Kvalserien: Malmö Redhawks - Djurgårdens IF 4/4 2014
- DIFference
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Re: Kvalserien: Malmö Redhawks - Djurgårdens IF 4/4 2014
Bitterheten över Wolmers tjänstefel är tillbaka. Han stal en poäng för oss! Och ett plusmål!
Sen har vi förvisso själva sumpat många plusmål och även ett gäng poäng, inte minst mot Västerås. Bittert det också!
Sent from my HTC One using Tapatalk
Sen har vi förvisso själva sumpat många plusmål och även ett gäng poäng, inte minst mot Västerås. Bittert det också!
Sent from my HTC One using Tapatalk
Alltid oavsett. Förevigt Djurgården.
- Mattias_87
- Medlem: Ja, ständig medlem
- Säsongskort: Ja
Allt är Wolmers fel. Kommer hata han i resten av mitt liv om vi vinner på torsdag och ändå inte går upp.
Avskaffa tre mot tre.
bara för att förtydliga en sak.
Domare kan självfallet göra misstag.
Men det är enligt mig inget misstag att blåsa för blockering efter en nanosekund.
Det är ju inget speltekniskt svårt moment.
Allt domarna behöver göra är ju att vänta.
Det är antingen ren och skär feghet eller att Percy öppnat pluskan som gör att det blåses av så snabbt i den situationen.
Domare kan självfallet göra misstag.
Men det är enligt mig inget misstag att blåsa för blockering efter en nanosekund.
Det är ju inget speltekniskt svårt moment.
Allt domarna behöver göra är ju att vänta.
Det är antingen ren och skär feghet eller att Percy öppnat pluskan som gör att det blåses av så snabbt i den situationen.
-
Jag tror inte AIK lägger mot Rögle inom full tid. Aik är ett bättre lag. Det är upp till oss själva på hovet, vinst efter tre perioder och vi går upp
TorsdagMattias_87 skrev:Allt är Wolmers fel. Kommer hata han i resten av mitt liv om vi vinner på torsdag och ändå inte går upp.

enligt TB § 5:7 D SERIEMETODEN – TRE POÄNG MED OVERTIME OCH STRAFFARBjorn79 skrev:Hur räknas det om vi slutar på samma målskillnad som Rögle?
Skickas från min iPhone via Tapatalk
C. Ordningsföljden mellan lagen i en serie avgörs med antalet vunna poäng.
D. Vid lika poängställning avgör målskillnaden, det vill säga skillnaden mellan antalet gjorda och insläppta mål.
E. Är målskillnaden lika stor, placeras det lag främst som gjort flest mål.
F. Har lagen gjort lika många mål, är lagens inbördes resultat avgörande.
G. Kan ordningsföljden ändå inte fastställas spelas skiljematch på en av SIF fastställd bana, dock endast om utgången av matchen har betydelse för serieseger, upp-eller nedflyttning i seriesystemet.
H. Om det inte finns någon möjlighet att genomföra en skiljematch sker lottning.
- Mattias_87
Kan man inte anmäla Wolmer? Han ska inte döma något mer.
Avskaffa tre mot tre.
-
Hahaha stenkoll på läget.Lee Harvey Oswald skrev:Kanske norr om DalälvenDIFdalarna skrev:Har inte vi 16p å Rögle 15?
- minalman
Antijinxspel fungerar! Jag spelar på rövleseger, hoppas på rövleförlust och så blir det oavgjort.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Lottning hade fan varit nåt. Nervernas död och avgörande på några sekunder.sm910 skrev:enligt TB § 5:7 D SERIEMETODEN – TRE POÄNG MED OVERTIME OCH STRAFFARBjorn79 skrev:Hur räknas det om vi slutar på samma målskillnad som Rögle?
D. Vid lika poängställning avgör målskillnaden, det vill säga skillnaden mellan antalet gjorda och insläppta mål.
G. Kan ordningsföljden ändå inte fastställas spelas skiljematch på en av SIF fastställd bana, dock endast om utgången av matchen har betydelse för serieseger, upp-eller nedflyttning i seriesystemet.
H. Om det inte finns någon möjlighet att genomföra en skiljematch sker lottning.
mer klart än så blir det intesm910 skrev:enligt TB § 5:7 D SERIEMETODEN – TRE POÄNG MED OVERTIME OCH STRAFFARBjorn79 skrev:Hur räknas det om vi slutar på samma målskillnad som Rögle?

- Lee Harvey Oswald
Haha, sluta nu, släpp det där, inget att göra nåt åt nu.Mattias_87 skrev:Kan man inte anmäla Wolmer? Han ska inte döma något mer.
Vi har en liten chans fortfarande, trodde nog ingen i december
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
- caps-in-town
Avgå regelsättaren att inte inbördes möte får avgöra.
Re: Sv: Kvalserien: Malmö Redhawks - Djurgårdens IF 4/4 2014
AIK skall med sitt lag slå Rögle 9 gånger av 10. Dock är det hockey vi snackar om. Vi måste piska Västerås i 60min och gärna ösa in mål, då kan detta gå vägen utan att förlita oss på AIK.Blueberry hill skrev:Jag tror inte AIK lägger mot Rögle inom full tid. Aik är ett bättre lag. Det är upp till oss själva på hovet, vinst efter tre perioder och vi går upp
Detta blir en rysare. Trots att jag gnäller så måste man tacka laget för underhållningen. Klarar vi detta är det en bonus men annars är denna kvalserie det slutgiltiga beviset för att SHL gjorde rätt som utökar ligan till säsongen 15/16.
Skickat från min GT-N7100 via Tapatalk
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
- Mattias_87
Jag kommer inte kunna sova på hela helgen nu. Min helg är förstörd.Lee Harvey Oswald skrev:Haha, sluta nu, släpp det där, inget att göra nåt åt nu.Mattias_87 skrev:Kan man inte anmäla Wolmer? Han ska inte döma något mer.
Vi har en liten chans fortfarande, trodde nog ingen i december
Avskaffa tre mot tre.