Allsvenskan 2013/2014

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
ciirree
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Allsvenskan 2013/2014

Inlägg av ciirree »

Vem är denna knäppgök och vafan är det för mening?

" Vem är du?
Hela säsongen har någon skickat brev m skrapade trisslotter (ingen vinst) och tidningsurklipp. Who, why? http://t.co/aRvHQEwfSb "

(Saxat från Jenny S Twitter)
medu82
Säsongskort: Ja

Inlägg av medu82 »

ciirree skrev:Vem är denna knäppgök och vafan är det för mening?

" Vem är du?
Hela säsongen har någon skickat brev m skrapade trisslotter (ingen vinst) och tidningsurklipp. Who, why? http://t.co/aRvHQEwfSb "

(Saxat från Jenny S Twitter)
Haha... Sikken knäppgök... Men aja vill han slösa pengar på porto osv... :)
"Som att vara nykär, vänta på nästa gång man träffas och sedan vara lycklig några minuter innan man börjar oroa sig för om man säger och gör rätt och sedan gå och längta efter nästa date utan att veta vem som skulle ringa." - minalman
ciirree

Inlägg av ciirree »

Haha precis.
joakime70

Inlägg av joakime70 »

BOMBOM BOUCHARD skrev:
Edin skrev:
BOMBOM BOUCHARD skrev:
DIF#1 skrev:
BOMBOM BOUCHARD skrev:Blir vi kvar i AS slipper vi nog Troja. De torska mot Hästen senast och ligger nu under hemma mot Piteå.

Känner faktiskt skadeglädje då de, i likhet med alla andra små märkliga skitlag, taggat 110% mot oss medan de varit fullständigt bedrövliga andra matcher.
Nu får de smaka på egen medicin.
Haha, inte bara jag som hatar Troja ser jag. Så jäkla skönt att dom torskade!
Det är just det att alla små konstiga lag som Troja, Oskarshamn, Bik osv alltid tar ut sig fullständigt mot oss under serielunken. Matchen efter kan de se ut som värdelösa div 1 lag långa stunder.

Det är detta som gör att vi tappar mer poäng under serien än Karlskrona, Västerås och Bik.
De kan vinna matcher utan att behöva spela särskilt bra.

Jag kan vara helt fel ute, men jag tror att om vi haft exempelvis SDE som klubbmärke hade vi vunnit årets serie. (inte för att jag vill byta ut DIF, men jag hoppas ni fattar).
Vi får inget gratis. Detta kan såklart vara nyttigt nu i en kvalserie, men nästa år då de två första lagen i AS spelar om en SHL-plats kommer det få en betydelse.
Vi kommer att behöva vara betydligt bättre än det andra laget som kvalificerar sig till AS-finalen.
Jag förstår precis vad du menar, men frågan är ju då om det inte är bättre att Troja hänger kvar än att exempelvis Vita Hästen går upp. Storheten för dessa skitlag i att vi kommer på besök mattas ju av efter ett tag, så nästa år kan vi möta Troja för tredje säsongen i rad, men om Vita Hästen går upp blir det första gången vi möter dom i seriespel och de kommer vara ännu mer taggade.

Men ta i trä så slipper vi bry oss om HA-lagen nästa säsong...
Ja, det har du nog rätt i. Sedan vet man ju aldrig med Hästen som är från en större stad, kanske kan det pumpas in miljoner i det laget?

För varje år vi blir kvar är det ju så att storheten att möta DIF minskar. Hoppas på det i varje fall.

Jag hoppas att Löven blir kvar, jag är från den generationen som tycker det är häftigare att möta Björklöven än exempelvis Växjö eller Linköping.
Jag läste nånstans att Fahlander (Örebrosponsorn) ska hjälpa hästen upp om de inte går upp i år, ska se o jag hittar intervjun

edit: hittade den :)
http://www.news100.se/news/mikael-fahla ... ng-4286329
Tobbe350

Inlägg av Tobbe350 »

@MrMadhawk: Södertälje ska öka sin spelarbudget med 50(!) %. Det kommer märkas att det finns stor chans att gå upp nästa säsong...
Skaplig satsning..
7/4-2014
Användarvisningsbild
Vikas

Inlägg av Vikas »

Tobbe350 skrev:@MrMadhawk: Södertälje ska öka sin spelarbudget med 50(!) %. Det kommer märkas att det finns stor chans att gå upp nästa säsong...
Skaplig satsning..
De flesta lag kommer storsatsa.

Ja, förutom vi som planerar att sänka budgeten med 50%
ciirree

Re: Sv: Allsvenskan 2013/2014

Inlägg av ciirree »

Vikas skrev:
Tobbe350 skrev:@MrMadhawk: Södertälje ska öka sin spelarbudget med 50(!) %. Det kommer märkas att det finns stor chans att gå upp nästa säsong...
Skaplig satsning..
De flesta lag kommer storsatsa.

Ja, förutom vi som planerar att sänka budgeten med 50%
Helt seriöst så känns det så.
om "bondelag" som BIK ska storsatsa så ska vi fasiken kunna göra det med.
Fy skäms annars!
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Mycket kan väl ändrats efter att det står klart att fyra lag kan gå upp. Men vi måste samtidigt leva efter våra tillgångar.
Expert.
ciirree

Re: Sv: Allsvenskan 2013/2014

Inlägg av ciirree »

SirDIFalot skrev:Mycket kan väl ändrats efter att det står klart att fyra lag kan gå upp. Men vi måste samtidigt leva efter våra tillgångar.
Jo precis. Samtidigt känns det som att de flesta lagen kommer att få oerhört mycket stöd utifrån men man har inte hört nåt om det till DIF!
Användarvisningsbild
Think if...
Kontakt:

Inlägg av Think if... »

Den stora skillnaden är väl att vi aldrig kommer få hjälp av kommunen, vilket kanske är rimligt, men det ger knappast lika förutsättningar. Resultatet blir att pytte-lag tar sig till SHL och intresset för den samma sjunker

Skickas från min iPhone via Tapatalk
Using Tapatalk
Användarvisningsbild
Arkju

Inlägg av Arkju »

Gäller att hålla huvudet kallt nästa säsong och inte toksatsa, missa och sen få enorma ekonomiska problem som kanske tom äventyrar föreningens existens.
Då ser jag hellre en nykter satsning, miss och sen ligga i vinnarhålet för att gå upp säsongen efter det när ett antal föreningar spårat ur.
”Den grad av kränkthet människor känner, är precis den mängd de förtjänar.”
mb81

Inlägg av mb81 »

SirDIFalot skrev:Mycket kan väl ändrats efter att det står klart att fyra lag kan gå upp. Men vi måste samtidigt leva efter våra tillgångar.
Men visst måste det finnas sponsorer/ andra externa finansiärer som är villiga att gå in med mer pengar om det finns väldigt stora chanser att gå upp nästa år.
Användarvisningsbild
Husmusen
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Husmusen »

En toksatsning nästa säsong är helt fel. Så jävla lätt blir det inte att gå upp nästa år även fast det blir en utökning. Att komma top 2 och sedan vinna seriefinalen är inte lätt. Håller med om att vi ska ta det lugnt och se till att ekonomin går ihop. Vi går upp när vi går upp och det dröjer förmodligen några år till.
Erik af Sibirien

Inlägg av Erik af Sibirien »

Jag vet inte om toksatsningarna alla talar om kommer att vara så värst annorlunda mot tidigare.

För en sund ekonomi hos ett hockeylag krävs
- att orten i fråga är tillräckligt stor för att det skall finnas tillräckligt publikunderlag
- att orten i fråga är tillräckligt liten för att markpriser och därmed hyror skall vara låga
- ett livskraftigt näringsliv och därmed sponsorer
- en kommun som bryr sig, d.v.s. inte för många olika intressen skall konkurrera med hockeyn

Vilka HA-lag uppfyller dessa kriteria nästa säsong? Jag kommer på Västerås, Malmö och Vita Hästen (spelar Björklöven kvar?), men vissa av dessa har toksatsat förr med utebliven framgång och jag vet inte om skillnaden mellan t.ex. VIKs budget innevarande säsong och nästa kommer att vara så stor.

"Time will tell", men jag tror det är viktigt att ansvariga inte grips av panik.
Erik af Sibirien

Inlägg av Erik af Sibirien »

mb81 skrev:
Men visst måste det finnas sponsorer/ andra externa finansiärer som är villiga att gå in med mer pengar om det finns väldigt stora chanser att gå upp nästa år.
Jag fick den frågan av en värmlänning jag snackade med under ET-slutspelet i Berlin. Han gjorde även en jämförelse med fotbollen, där Stockholm ju numer ligger betydligt bättre till än i hockeyn.

Vad jag inte kom på att svara då (jag hade hunnit bli rätt kass på att tänka vid den tiden på dygnet...), men lyfter fram nu är att riskkapitalisterna (detta bespottade begrepp) har ett "business case" när de går in med pengar då de vill värva, utveckla och sedan sälja spelare.

De externa finansiärerna brukar vilja ha något tillbaka om de riskerar sina slantar. Det är ingen slump att just de blivit rika....

Hade vi haft lite bättre avtal med NHL, hade vi m.a.o. legat rätt bra till.
Låst