Allsvenskan 2013/2014
Re: Allsvenskan 2013/2014
Presskonferens för KHK pga ekonomin 14.30. Hoppas på konken så vi kan sno Janne Karlsson (om inte Säcken vill vara kvar), samt Smotherman, Jensen och Bergström.
Född till sportchef.
Husmusen skrev:En toksatsning nästa säsong är helt fel. Så jävla lätt blir det inte att gå upp nästa år även fast det blir en utökning. Att komma top 2 och sedan vinna seriefinalen är inte lätt. Håller med om att vi ska ta det lugnt och se till att ekonomin går ihop. Vi går upp när vi går upp och det dröjer förmodligen några år till.
Lätt att gå upp nästa år? Nej.
Sista chansen att gå upp? Ja.
SHL kommer vara mer eller mindre stängd efter nästa säsong och den redan minimala chansen för avancemang kommer bara bli mindre för varje säsong då publiken kommer svikta och därmed kommer de ekonomiska klyftorna mellan serierna bli ännu större än vad de redan är.
Jag ser inte direkt fram emot en säsong där effing Södertälje har mer än dubbla våran budget. ALLA klubbar med någon sorts motivation kommer storsatsa, och gör vi inte det nästa år så har vi accepterat en existens i en icke-serie utan publik och intresse innan vi till slut går i konkurs.
Re: Sv: Allsvenskan 2013/2014
Rykten säger (som jag läst till mig på internet) är att det ligger ett underskott på ca 4 mille.android skrev:Presskonferens för KHK pga ekonomin 14.30. Hoppas på konken så vi kan sno Janne Karlsson (om inte Säcken vill vara kvar), samt Smotherman, Jensen och Bergström.
Jag skulle gärna ta emot Smotherman och Angell med öppna armar.
Och för de som inte läser forumet på dagtid.android skrev:Presskonferens för KHK pga ekonomin 14.30. Hoppas på konken så vi kan sno Janne Karlsson (om inte Säcken vill vara kvar), samt Smotherman, Jensen och Bergström.
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 8653243.ab
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Om jag inte minns helt fel låg väl Janne K i topp på löner i HA. Sen har ni ett par andra spelare i khk som garanterat drog höga löner. Hur fan tänkte dem, när de säger att de inte ens budgeterat för playoff? Skitmärklig grej det där, luktar lite surt.
New blood joins this earth, and quickly he's subdued...
Hoppas verkligen bi byter tränare till nästa säsong.
Skickat från min GT-I9505 via Tapatalk
Jag har tidigare varit negativt inställd till att plocka upp Säcken som tränare men nu när vi ändå gjort det så ska han ju självklart fortsätta på den posten.Sjöwall skrev:Hoppas verkligen bi byter tränare till nästa säsong.
Ska du börja rabbla statistik och sånt nu igen?

Håller med. Dock tror jag vi behöver mer folk i båset ala NHL.pulverapa skrev:Jag har tidigare varit negativt inställd till att plocka upp Säcken som tränare men nu när vi ändå gjort det så ska han ju självklart fortsätta på den posten.Sjöwall skrev:Hoppas verkligen bi byter tränare till nästa säsong.
Säcken är grym när han fokuserar på det han är bra på. Nyman har visat att han kan hantera backarna på ett suveränt sätt. Kolla bara på Englund och Högström (som för övrigt gjorde sin första riktiga tabbe mot Örebro vilket dock tar ner honom på mänsklig nivå).
Det svåra är dock att vi inte kan ha folk som kostar stålar om vi blir kvar i AS nästa säsong.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Finns väl en chans att någon som Jocke hoppar in i båset om han inte spelar kvar. Annars hade Timmy gjort det, men eftersom han är back lär det inte ske så länge Nyman är kvar, om man inte ska ha en pådrivare åt spelarna enbart, en pepptalkerPraetori skrev:Håller med. Dock tror jag vi behöver mer folk i båset ala NHL.pulverapa skrev:Jag har tidigare varit negativt inställd till att plocka upp Säcken som tränare men nu när vi ändå gjort det så ska han ju självklart fortsätta på den posten.Sjöwall skrev:Hoppas verkligen bi byter tränare till nästa säsong.
Säcken är grym när han fokuserar på det han är bra på. Nyman har visat att han kan hantera backarna på ett suveränt sätt. Kolla bara på Englund och Högström (som för övrigt gjorde sin första riktiga tabbe mot Örebro vilket dock tar ner honom på mänsklig nivå).
Det svåra är dock att vi inte kan ha folk som kostar stålar om vi blir kvar i AS nästa säsong.

New blood joins this earth, and quickly he's subdued...
Word på den. Ser nästa säsong som vår sista chans. Sen är det bara en tidsfråga innan hockeyn är stendöd.Vikas skrev:Husmusen skrev:En toksatsning nästa säsong är helt fel. Så jävla lätt blir det inte att gå upp nästa år även fast det blir en utökning. Att komma top 2 och sedan vinna seriefinalen är inte lätt. Håller med om att vi ska ta det lugnt och se till att ekonomin går ihop. Vi går upp när vi går upp och det dröjer förmodligen några år till.
Lätt att gå upp nästa år? Nej.
Sista chansen att gå upp? Ja.
SHL kommer vara mer eller mindre stängd efter nästa säsong och den redan minimala chansen för avancemang kommer bara bli mindre för varje säsong då publiken kommer svikta och därmed kommer de ekonomiska klyftorna mellan serierna bli ännu större än vad de redan är.
Jag ser inte direkt fram emot en säsong där effing Södertälje har mer än dubbla våran budget. ALLA klubbar med någon sorts motivation kommer storsatsa, och gör vi inte det nästa år så har vi accepterat en existens i en icke-serie utan publik och intresse innan vi till slut går i konkurs.
Jag har varit lite frågande till hur våra sponsorer och externa finansiärer kommer reagera nu när alla andra lag storsatsar. Jag har inte hört nåt från Djurgårdens håll men man får väl hoppas på ett lyckat möte med "plånböckerna" efter säsongen är slut.
Möjligtvis att det är sista chansen om man lägger alla ägg i samma korg och gör en vansinnessatsning. Annars kan jag inte se att det här på något sätt skulle vara sista chansen.
Är det någon som vet hur slutspelsserien är utformad? Tar man med sig poäng som man gör i förkvalserien i dag?
Hur blir parningen i direktkval? SHL-lagen mot lag 3 och 2 och förloraren i allsvenskans final mot ettan i slutspelsserien?
Är det någon som vet hur slutspelsserien är utformad? Tar man med sig poäng som man gör i förkvalserien i dag?
Hur blir parningen i direktkval? SHL-lagen mot lag 3 och 2 och förloraren i allsvenskans final mot ettan i slutspelsserien?
- MarcusDaze
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Husmusen skrev:Möjligtvis att det är sista chansen om man lägger alla ägg i samma korg och gör en vansinnessatsning. Annars kan jag inte se att det här på något sätt skulle vara sista chansen.
http://hastatic.sportsedit.se/files/DIF ... 142017.pdf
Där är den bästa förklaringen jag har sett iaf. Svarar inte på alla dina frågor men du blir kanske lite klokare.
Tack, då är det egentligen bara ev poäng i slutspelsserien som är ett frågetecken.MarcusDaze skrev: http://hastatic.sportsedit.se/files/DIF ... 142017.pdf
Där är den bästa förklaringen jag har sett iaf. Svarar inte på alla dina frågor men du blir kanske lite klokare.
Mvh
Husmusen
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Jesper Jensen avstängd och Lilja borta. Tunga bortfall för Rögle..
25/4-2025