DIF Fotboll

Här diskuteras vi andra DIF-föreningar, övrig hockey och annan sport.
Skriv svar
Manijock
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: DIF Fotboll

Inlägg av Manijock »

Kan alla ni som gråter över att ni inte får se färdigt matchen i soffan med era jävla Big Macs uppkörda i stolgången bara hålla käften. Fått flera meddelanden likt "Pinsamma gårdare, vill bara slåss" osv, själva MadHawk skriver på twitter "Nu är fotbollsallsvenskan igång" följt av en bild på bedrövade människor som avbryter matchen. För satan visa någon jävla medmänsklighet. En pappa, en vän, en broder har precis mördats, med en flaska, i BAKHUVUDET. Och ni snackar om någon jävla torsk med 3-0, skandal osv. Skäms för helvete! Idrotten är så satans sekundär när sådant här händer, och om ni inte förstår detta så kan ni krypa hem till mamma och fråga vad i helvete det är för fel på eran uppfostran.

Matchen skulle aldrig ens ha blåsts igång, och så är det bara. En stor jävla blunder av Helsingborgspolisen.

Djurgårdsfamiljen är i stor sorg. Hela fotbollssverige borde vara det, om den inte vore så förbannat snevriden. Läst ett meddelande där det seriöst stod "Han var ju säkert bara huligan". En dag som denna kryper sannerligen alla rötägg ur sina skal...

VILA I FRID
Smulan89

Inlägg av Smulan89 »

Manijock skrev:Kan alla ni som gråter över att ni inte får se färdigt matchen i soffan med era jävla Big Macs uppkörda i stolgången bara hålla käften. Fått flera meddelanden likt "Pinsamma gårdare, vill bara slåss" osv, själva MadHawk skriver på twitter "Nu är fotbollsallsvenskan igång" följt av en bild på bedrövade människor som avbryter matchen. För satan visa någon jävla medmänsklighet. En pappa, en vän, en broder har precis mördats, med en flaska, i BAKHUVUDET. Och ni snackar om någon jävla torsk med 3-0, skandal osv. Skäms för helvete! Idrotten är så satans sekundär när sådant här händer, och om ni inte förstår detta så kan ni krypa hem till mamma och fråga vad i helvete det är för fel på eran uppfostran.

Matchen skulle aldrig ens ha blåsts igång, och så är det bara. En stor jävla blunder av Helsingborgspolisen.

Djurgårdsfamiljen är i stor sorg. Hela fotbollssverige borde vara det, om den inte vore så förbannat snevriden. Läst ett meddelande där det seriöst stod "Han var ju säkert bara huligan". En dag som denna kryper sannerligen alla rötägg ur sina skal...

VILA I FRID
+1

Vem fan bryr sig om sport en dag som denna?
Så jävla hemskt att någon ska behöva sätta livet till.

Vila i frid.
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

Jag är bedrövad och mår illa. Det snurrar i skallen bara jag tänker på att en person avlidit.

Tyvärr kan jag bara skänka alla nära och kära en värmande tankekram.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Användarvisningsbild
warrant

Inlägg av warrant »

Dags att införa samma hårda regler som dom har i England..

Vila i frid. Denna säsong känns helt oväsentlig nu..
Användarvisningsbild
sthlm1891

Inlägg av sthlm1891 »

warrant skrev:Dags att införa samma hårda regler som dom har i England..

Hur hade det hjälp idag? han dog inte på arenan, han var inte huligan,...
Användarvisningsbild
warrant

Inlägg av warrant »

sthlm1891 skrev:
warrant skrev:Dags att införa samma hårda regler som dom har i England..

Hur hade det hjälp idag? han dog inte på arenan, han var inte huligan,...
Dom som misshandlade han kanske var huliganer..Och huliganer i England har anmälningsplikt hos polisen innan match..
förevigtdjurgården
Säsongskort: Ja

Inlägg av förevigtdjurgården »

Manijock skrev:Kan alla ni som gråter över att ni inte får se färdigt matchen i soffan med era jävla Big Macs uppkörda i stolgången bara hålla käften. Fått flera meddelanden likt "Pinsamma gårdare, vill bara slåss" osv, själva MadHawk skriver på twitter "Nu är fotbollsallsvenskan igång" följt av en bild på bedrövade människor som avbryter matchen. För satan visa någon jävla medmänsklighet. En pappa, en vän, en broder har precis mördats, med en flaska, i BAKHUVUDET. Och ni snackar om någon jävla torsk med 3-0, skandal osv. Skäms för helvete! Idrotten är så satans sekundär när sådant här händer, och om ni inte förstår detta så kan ni krypa hem till mamma och fråga vad i helvete det är för fel på eran uppfostran.

VILA I FRID
+1

RIP
25/4-2025
ciirree

Inlägg av ciirree »

Rykten går på FB att killen satt själv när 10 tal pers hoppade på honom.
Kan dessutom ha varit danskar som gjorde detta.

Vet inte om detta stämmer men samma rykte är hört av flera personer från olika håll.

Vila i Frid. Så sjukt hemskt detta!
Leksand

Inlägg av Leksand »

Otroligt tragiskt, men bara att inse att det är så här det är och så här det kommer fortsätta, fram till att föreningarna PÅ RIKTIGT börjar skaka lössen ur sina flaggor, och det måste skakas från styrelserna till den enskilde supportern.

Charmigt när AIK:s vd umgås med maskerade firmamedlemmar lika naturligt som med ledare för klubbens P10-lag? Nä. Det är den kulturen som leder till sådant här. Det är acceptansen för våldet som gör det, oavsett om acceptansen är tyst eller öppen.

Jag är givetvis full av sympati för den drabbade och hans familj, precis som alla andra, men det är inte värt ett skit. Han är död och ingenting kan förändra det. Det som är värt något, vore om klubbarna på riktigt kunde börja engagera sig för att bli av med våldet runt sporten, och det börjar med oss supportrar och medlemmar i de respektive klubbarna.
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av #10 »

Någonting måste ju fan hända nu innanför pannbenen på alla jävla rötägg i sverige, och då menar jag i ALLA lags supporter grupper, folk ska väl fan inte behöva sätta livet till, vilken jävla snedriven värld man lever i,

Mina tankar går till våran Djurgårdsbroders familj.
Användarvisningsbild
-daniel-
Säsongskort: Ja

Inlägg av -daniel- »

Så jävla tragiskt så det inte ens går att beskriva.
Rix

Inlägg av Rix »

Sjukt tragiskt att det ska hända, det ska fan inte hända och tankarna går ut till snubbens nära och kära.
Användarvisningsbild
Enbom

Inlägg av Enbom »

Precis varit och lagt halsduk vid platsen. På väg hem nu.
Vilken jävla skit det här är.
Leksand

Inlägg av Leksand »

#10 skrev:Någonting måste ju fan hända nu innanför pannbenen på alla jävla rötägg i sverige, och då menar jag i ALLA lags supporter grupper, folk ska väl fan inte behöva sätta livet till, vilken jävla snedriven värld man lever i,

Mina tankar går till våran Djurgårdsbroders familj.

Han är ingen "Djurgårdsbroder". Han är min broder lika mycket som han är din, och du är min broder lika mycket som du är hans. I själva verket är inga av oss bröder överhuvudtaget, utan vi är alla alldeles vanliga människor, och det räcker för att vi inte ska vilja så in pannbenen på varandra. Det är vid insikten om det som allt måste börja.

Hoppas på en ny framtid för svensk supporterkultur, men tyvärr kommer antagligen detta påverka lika mycket som Tony Deogans död gjorde.
PeterPan

Inlägg av PeterPan »

Så jävla lessen! Tänker så mycket på hans familj!
Skriv svar