Kvalserien 2014

Inlägg av jool08 »

Oj, vilket läge. Jäkligt bittert med skitmålet rögle fick mot oss i slutsekunderna...

Men nu till den stora frågan, vilken taktik ska vi ha? Ska vi gå för fullt och försöka få en klar ledning. Bra för målskillnaden. Men om vi leder med 2 så slaktar vi gnagets motivation. Undra om de börjar läcka då eller om de är professionella nog att hålla siffrorna nere?
Jag lutar dock åt att vi bör gå för att försöka få så bra målskillnad som möjligt. Litar på att aik är tillräckligt sportsliga för att inte sluta spela helt om vi leder.
Användarvisningsbild
Andspe
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av Andspe »

jool08 skrev:Oj, vilket läge. Jäkligt bittert med skitmålet rögle fick mot oss i slutsekunderna...

Men nu till den stora frågan, vilken taktik ska vi ha? Ska vi gå för fullt och försöka få en klar ledning. Bra för målskillnaden. Men om vi leder med 2 så slaktar vi gnagets motivation. Undra om de börjar läcka då eller om de är professionella nog att hålla siffrorna nere?
Jag lutar dock åt att vi bör gå för att försöka få så bra målskillnad som möjligt. Litar på att aik är tillräckligt sportsliga för att inte sluta spela helt om vi leder.
Fast.. tror inte AIK:s spelare får veta vad de står i de andra matcherna :P De går nog för vinst hursom och sen hoppas på att det går vägen..
Delägare i DIF Hockey Partners Sweden AB
Användarvisningsbild
Andspe

Inlägg av Andspe »

Det sk. SHL-laget Rögle va inte ens nära på att fylla Lindab Arena! I en avgörande kvalserie-match... Det är absolut inte bra!

2014-04-04 Rögle BK - VIK Västerås HK 1 - 2 (1-1, 0-0, 0-0, 0-0, 0-1) 4399 Lindab Arena

Och ett fullsatt Hovet på Måndag ger oss ett snitt på 8054! Alltså 40 saknande bortasupportrar per match i snitt!

Bild
Delägare i DIF Hockey Partners Sweden AB
Rattlehead

Inlägg av Rattlehead »

Försök att följa med i mitt resonemang här. Se mitt resonemang ur Stockholms stads ögon på måndagskvällen.

Allt har gått fel i år och det är inte stadens fel. Går laget inte upp (vi, Djurgårdens IF) så är det, trots att man vann båda matcherna mot Rögle, eftersom AIK lade sig efter 10 minuter när Rögle gjorde 1-0. Då behövde man själva göra minst tre mål för att hålla det sportsliga levande. Det är det som kommer att kommas ihåg av sillryggarna i stadshuset. Det behövs alltså ingen extra satsning på ett A-lag i herrhockey i Stockholms stad. Allt var bara otur med spelschemat.

Går laget upp (vi, Djurgårdens IF) så är det för att laget vann båda matcherna mot Rögle och man hade "tur" med andra resultat samtidigt som man vann sista matchen, STORT, för säsongen och gick om Rögle på målskillnad. Laget har stått för en enastående prestation och dessa grabbar kommer att bära Djurgårdens IF hockey på sina axlar i framtiden. Det var bara en skröna att Hovet är förlegat och att spelarna måste träna på samma ställe som man spelar match. Vi, i Stockholm, ger våra spelare möjligheten att träna på Hovet. En klassisk arena...

Damned if you do, damned if you don't. Då menar jag inte Stockholms stad utan både Djurgårdens IF och AIK Solna, som ändå med Södertälje SK, får ses som 08-hockey.

Så vad händer om vi eller packet går upp? Vad händer om inget lag går upp? Stockholms stad har redan sin "press release" klar och ingenting har deras signum. Allt är som det alltid varit. Sen kommer nästa säsong och någon annan (en socialdemokrat) kommer att få stå till svars. Då säger han/hon "men det var inte jag, det var ju Sten Nordin som bla bla bla bla...".

Så vad är bäst i det långa loppet? Att gå upp och riskera att åka ner direkt eller att inte gå upp och bygga själva utan stadens "hjälp"? Det här är en skitsituation som föreningen står inför.
Henke_F
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Henke_F »

Andspe skrev:Det sk. SHL-laget Rögle va inte ens nära på att fylla Lindab Arena! I en avgörande kvalserie-match... Det är absolut inte bra!

2014-04-04 Rögle BK - VIK Västerås HK 1 - 2 (1-1, 0-0, 0-0, 0-0, 0-1) 4399 Lindab Arena

Och ett fullsatt Hovet på Måndag ger oss ett snitt på 8054! Alltså 40 saknande bortasupportrar per match i snitt!

Hor-rögle kan dra åt helvete och är en jävla skämtförening. Mörkar man att 1000 platser är lediga bara för att inte bortasupportar skall kunna få tag i dom så borde dom stängas av på livstid ifrån all idrottslig aktivitet!

Är så jävla förbannad på allt denna kväll, utan att ha full koll på hockeyn och kan inte tänka klart vad denna övertids- "vinst" poängtappet ställde till!

Hur fan ser scenariot ut? Samma poäng som horjävlarna men ett mål sämre i målskillnad eller?

Kanske någon har redogjort för detta redan men måste läsa ikapp isåfall.

Edit: fylle-raljerande borttaget.
Senast redigerad av Henke_F den 2014-04-05 09:44:33, redigerad totalt 2 gång.
coden

Inlägg av coden »

Henke_F skrev:
Andspe skrev:Det sk. SHL-laget Rögle va inte ens nära på att fylla Lindab Arena! I en avgörande kvalserie-match... Det är absolut inte bra!

Bild

Hor-rögle kan dra åt helvete och är en jävla skämtförening. Mörkar man att 1000 platser är lediga bara för att inte bortasupportar skall kunna få tag i dom så borde dom stängas av på livstid ifrån all idrottslig aktivitet!

Är så jävla förbannad på allt denna kväll, utan att ha full koll på hockeyn och kan inte tänka klart vad denna övertids- "vinst" poängtappet ställde till!

Hur fan ser scenariot ut? Samma poäng som horjävlarna men ett mål sämre i målskillnad eller?

Kanske någon har redogjort för detta redan men måste läsa ikapp isåfall.

Hade jag stött ihop men en helsingborgare eller godtycklig skauning här uppe i norrland i natt så hade jag kört huvud för öga, hand för tand!
Det är "enkelt"

Om rövle tar poäng så måste vi vinna.
Om rövle vinner mot råtta så måste vi vinna med två mål mer än dom.

Ett specialfall kan jag se om vi vinner med 4-2 och rövle med 1-0
Då får vi samma poäng, samma målskillnad, och samma antal gjorda. Då går vi vidare på inbördes.

Så djävla nervöst men underbart att ha biljetter klara.

Kämpa Djurgården!!
Senast redigerad av coden den 2014-04-05 06:46:01, redigerad totalt 1 gånger.
Användarvisningsbild
JohanPez
Säsongskort: Ja

Kvalserien 2014

Inlägg av JohanPez »

Henke_F skrev:
Hade jag stött ihop men en helsingborgare eller godtycklig skauning här uppe i norrland i natt så hade jag kört huvud för öga, hand för tand!

Skönt att någon har fattat... Not.

För övrigt, all cred till Västerås. Det är verkligen inte alla som kan tagga till i en betydelselös match.

Sent from my iPad using Tapatalk
Användarvisningsbild
seppuko
Kontakt:

Re: Sv: Kvalserien 2014

Inlägg av seppuko »

JohanPez skrev:
Henke_F skrev:

Skönt att någon har fattat... Not.

För övrigt, all cred till Västerås. Det är verkligen inte alla som kan tagga till i en betydelselös match.

Oskarshamn sista playoffmatchen förra året?! :-)

Skickat från min HTC One_M8 via Tapatalk
New blood joins this earth, and quickly he's subdued...
Kall-El

Inlägg av Kall-El »

Enligt Pajasbladet kommer Råtta få en fallskärm på 7 miljoner kronor om laget åker ur SHL.

I sak kan jag köpa tanken på att ett nedflyttat lag får lite ekonomisk hjälp, men nu kommer haken.

NU kommer dock haken; Det är bara en klubb som får stå för kostnaden på 7 miljoner kronor nämligen den klubb som tar klivet upp och ersättare Råtta. Hur jävla rättvist är det på en skala från 1 till 10?

Borde inte rimligtvis den summan delas lika mellan samtliga SHL-lag?
Användarvisningsbild
minalman

Inlägg av minalman »

Kall-El skrev:Enligt Pajasbladet kommer Råtta få en fallskärm på 7 miljoner kronor om laget åker ur SHL.

I sak kan jag köpa tanken på att ett nedflyttat lag får lite ekonomisk hjälp, men nu kommer haken.

NU kommer dock haken; Det är bara en klubb som får stå för kostnaden på 7 miljoner kronor nämligen den klubb som tar klivet upp och ersättare Råtta. Hur jävla rättvist är det på en skala från 1 till 10?

Ja, jag skrev om det i Hata AIK tråden. Helt vidrigt. Sett ur rättvisesynpunkt.
Tror däremot inte det behöver betyda jättemycket för spelarbudgeten, då de där sju miljonerna säkerligen är den skillnad i overheadkostnad en proppfet SHL- klubb dragit på sig.
Men att vi till exempel sitter på en billigare kansliadress nu än under vår SHL-tid borde kunna lägga på extra pengar på vår spelarbudget i stället för att gnaget ska kunna värva flera Stockholmstalanger till sin trupp med våra pengar.
Senast redigerad av minalman den 2014-04-05 09:00:57, redigerad totalt 1 gånger.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Praetori

Inlägg av Praetori »

Någon som har kontakter med Örebros supportrar i hockey?
Var på promenad vid Stadion tidigt i morse och såg att de varit där och hängt upp sin handgjorda "vila i frid" flagga som de hade på sin sektion på Hovet i tisdags.
Stort.

Skickat från min GT-N7100 via Tapatalk
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Praetori skrev:Någon som har kontakter med Örebros supportrar i hockey?
Var på promenad vid Stadion tidigt i morse och såg att de varit där och hängt upp sin handgjorda "vila i frid" flagga som de hade på sin sektion på Hovet i tisdags.
Stort.

Skickat från min GT-N7100 via Tapatalk
Det var ju också en Örebro supporter som skänkte 500 pix till insamlingen under matchen, jäkligt stort tycker jag också. All cred.

Blir glad av att läsa om sådant.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

minalman skrev:
Kall-El skrev:Enligt Pajasbladet kommer Råtta få en fallskärm på 7 miljoner kronor om laget åker ur SHL.

Ja, jag skrev om det i Hata AIK tråden. Helt vidrigt. Sett ur rättvisesynpunkt.
Tror däremot inte det behöver betyda jättemycket för spelarbudgeten, då de där sju miljonerna säkerligen är den skillnad i overheadkostnad en proppfet SHL- klubb dragit på sig.
Men att vi till exempel sitter på en billigare kansliadress nu än under våra SHL-tid borde kunna lägga på extra pengar på vår spelarbudget i stället för att gnaget ska kunna värva flera Stockholmstalanger till sin trupp med våra pengar.
De här 7 MSEK kommer vara skillnaden för Solna Aik att inte gå i putten, så illa lär det garanterat komma fram att läget är med deras ekonomi. Om det ens räcker.
Kall-El

Inlägg av Kall-El »

Jag säger inget om fallskärmen i sig för jag menar att den nog kan vara vettig för att hjälpa den nedflyttade klubben.

Det som känns så satans fel i sammanhanget är dock att den nyuppflyttade klubben skall bli av med 7 miljoner kronor. Det innebär alltså att en klubb som tagit klivet upp blir straffade ekonomiskt vilket känns helt sjukt, men det är väl så här det blir när idioter från Karlstad och Linköping får för mycket makt.

Varför istället inte bara dra 500k från varje kvarvarande SHL-klubb istället?

I övrigt tror jag också att Råtta är körda om de åker ur i år och inte tar klivet upp omedelbart.

Å andra sidan tror jag vi är ungefär lika rökta också om vi inte tar klivet upp senaste nästa säsong också...
Henke_F
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Henke_F »

coden skrev: Det är "enkelt"

Om rövle tar poäng så måste vi vinna.
Om rövle vinner mot råtta så måste vi vinna med två mål mer än dom.

Ett specialfall kan jag se om vi vinner med 4-2 och rövle med 1-0
Då får vi samma poäng, samma målskillnad, och samma antal gjorda. Då går vi vidare på inbördes.

Så djävla nervöst men underbart att ha biljetter klara.

Kämpa Djurgården!!
Vilken nagelbitare det blir, huvva.
JohanPez skrev: Skönt att någon har fattat... Not.

Dum grej som jag skrev där och inte något man menade.

Ja bra av V-ås att kämpa och de andra resultaten måste man väl säga gick precis vår väg? Synd bara att vi inte knep 3-poäng i fulltid. Vilken lång väntan det blir till den ödesmatchen på måndag.
Skriv svar