Kvalserien: Malmö Redhawks - Djurgårdens IF 4/4 2014
Re: Kvalserien: Malmö Redhawks - Djurgårdens IF 4/4 2014
Mina kompisar och jag hade inte tänkt åka ner efter det som hände i helgen men det blev just klart att jag och två till rullar ner i en bil imorgon klockan 10.00 och sedan övernattar i Malmö och tillbaka igen på lördagen.
Snacka om måstematch!
Vi är med dig överallt, Stefan!
Snacka om måstematch!
Vi är med dig överallt, Stefan!
Djurgårns IF du är allt jag har!
ALDRIG lämnar jag dig ensam kvar
ALDRIG lämnar jag dig ensam kvar
Coolt, verkar som bara jag helt gett upp efter Örebro-matchen och att allt måste gå vår väg något sjukt (avhängda lag som ska slå de som är supertaggade osv)....
ah well.. vinn dårå! :/

ah well.. vinn dårå! :/
"Jag kan verkligen inte hitta en enda match där ett lag skjutit 29 skott i en period och gjort 0 mål." (detta över 33000 perioder).
Kollar in gamla SM-finaler så länge
SVT öppet arkiv
http://www.oppetarkiv.se/etikett/titel/ ... _ishockey/
-----------------------------------------------------------------------------------------
DIF-Färjestad 1990 hela matchen. DIF tar GULD!
Gillar Riddervalls räddning 16.44 in i videon!
Samt Arto Blomstens mål 14.11 in i videon.
För att inte tala om glädjescenerna på slutet. Sådana vi hoppas på den 7:e april.
http://www.oppetarkiv.se/video/1910623/ ... ockey-1990
SVT öppet arkiv
http://www.oppetarkiv.se/etikett/titel/ ... _ishockey/
-----------------------------------------------------------------------------------------
DIF-Färjestad 1990 hela matchen. DIF tar GULD!
Gillar Riddervalls räddning 16.44 in i videon!
Samt Arto Blomstens mål 14.11 in i videon.
För att inte tala om glädjescenerna på slutet. Sådana vi hoppas på den 7:e april.
http://www.oppetarkiv.se/video/1910623/ ... ockey-1990
Då sa jag till domaren på ren svenska: "Go home".
- Christer Abrahamsson
Det ska göra ont att möta Djurgården :
http://www.youtube.com/watch?v=ydao4l6Eb74
- Christer Abrahamsson
Det ska göra ont att möta Djurgården :
http://www.youtube.com/watch?v=ydao4l6Eb74
Han lär ju ha SHL-klausul.
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Challe var väl klar med att Högström spelar med oss oavsett om vi lirar i SHL eller AS nästa säsong?pulverapa skrev:Han lär ju ha SHL-klausul.
Om han har klasul så börjar den nog gälla efter nästa säsong isf.
"Som att vara nykär, vänta på nästa gång man träffas och sedan vara lycklig några minuter innan man börjar oroa sig för om man säger och gör rätt och sedan gå och längta efter nästa date utan att veta vem som skulle ringa." - minalman
Inatt drömde jag att vi tog oss upp i SHL. Vilken jävla känsla! Senast jag drömde om DIF var när vi torskade mot VIK så vi får väl se vad den här drömmen betyder.. förmodligen stannar det nog i att vara just en dröm..
"Grym jävla publik" - Michael Holmqvist efter DIF - AIK (25/3 -14)
- Andy
Jag hade planerat att åka ner till Malmö, men det går inte efter det som hände i Helsingborg.
Hoppas att alla underbara människor som åker ner vid sidan av att stötta våra Järnkaminer till SHL passar på att umgås och förbrödra sig med Malmöfansen på plats under parollen "krama en Skåning" - det är vad vi skulle behöva just nu.
Hoppas att alla underbara människor som åker ner vid sidan av att stötta våra Järnkaminer till SHL passar på att umgås och förbrödra sig med Malmöfansen på plats under parollen "krama en Skåning" - det är vad vi skulle behöva just nu.
"En Djurgårdare är aldrig nöjd, bara stolt" - Mika Zibanejad
Snälla någon. Ge Djurgårdsfamiljen ett break. Låt Rögle förlora ikväll och vi vinna och ge oss avgörandet i egna händer inför Söndag.
Please. Djurgårn behöver lite positiva vindar nu.
Please. Djurgårn behöver lite positiva vindar nu.
- Mattias_87
- Medlem: Ja, ständig medlem
Tror vi har stora möjligheter till tre poäng ikväll, tror dock Rögle vinner men snälla hockeygud om du finns så är det dags att bevisa det nu.
Avskaffa tre mot tre.
Oh helga herre giv rövle kollektiv räserba*s idag och gurkorna stora skälvan på måndag ty riket är ditt och makten i all evinnerlig evighet. Amen.
Tack.
Tack.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
- minalman
Avd. "Jag hatar inte min granne, utan önskar bara att det regnar på hans semester."Magnutz skrev:Oh helga herre giv rövle kollektiv räserba*s idag och gurkorna stora skälvan på måndag ty riket är ditt och makten i all evinnerlig evighet. Amen.
Tack.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Mer som "Jag hatar inte min granne, utan önskar bara att det regnar på hans semester så att min semester är solig"minalman skrev:Avd. "Jag hatar inte min granne, utan önskar bara att det regnar på hans semester."Magnutz skrev:Oh helga herre giv rövle kollektiv räserba*s idag och gurkorna stora skälvan på måndag ty riket är ditt och makten i all evinnerlig evighet. Amen.
Tack.

- -daniel-
Hoppet om avancemang dog i söndags, tyvärr. Jag tror inte alls på det här längre, chansen finns förvisso men den känns i nuläget mikroskopisk.
Kämpa.
Kämpa.
Det är bara 1.40 ggr pengarna på Rögle vinst ikväll. Nästan 6 på Västerås, detta om något talar verkligen inte för oss. Tror man får hoppas på att Aik vinner så att de kan spöa Rögle borta i sista, deras legotrupp vill väl kanske snygga till statsen lite så att nya kontrakt kan tänkas till hösten...
- minalman
Känns som att ett tungt spel på rövle kan lätta upp fredagskvällen oavsett hur det går i den matchen.Sainte skrev:Det är bara 1.40 ggr pengarna på Rögle vinst ikväll. Nästan 6 på Västerås, detta om något talar verkligen inte för oss. Tror man får hoppas på att Aik vinner så att de kan spöa Rögle borta i sista, deras legotrupp vill väl kanske snygga till statsen lite så att nya kontrakt kan tänkas till hösten...
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)