Malmö away

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
Salas
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Malmö away

Inlägg av Salas »

Spelschemat är ännu inte spikat, men oavsett dag för denna drabbning, så känns det som om att det kan bli en fet resa. Utan tvekan den mest givna bortamatchen för mig den här säsongen, och jag hoppas att fler känner likadant.

Avståndet är långt, men Malmö Arena tar man sig till på ca två timmar från Arlanda i och med att det endast tar 25 minuter från Kastrup till Malmö Arena med tåg.

Så jag kläcker idén tidigt, och ger en något att fundera över. Så fort spelschemat spikas kan man börja kolla upp flyg för att så många som möjligt ska kunna boka samma resor. Skulle ju vara riktigt tungt om vi kunde bli ett stort antal på flyget ner.

medu82

Re: Malmö away

Inlägg av medu82 »

Om jag får ihop stålarna...

Men vi kan ju alltid hoppas att de drar den 29:e så blir de perfekt innan premiären (även om många kan få kasta om sina planer inför premiären).
"Som att vara nykär, vänta på nästa gång man träffas och sedan vara lycklig några minuter innan man börjar oroa sig för om man säger och gör rätt och sedan gå och längta efter nästa date utan att veta vem som skulle ringa." - minalman
Användarvisningsbild
David1891

Inlägg av David1891 »

Hoppas att matchen spelas den 29:e! Vore perfekt som uppladning för Helsingborg dagen efter! En helg med festande i Köpenhamn på fredagen, hockey på lördagen och fotboll på söndagen, kan nog inte bli mycket bättre än så. Lär väl sluta vid en dröm däremot.
Man föds som Djurgårdare, allt annat är förlossningsskador!
Användarvisningsbild
Salas

Inlägg av Salas »

Matchen betyder alltså inte bara något, förmodligen betyder den allt. Matchen kan få två tänkbara scenarion. Det första av dom, och mest önskvärda, vore att vi skulle kunna säkra ett SHL-kontrakt vid vinst mot Örebro (samt att Rögle inte vinner under ordinarie matchtid). Det andra är att vi inte slår Örebro, och därför troligtvis måste vinna under ordinarie för att ge oss allt i egna händer inför Västerås borta.

Jag känner rent spontant att jag bara måste dit. Skulle vi säkra ett SHL-kontrakt, och jag inte var på plats, skulle jag aldrig kunna förlåta mig efter att ha sett samtliga hemmamatcher (tränings och tävlingsmatcher) sedan degraderingen till allsvenskan.

Så frågan återstår, vilka ska dit? Det optimala är att flyga ner under dagen, och sedan åka JK-buss hem.
mb81

Inlägg av mb81 »

Salas skrev:Matchen betyder alltså inte bara något, förmodligen betyder den allt. Matchen kan få två tänkbara scenarion. Det första av dom, och mest önskvärda, vore att vi skulle kunna säkra ett SHL-kontrakt vid vinst mot Örebro (samt att Rögle inte vinner under ordinarie matchtid). Det andra är att vi inte slår Örebro, och därför troligtvis måste vinna under ordinarie för att ge oss allt i egna händer inför Västerås borta.

Jag känner rent spontant att jag bara måste dit. Skulle vi säkra ett SHL-kontrakt, och jag inte var på plats, skulle jag aldrig kunna förlåta mig efter att ha sett samtliga hemmamatcher (tränings och tävlingsmatcher) sedan degraderingen till allsvenskan.

Så frågan återstår, vilka ska dit? Det optimala är att flyga ner under dagen, och sedan åka JK-buss hem.
Jag tänkte nog ta jk-bussen om det löser sig med jobb. Alternativt flyg ner som du säger. Men jobbar till 16.30 egentligen men borde gå att lösa!
Användarvisningsbild
pulverapa

Re: Sv: Malmö away

Inlägg av pulverapa »

Djuuuuuurgåååårdeeeeen, åh Djuurgåårdeen, å gnaget åker ur, för vi ska slåss för SM-guld, vårt kära Djurgården.
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

Borde finnas möjligheter att skapa något riktigt unikt i hockeysammanhang till den matchen.

Vinner Mif mot Rögle blir detta i stort sett en direkt avgörande match om vilka som går upp.

Vilken jävla match/inramning det kan bli? Borde vara lättare med biljetter till den än vad det var idag (och ändå var vår klack "finns inte ord hur jävla bra" ikväll.

Historisk.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Användarvisningsbild
Salas

Inlägg av Salas »

Kommer med all sannolikhet att flyga ner till Köpenhamn 14:15 med Norwegian. Endast 400 kronor för det flyget, vilket är ett kap. Planet landar 15:25, så med 3½ timme till matchstart hinner man fixa något käk och dricka några bärs i Köpenhamn för att sedan 18:14 eller 18:26 ta Öresundståget till Hyllie. Väl framme i Hyllie, cirka 15 minuter senare, är det endast ett stenkast till Malmö Arena som är placerat precis intill tågstationen.

Förhoppningsvis blir det fler från forumet på den avgången, hör av er vid intresse. Hemvägen är det kluriga. Sista flyget hem från Kastrup går med avgång 22:45, vilket man bör hinna med i vanliga fall. Men skulle avancemanget säkras i Malmö, kommer det dröja innan man firat färdigt. Därför är det flyget tyvärr inte aktuellt, åtminstone inte för mig. Alla nattåg har gått, så kvar finns JK bussen. Blir en lång bussresa, men det är det värt för chansen att eventuellt kunna få se Djurgården säkra en plats i SHL.
Axel_K

Inlägg av Axel_K »

Salas skrev:Kommer med all sannolikhet att flyga ner till Köpenhamn 14:15 med Norwegian. Endast 400 kronor för det flyget, vilket är ett kap. Planet landar 15:25, så med 3½ timme till matchstart hinner man fixa något käk och dricka några bärs i Köpenhamn för att sedan 18:14 eller 18:26 ta Öresundståget till Hyllie. Väl framme i Hyllie, cirka 15 minuter senare, är det endast ett stenkast till Malmö Arena som är placerat precis intill tågstationen.

Förhoppningsvis blir det fler från forumet på den avgången, hör av er vid intresse. Hemvägen är det kluriga. Sista flyget hem från Kastrup går med avgång 22:45, vilket man bör hinna med i vanliga fall. Men skulle avancemanget säkras i Malmö, kommer det dröja innan man firat färdigt. Därför är det flyget tyvärr inte aktuellt, åtminstone inte för mig. Alla nattåg har gått, så kvar finns JK bussen. Blir en lång bussresa, men det är det värt för chansen att eventuellt kunna få se Djurgården säkra en plats i SHL.
Jag funderar själv på att dra ned!
En bussresa hem efter ett säkrat Elitseriekontrakt skulle inte vara en lång bussresa, det skulle vara en otroligt skön bussresa!

Just nu försöker jag tvinga med mig någon vän, hoppas någon nappar!
Användarvisningsbild
Salas

Inlägg av Salas »

Axel_K skrev:Jag funderar själv på att dra ned!
En bussresa hem efter ett säkrat Elitseriekontrakt skulle inte vara en lång bussresa, det skulle vara en otroligt skön bussresa!

Just nu försöker jag tvinga med mig någon vän, hoppas någon nappar!
Vi kan ju om inte annat försöka enas om flyg ner och tåg från Köpenhamn sen. Vore kul om vi blir ett gäng som samåker.

Kanna på, kanna på!
Kanna på, kanna på!
Vi är i Öresund, gnaget har gått på grund!

Bild
Användarvisningsbild
Salas

Inlägg av Salas »

Jag flyger ner själv vad det verkar just nu, 14:15 till Köpenhamn för att möta upp en polare där. Sen blir det flyg hem på kvällen ändå, 22:45 från Köpenhamn. Flygen och biljetter i klacken är bokat.

Om någon på forumet tänkt flyga ner och vill ha sällskap så är det vara att höra av sig här i tråden eller via pm.
Skriv svar