Djurgårdshjälpen
Re: Djurgårdshjälpen
Borde det inte räcka om ni boendes någorlunda centralt i Stockholm beslutar er för att beställa / köpa ölen på ett bolag där. Om detta göres borde det väl inte vara någon omöjlighet att samma bolag plockar in biran i det vanliga sortimentet.
Re: Sv: Djurgårdshjälpen
Jag tror inte det.Axel_K skrev:Skulle Grebbestads Bryggeri få sponsra DIF Hockey och använda ölens namn som reklam på tröjan?ciirree skrev:Det är skillnad på Alex & Sigge och öl för ett hockeylag.android skrev:Hur funkar det där med reklamen egentligen? Djurgårdshjälpen får inte göra något alls medan alex och sigge sitter i 10 minuter i sin kommersiella podcast och pratar om att folk ska köpa deras vin. Är det skillnad på öl och vin här?
Petter har vin också och gör mycket reklam för det. Maria Montazami likaså.
Alla regler gällande alkohol i samband med sport är riktigt täta. Vi i DH fick till exempel byta etikett och text 4-5 gånger innan den godkändes.
Om jag uttrycker mig såhär: Det finns INGEN bra reklam för alkohol tillsammans med sport. Det finns bara dåliga och mindre dåliga!
Sen kan iallafall jag tycka att det är töntigt att man inte får "uppmana" folk till att dricka en supporteröl medans kändisar kan uppmana deras fans var och varannan dag!
Tänkte på AIK och Åbro, t.ex.
Om Grebbestads sponsrar DIF så står det nog Grebbestads Bryggeri till exempel. Men vet inte hur det fungerar, TROR dock att man inte får ha en specifik öl.
- BaronVonDif
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Bra initiativ. Även om vi inte kan göra reklam är det inget som hindrar er från att sprida via sociala medier tex en bild på er själva och ölen på twitter, fb etc med nån skön text till.Honken skrev:Den stora fördelen med om ölen finns i butiken är spontanköpen.
Fler än bara de rätttroende kommer att handla om ölen finns på hyllan i butiken.
Jag kan kasta upp en "poll" med systembolagets butiker.
På så sätt får vi en överblick av de populäraste butikerna och inköpen går att samordna till dessa ställen.
Förhoppningsvis hamnar ölen då på hyllan.
Kontakta mig om ni vill att jag kastar upp en sådan sida.
"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail".Ralph Waldo Emerson
http://www.djurgardshjalpen.com/
Fick mina idag! Systemet här satt och tjuvhöll på dem. Högst omoraliskt enligt mig. Jag var där och tänkte att jag skulle fråga för säkerhets skull. Så hade de fått in dem utan att meddela mig.
Stor lycka! Härliga fredag.
Stor lycka! Härliga fredag.
tack! valet är enkelt, jag ska endast beställa av hennemb81 skrev:Annars skitenkelt att beställa på nätet. Fast ska inte förringa dig glädjen med lite tjejkontakt!Bengan08 skrev:kanon, då ska jag också beställa från liljeholmen! Det är en sjukt söt tjej som jobbar där för övrigt. Ska beställa av hennemb81 skrev:Den sålde alltså slut? Hur många kollin innebär det? Det går väl lätt att fixa mer?
Jag beställde till Liljeholmen men om alla bestämmer sig för ett system så väljer jag gärna det i fortsättningen för att få in det i det ordinarie sortimentet.
Om man tycker det är dyrt eller är nykterist kan man ju alltid sätta in direkt till djurgårdshjälpen. 75 spänn motsvarar ju en back.

Kastade upp ett prov.BaronVonDif skrev:Bra initiativ. Även om vi inte kan göra reklam är det inget som hindrar er från att sprida via sociala medier tex en bild på er själva och ölen på twitter, fb etc med nån skön text till.Honken skrev:Den stora fördelen med om ölen finns i butiken är spontanköpen.
Fler än bara de rätttroende kommer att handla om ölen finns på hyllan i butiken.
På så sätt får vi en överblick av de populäraste butikerna och inköpen går att samordna till dessa ställen.
http://192.232.218.142/~xandja/score/po ... xample.php
Vill ni att jag färdigställer den?
Jag har svårt för Djurgårdens jävla klocka (måljingeln ”klockan slår, klockan slår...”), den har satt sig i mitt huvud och ekar fortfarande.
Fredrik Söderström, Tränare Oskarshamn
Hur funkar den sidan du gjorde (alltså med län och så). Varför finns bara Jönköping och Blekinge med?Honken skrev:Kastade upp ett prov.BaronVonDif skrev:Bra initiativ. Även om vi inte kan göra reklam är det inget som hindrar er från att sprida via sociala medier tex en bild på er själva och ölen på twitter, fb etc med nån skön text till.Honken skrev:Den stora fördelen med om ölen finns i butiken är spontanköpen.
Jag bor ju i Värnamo och blev helt paff när jag såg Gislaved med på listan! haha.
Tog och klippte och klistrade lite, en ren slump att det blev de två länen.ciirree skrev:Hur funkar den sidan du gjorde (alltså med län och så). Varför finns bara Jönköping och Blekinge med?Honken skrev:Kastade upp ett prov.BaronVonDif skrev:Bra initiativ. Även om vi inte kan göra reklam är det inget som hindrar er från att sprida via sociala medier tex en bild på er själva och ölen på twitter, fb etc med nån skön text till.Honken skrev:Den stora fördelen med om ölen finns i butiken är spontanköpen.
Jag bor ju i Värnamo och blev helt paff när jag såg Gislaved med på listan! haha.
Bara ett test för att prova och visa hur det kan se ut. Prova den som vill.
Man kan välja flera län (om man t.ex har en sommarstuga), men bara rösta en gång per län.
Jag har svårt för Djurgårdens jävla klocka (måljingeln ”klockan slår, klockan slår...”), den har satt sig i mitt huvud och ekar fortfarande.
- BaronVonDif
Ser jättebra ut Honken. Svårt att tro att det finns nog med underlag utanför Stockholms län men vem vet?
"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail".Ralph Waldo Emerson
- Andy
- Säsongskort: Ja
Ser riktigt bra ut!Honken skrev:Kastade upp ett prov.BaronVonDif skrev:Bra initiativ. Även om vi inte kan göra reklam är det inget som hindrar er från att sprida via sociala medier tex en bild på er själva och ölen på twitter, fb etc med nån skön text till.Honken skrev:Den stora fördelen med om ölen finns i butiken är spontanköpen.
Tillsvidare försöker vi styra mot Liljeholmen om vi handlar på Söder.
"En Djurgårdare är aldrig nöjd, bara stolt" - Mika Zibanejad
Rekommenderar annars att du gör en poll via Google form 

It's easier to be an asshole to words than to people
Fattar inte varför man inte kan beställa även om den är tillfälligt slut i lager. Då skulle de ju veta hur mycket extra de behöver brygga.
- Andy
- Säsongskort: Ja
Jag kunde beställa två back idag fast det var slut i lager. Gjorde det över disk på Bolaget.kaminor skrev:Fattar inte varför man inte kan beställa även om den är tillfälligt slut i lager. Då skulle de ju veta hur mycket extra de behöver brygga.
"En Djurgårdare är aldrig nöjd, bara stolt" - Mika Zibanejad
Aha, online verkar det inte gå i alla fall.Andy skrev:Jag kunde beställa två back idag fast det var slut i lager. Gjorde det över disk på Bolaget.kaminor skrev:Fattar inte varför man inte kan beställa även om den är tillfälligt slut i lager. Då skulle de ju veta hur mycket extra de behöver brygga.
Jaha okej. Blev helt chockad när jag såg att två valt Gnosjö, själv bor jag i Värnamo.Honken skrev:
Tog och klippte och klistrade lite, en ren slump att det blev de två länen.
Bara ett test för att prova och visa hur det kan se ut. Prova den som vill.
Man kan välja flera län (om man t.ex har en sommarstuga), men bara rösta en gång per län.
Detta som test var sjukt bra! Dock så tror jag det är bättre att du gör en sådan fast med Stockholm till att börja med. Tror inte vi har nog med underlag för att fixa in ölen i ordinarie typ i Jönköping. (såg att du skrev att det var ett test)
Men snyggt gjort och kör på tycker jag, gör en för Stockholmsområdet och se vilken som är mest populär!