Larsson ?

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Användarvisningsbild
Strömberg=power

Inlägg av Strömberg=power »

Jordan skrev:Boxer, du har inte sett dom senaste matcherna, det märks klart å tydligt. Men jag håller med föregående talare att Larsson skulle kunna få chansen nu på lördag mot MoDo. Det skulle betyda mycket för Daniel.
Tycker inte vi ska tänka på för mycket på Daniel Larsson. Det är nästan bara 10 omgångar kvar. Challe och Säcken måste satsa på den som ser hetatst ut. Men vänta, Daniel tänder till lagom till slutspel. Bara Lassila fortsätter i den stilen, kan bli den spelare som räddar oss till slutspel. Sen under slutspelet så är jag nästan säker på att Daniel kommer ge Lassila en tuff match om vem som ska vara förstakeeper.
Djurgården-Ett lag i med och motvind
Användarvisningsbild
odburt
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av odburt »

Jag står fast vid att Larsson ska spela. Han har potential att bli en ny Tellqvist. Stabil på alla punkter - inte samma spetskompetens med plocken som Teemu med spelar tryggare, är snabb som attan i sidled och duktig på att hålla returer. Han kan utvecklas på så många olika plan att jag hellre ser att vi gör oss av med Lassila och spelar Larsson 50 matcher nästa säsong. Resten lirar Ridderwall!
Användarvisningsbild
Rash
Säsongskort: Ja
Kontakt:

Inlägg av Rash »

odburt skrev:Jag står fast vid att Larsson ska spela. Han har potential att bli en ny Tellqvist. Stabil på alla punkter - inte samma spetskompetens med plocken som Teemu med spelar tryggare, är snabb som attan i sidled och duktig på att hålla returer. Han kan utvecklas på så många olika plan att jag hellre ser att vi gör oss av med Lassila och spelar Larsson 50 matcher nästa säsong. Resten lirar Ridderwall!
Tanken inför den här säsongen var ju att Larsson skulle vara med mest för att se och lära. Nu fick han spela mer än det var tänkt, vilket iofs är nyttigt. Och jag gillar ett långsiktigt tänkande, men med tanke på vår situation i tabellen har vi inte råd att "kila in" en målvakt utan kör på den som är bäst för dagen.

Men till nästa säsong kan jag tänka mig att Larsson går in och tar över som uttalad första målis.
Lycka är att vara djurgårdare
Boxercanyon

kvar nästa år?

Inlägg av Boxercanyon »

Tror ni att Larsson är nöjd med hur det har fungerat kring målvakterna denna säsong , skulle nog säkra upp hans plats inför nästa år om jag vore DIF[/b]
Användarvisningsbild
Rash
Kontakt:

Re: kvar nästa år?

Inlägg av Rash »

Boxercanyon skrev:Tror ni att Larsson är nöjd med hur det har fungerat kring målvakterna denna säsong , skulle nog säkra upp hans plats inför nästa år om jag vore DIF[/b]
Tror Säcken sa innan säsongen att han till säsong 2007/2008 ska gå in och konkurrera med Lassila på allvar. Men det är Larsson själv som ska göra sig förtjänt av att säkra en plats som förste målvakt, inte DIF.

Men jag tror på Larsson, han verkar ju helt klart ha potential att bli något riktigt stort!
Lycka är att vara djurgårdare
diffarn1

Inlägg av diffarn1 »

Som Rash sa, han har säkert fått spela mer än vad han skulle gjort och nu är det nog lite sent att slänga in en målis som inte har spelat på ett tag.
Boxercanyon

Inlägg av Boxercanyon »

vad som än händer så har Detroit skickat iväg sin 3 keeper ,Boston tog honom o Liv blir han kvar där i farmarligan ?så dom kan vara intresserade av att ta över Larsson redan till nästa säsong för inskolning i Grand rapids Han har ju redan visat att han kan på denna nivån
Användarvisningsbild
Diffe89
Kontakt:

Inlägg av Diffe89 »

Boxercanyon skrev:vad som än händer så har Detroit skickat iväg sin 3 keeper ,Boston tog honom o Liv blir han kvar där i farmarligan ?så dom kan vara intresserade av att ta över Larsson redan till nästa säsong för inskolning i Grand rapids Han har ju redan visat att han kan på denna nivån
Tror inte att Detroit plockar över honom. Känns som att det är alldeles för tidigt. Killen har inte ens spelat 25 matcher i Elitserien.
Boxercanyon

Inlägg av Boxercanyon »

Ja du det kanske därför han inte fått spela mer eller ? det kanske är meningen att han inte ska få synas ännu men där har man nog tänkt fel i DIF tyvärr
Användarvisningsbild
Remy Lebeau

Inlägg av Remy Lebeau »

Boxercanyon skrev:Ja du det kanske därför han inte fått spela mer eller ? det kanske är meningen att han inte ska få synas ännu men där har man nog tänkt fel i DIF tyvärr
Det är väl inte konstigt att Lassila har fått stå efter att ha visat upp bra form på slutet? Finns ingen anledning till att hålla på och pröva med Larsson nu på slutet när det är så mycket viktiga matcher. Det förstår nog Daniel själv också.

Daniels tid kommer, om han inte trodde det själv hade han aldrig valt DIF.
Boxercanyon

Inlägg av Boxercanyon »

Jag tror inte du har så många lag i elitserien att välja på när du är 20 utan du får nog ställa in dig i ledet och ta kepsen i hand o säga tack visst spelar jag med er. Men vi får väl se vad som händer det är ju snart slut som sagt.
Användarvisningsbild
Diffe89
Kontakt:

Inlägg av Diffe89 »

Remy Lebeau skrev:
Boxercanyon skrev:Ja du det kanske därför han inte fått spela mer eller ? det kanske är meningen att han inte ska få synas ännu men där har man nog tänkt fel i DIF tyvärr
Det är väl inte konstigt att Lassila har fått stå efter att ha visat upp bra form på slutet? Finns ingen anledning till att hålla på och pröva med Larsson nu på slutet när det är så mycket viktiga matcher. Det förstår nog Daniel själv också.

Daniels tid kommer, om han inte trodde det själv hade han aldrig valt DIF.
Hans tid kommer definitivt. Att Lassila står nu är helt korrekt då han totaldominerat bortsett från ett (1) misstag mot Luleå. Finnens kontrakt går ju dock ut efter säsongen och man vet aldrig vad som händer. Förhoppningsvis förlänger han, men annars har vi Larsson som en framtida stormålvakt.
Skriv svar