coden skrev:Ja om vi VINNER ikväll så är ju 2p till Rövle att föredra då vi är tre pinnar före bägge dansklagen inför omg 9 och i SÄMSTA fall kan vara något(några) måls marginal ifrån andraplatsen inför sista om vi torskar Malmö borta.
Fy faan vad nervös jag är nu

Att vara vara utanför topp 2 med några måls marginal inför sista ser jag som ett mycket dåligt scenario eftersom rögle möter aik i sista omgången. Jag tror att aik kommer att läcka i det läget.
Nej, för mig är nog det bästa scenariot att vi vinner ikväll och att malmö tar 2 poäng, för då blir vi definitivt av med rögle (som har det absolut lättaste programmet i de sista 2 omgångarna). Om så blir fallet åker vi till malmö med följande förutsättningar:
3 p: SHL
2 p: I princip SHL (om vi inte stortorskar mot vik samtidigt som malmö krossar örebro)
1 p: SHL om vinner mot VIK
0 p: SHL om vi vinner mot VIK samtidigt som malmö tar max 2p i örebro.
Jag tycker att det känns som ett riktigt bra läge. Alternativet (om rögle tar 2p ikväll) är att vi åker till malmö och vet att en förlust med största sannolikhet innebär att det är kört. Visst kan man spekulera i ett något mindre taggat malmö-motstånd, men jag tror inte på det. De spelar årets sista hemmamatch och har fortfarande en rimlig SHL-chans med 2 omgångar kvar. Matchen i malmö blir svår oavsett vad som händer ikväll.