DIF Fotboll
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Re: DIF Fotboll
Känns så tomt o tragiskt att sådant här ska hända...var inte gammal när min farsa dog i canser så mina tankar går till hans barn o familj vet hur mycket ni lider:(
- Lee Harvey Oswald
Tragiskt är ett bra beskrivande ord för detta, men det räcker inte
.
Rena spekulationer, men det kan ju vara en hämndaktion på detta vansinnesdåd som utfördes igår.
http://www.expressen.se/kvallsposten/kr ... huliganer/
Förmodligen då på en helt oskyldig random 40-åring i DIF-tröja som bara råkade vara på fel plats i fel stund

Rena spekulationer, men det kan ju vara en hämndaktion på detta vansinnesdåd som utfördes igår.
http://www.expressen.se/kvallsposten/kr ... huliganer/
Förmodligen då på en helt oskyldig random 40-åring i DIF-tröja som bara råkade vara på fel plats i fel stund
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Går mängder med rykten bland mer eller mindre insatta människor om att det var danskar som gjorde detta, alltså riktiga danskar.
Killen vi pratar om är 43 år me två barn och från upplandsväsby
Lugn kille ingen bråkstake
Alla tankar till hans familj och vänner
Lugn kille ingen bråkstake
Alla tankar till hans familj och vänner
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Skulle inte förvåna mig...sthlm1891 skrev:Går mängder med rykten bland mer eller mindre insatta människor om att det var danskar som gjorde detta, alltså riktiga danskar.
Sedan ska det tydligen ha varit en tegelsten...
Är polarns chef som vart mördad...
"Som att vara nykär, vänta på nästa gång man träffas och sedan vara lycklig några minuter innan man börjar oroa sig för om man säger och gör rätt och sedan gå och längta efter nästa date utan att veta vem som skulle ringa." - minalman
Dansk, svensk, gotlänning, djurgårdare, färjestadare, leksing, metallarbetare, cyklist, glasögonbärare, lapplisa, mopedist, same, syslöjdslärare, hårdrockare, bonde, cellist. Det är ju TOTALT ointressant.sthlm1891 skrev:Går mängder med rykten bland mer eller mindre insatta människor om att det var danskar som gjorde detta, alltså riktiga danskar.
Man stormar inte krogar, man slår inte in skallen på varandra och man kastar inte flaskor i huvudet på folk, och ett bra steg på vägen dit är att sluta dela in människor i olika kategorier.
Re: Sv: DIF Fotboll
Det låg glassplitter vid platsen där misshandeln skedde, jag fick förbi där själv. Någon meter från glassplittret fanns en blodpöl. Jag såg ingen tegelsten.medu82 skrev:Skulle inte förvåna mig...sthlm1891 skrev:Går mängder med rykten bland mer eller mindre insatta människor om att det var danskar som gjorde detta, alltså riktiga danskar.
Mycket rykten nu. Var försiktiga med det ni skriver.
Offret är iaf Myggan Isaksson, jävligt synd om det är honom, träffat honom på matcher jävligt reko kille
Swype:at från min Sony Xperia Z1 i tapatalk
Swype:at från min Sony Xperia Z1 i tapatalk
Jag är en förbannad jävla pessimist jag vet,
One man does not simply "dömma ut Djurgården"
Brase yourself - The Djurgården fans is coming
One man does not simply "dömma ut Djurgården"
Brase yourself - The Djurgården fans is coming
Jag förstår inte varför inte polisen hade spärrat av området? Folk kunde gå förbi platsen för misshandeln utan några problem. Vill man inte säkra bevis såsom glassplitter etc?
- Lee Harvey Oswald
Givetvis har du rätt i sak, men du kommer inte lösa världsfredens problem i denna tråd.Leksand skrev: Dansk, svensk, gotlänning, djurgårdare, färjestadare, leksing, metallarbetare, cyklist, glasögonbärare, lapplisa, mopedist, same, syslöjdslärare, hårdrockare, bonde, cellist. Det är ju TOTALT ointressant.
Man stormar inte krogar, man slår inte in skallen på varandra och man kastar inte flaskor i huvudet på folk, och ett bra steg på vägen dit är att sluta dela in människor i olika kategorier.
Grejen är att HIF:s fans har sedan många år tillbaka ett ”litet nätt samarbetesavtal” med fans från Köpenhamn, typ :
-vi bråkar på era matcher så tar ni båten till oss och ställer till med ännu mer jävelskap på våra matcher.
Där av är ”Dansk-tråden” faktiskt relevant i detta sammanhang
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Otroligt tragiskt. Hemskt. Hur fan kan man dra en tegelsten i någon annans huvud? Det är ju helt ofattbart. Hoppas nu att de som bär ansvar för det här snabbt hittas och lagförs. Inte för att vi har några straff i det här skitlandet men i alla fall.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Om det var en tegelsten lär den ju ändå inte ligga kvar. Plockas väl upp som bevisföremål i så fall.pulverapa skrev:Det låg glassplitter vid platsen där misshandeln skedde, jag fick förbi där själv. Någon meter från glassplittret fanns en blodpöl. Jag såg ingen tegelsten.medu82 skrev:Skulle inte förvåna mig...sthlm1891 skrev:Går mängder med rykten bland mer eller mindre insatta människor om att det var danskar som gjorde detta, alltså riktiga danskar.
Området var inte ens avspärrat. Jättekonstigt.kaminor skrev:Om det var en tegelsten lär den ju ändå inte ligga kvar. Plockas väl upp som bevisföremål i så fall.pulverapa skrev:Det låg glassplitter vid platsen där misshandeln skedde, jag fick förbi där själv. Någon meter från glassplittret fanns en blodpöl. Jag såg ingen tegelsten.medu82 skrev:Skulle inte förvåna mig...sthlm1891 skrev:Går mängder med rykten bland mer eller mindre insatta människor om att det var danskar som gjorde detta, alltså riktiga danskar.
Jo, jag känner till samarbetet mellan HIF och CC, men det är irrelevant.Lee Harvey Oswald skrev:Givetvis har du rätt i sak, men du kommer inte lösa världsfredens problem i denna tråd.Leksand skrev: Dansk, svensk, gotlänning, djurgårdare, färjestadare, leksing, metallarbetare, cyklist, glasögonbärare, lapplisa, mopedist, same, syslöjdslärare, hårdrockare, bonde, cellist. Det är ju TOTALT ointressant.
Grejen är att HIF:s fans har sedan många år tillbaka ett ”litet nätt samarbetesavtal” med fans från Köpenhamn, typ :
-vi bråkar på era matcher så tar ni båten till oss och ställer till med ännu mer jävelskap på våra matcher.
Där av är ”Dansk-tråden” faktiskt relevant i detta sammanhang
Det var en av "era" killar blev dödad idag, men hade lika gärna kunnat vara en era som dödade någon annan igår, och med en felriktad flaska kan det bli ett dödsfall till innan dagen är över. Helt ointressant vad det råkade stå på tröjan på han som råkade dö och han som råkade döda.
Och visst har du rätt i att jag inte kommer lösa världsfredens problem i denna tråd, men jag blir så jävla frustrerad. Vi håller på olika lag i en sport. Vad skulle kunna vara MINDRE viktigt att slåss om?
Jag tror att man i detta fallet använder sina resurser till att få detta att inte hända igen.pulverapa skrev:Jag förstår inte varför inte polisen hade spärrat av området? Folk kunde gå förbi platsen för misshandeln utan några problem. Vill man inte säkra bevis såsom glassplitter etc?
Som studion i cmore berättade så är det jättesvårt att avskilja supportrarna i Helsingborg när man kommer utanför Olympia. Detta gör det extra svårt för poliserna att utföra jobbet man vill - dvs förhindra denna tragedi så den inte upprepas.
Enligt SB har dem en ganska bra bild av det som hände.
(Ren spekulation från min sida men jag tror resurserna delas upp på det sättet.)