Kvalserien: Djurgårdens IF - Örebro HK 1/2 2014

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
storpotäten
Medlem: Ja, ständig medlem

Re: Kvalserien: Djurgårdens IF - Örebro HK 1/2 2014

Inlägg av storpotäten »

klart vi har en chans.
Djugårdsfamiljen-Örebro 4-2
100 % i varje situation!
Praetori
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Sv: Kvalserien: Djurgårdens IF - Örebro HK 1/2 2014

Inlägg av Praetori »

Jepe skrev:Resultatet imorgon känns just nu, ja mindre viktigt. Att vara där, sjunga för och hylla Stefan genom den delade kärleken för Djurgården känns absolut ännu viktigare.
Ja. Hur spelarna reagerar på detta lär visa sig. Förhoppningsvis blir det en uppvisning i hur sport är när den är som bäst. Det enda vi kan göra är att hedra hans minne och sjunga som aldrig förr med kärlek till klubben och allt positivt som den står för även om det känns som att det nog blir svårt.

Skickat från min GT-N7100 via Tapatalk
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
förevigtdjurgården
Säsongskort: Ja

Inlägg av förevigtdjurgården »

Hoppas spelarna gör allt för att spela FÖR den bortgången supportern och inte slutar spela.

Oavsett är ju resultatet i princip obetydligt in the grand scheme of things, men samtidigt känns det tråkigt om det ska bli så att säsongen slutar i dubbelt mörker när vi är så nära.
25/4-2025
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

förevigtdjurgården skrev:Hoppas spelarna gör allt för att spela FÖR den bortgången supportern och inte slutar spela.

Oavsett är ju resultatet i princip obetydligt in the grand scheme of things, men samtidigt känns det tråkigt om det ska bli så att säsongen slutar i dubbelt mörker när vi är så nära.
Jag är också oroad över hur våra spelare kommer att kunna hantera matchen. Fullt förståeligt ifall det finns de som har svårt att koppla bort det som hänt. Vi hanterar sådana här tragedier väldigt olika men jag hoppas de klarar av det när pucken väl släpps.

Det vore en hemsk seger för de mörka krafterna ifall matchens utgång imorgon ska komma att bero av det som hände i Hbg.
Jag har då bestämt mig att göra allt jag kan för att glädjas och njuta av matchen imorgon.
Menar inte att andra ska/behöver försöka göra likadant utan det här är mitt sätt att se på saken. Inga mörka krafter ska få förstöra ännu mer. Jag ska se mitt kära DIF imorgon och jag hoppas innerligt att de lyckas vinna och att vi kan visa vad idrotten går ut på.

Kämpa DIF!
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
S. Skuggan

Inlägg av S. Skuggan »

BOMBOM BOUCHARD skrev:
förevigtdjurgården skrev:Hoppas spelarna gör allt för att spela FÖR den bortgången supportern och inte slutar spela.

Jag är också oroad över hur våra spelare kommer att kunna hantera matchen. Fullt förståeligt ifall det finns de som har svårt att koppla bort det som hänt. Vi hanterar sådana här tragedier väldigt olika men jag hoppas de klarar av det när pucken väl släpps.

Det vore en hemsk seger för de mörka krafterna ifall matchens utgång imorgon ska komma att bero av det som hände i Hbg.
Jag har då bestämt mig att göra allt jag kan för att glädjas och njuta av matchen imorgon.
Menar inte att andra ska/behöver försöka göra likadant utan det här är mitt sätt att se på saken. Inga mörka krafter ska få förstöra ännu mer. Jag ska se mitt kära DIF imorgon och jag hoppas innerligt att de lyckas vinna och att vi kan visa vad idrotten går ut på.

Kämpa DIF!
Det går inte att glömma, men sprid det goda och ge en god stämning, visa den sunda kulturen med sin helande styrka.
Skidlöparn

Inlägg av Skidlöparn »

Ordinarie biljetter verkar vara slutsålda i alla fall. Dyker säkert upp skymd sikt snart då.
Användarvisningsbild
Daniel942

Inlägg av Daniel942 »

För myggan. Jag ska ge allt i 3 perioder.
DIF!
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Daniel942 skrev:För myggan. Jag ska ge allt i 3 perioder.
Helt rätt!
Hur nattsvart det än känns så finns det egentligen ingen annat att välja på
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Vi måste ge allt och stå upp mot det vansinniga våldet i samhället. Ibland skäms man att tillhöra samma släkte som de totalt IQ befriade individerna som förstör så mycket i vår värld. Fuck them, nu sjunger vi fram DIF till en seger - jag lovar att den numer avlidne hade föredragit det framför alternativet. Kämpa.
Highwind

Inlägg av Highwind »

Vore fantastiskt om vi kunde visa upp ett sanslöst drag utan "Hata-ramsor". Ett ställningstagande för positiv supporterkultur.
Användarvisningsbild
Vikas

Inlägg av Vikas »

Halsen har repat sig sen förra veckans bataljer och självklart är man på plats även denna gång.

Isakssons järnkaminer!
Användarvisningsbild
AdamPickard

Inlägg av AdamPickard »

Fan va ja älskar Jocke Eriksson, säger alltid rätt säker på intervjuer och gör alltid rätt på isen. Otroligt smart människa och spelare. Hoppas han är kvar oss många år, som spelare eller ledare.
Användarvisningsbild
Enbom

Inlägg av Enbom »

Vinn för Stefan.

Finns inget annat. Borde räcka som motivation för att kräva ett OS-guld av vårt lag.
ciirree

Re: Sv: Kvalserien: Djurgårdens IF - Örebro HK 1/2 2014

Inlägg av ciirree »

Vikas skrev:Halsen har repat sig sen förra veckans bataljer och självklart är man på plats även denna gång.

Isakssons järnkaminer!
Fan va mäktigt om den ska sjungas på Hovet. Wow säger jag bara!
Användarvisningsbild
Andy

Inlägg av Andy »

Min egen hals är slut efter borta och hemmamatcher förra veckan. Hemma från jobbet, men i kväll styr jag kosan med tunga steg mot Hovet. Känner att om det är någon gång jag måste var där så är det i kväll, även om jag är lätt illamående av det som hände i Helsingborg.

I kväll hoppas jag att Djurgårdsfamiljen visar sig från sin allra bästa sida. För Myggans skull önskar jag att Hovet bara fylls av kärlek och att alt hat är som bortblåst. Det måste bli ändring nu - jag tänker ta min del av ansvaret och göra vad jag kan.
"En Djurgårdare är aldrig nöjd, bara stolt" - Mika Zibanejad
Skriv svar