Kvalserien: rögle bk - Djurgårdens IF 29/3 2014
-
- Säsongskort: Ja
Re: Kvalserien: rögle bk - Djurgårdens IF 29/3 2014
Det här är långt ifrån över. Det är nödvändigt med vinst både mot gnällbältet och danskarna, och förmodligen även mot gurkorna.
Avgå DJ Yes!
Peppar peppar, men jag tror 7 pinnar räcker för vår del.Mindrocker skrev:Det här är långt ifrån över. Det är nödvändigt med vinst både mot gnällbältet och danskarna, och förmodligen även mot gurkorna.
-
Det kan det göra, men jag vill inte chansa.Kall-El skrev:Peppar peppar, men jag tror 7 pinnar räcker för vår del.Mindrocker skrev:Det här är långt ifrån över. Det är nödvändigt med vinst både mot gnällbältet och danskarna, och förmodligen även mot gurkorna.

Avgå DJ Yes!
Jag står fast vid att 17 poäng borde räcka för oss.
2-2 Mif - Rövle (3-2 efter förlängning)
3 poäng DIF
2-0 Rövle - Vik
2 poäng DIF
3-2 Rövle - ajk
3-1 Örebro - Malmoooue
Det skulle ge:
Rögle 17 poäng +3
Malmö 14 poäng målskillnad irrelevant
DIF 17-20 poäng, målskillnad vet jag inte. Tajt match mot Vik hemma säger vi(uddamålsförlust). Då har vi +3 som sämst. Då måste vi göra en jävla massa mål så att vi har fler gjorda än Rögle (Antal poäng -> Målskillnad -> Flest gjorda mål -> Inbördes möten -> Skiljematch -> Lottning)
2-2 Mif - Rövle (3-2 efter förlängning)
3 poäng DIF
2-0 Rövle - Vik
2 poäng DIF
3-2 Rövle - ajk
3-1 Örebro - Malmoooue
Det skulle ge:
Rögle 17 poäng +3
Malmö 14 poäng målskillnad irrelevant
DIF 17-20 poäng, målskillnad vet jag inte. Tajt match mot Vik hemma säger vi(uddamålsförlust). Då har vi +3 som sämst. Då måste vi göra en jävla massa mål så att vi har fler gjorda än Rögle (Antal poäng -> Målskillnad -> Flest gjorda mål -> Inbördes möten -> Skiljematch -> Lottning)
- Lidingö DIF
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Relativt lugn puls? Jag är så olidligt avundsjuk på dig. Jag var så jävla nervös i tredje att jag tog fram dammsugaren och började städa för att slippa höra och endast ha en möjlighet till att kika då och då.Lee Harvey Oswald skrev:Konstig känsla att sitta med relativt lugn puls i nästan en hel match, blev bara lite nojig när 3-5 spelet skulle inledas
Nu med lugnet återställt och normalpuls så kan jag säga att grabbarna och Djurgårdsklacken är ren kärlek.
Senast redigerad av Lidingö DIF den 2014-03-29 21:51:34, redigerad totalt 1 gånger.
"Man får spela sarg ut också" - Wikegård 2019 04 16
- minalman
Jag önskar att vi kan skapa en stämning på tisdag som gör att Örebro längtar efter att komma tillbaka i höst för att försöka få revansch!
Senast redigerad av minalman den 2014-03-29 21:54:48, redigerad totalt 1 gånger.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
- BOMBOM BOUCHARD
- Tipsmästare 2010/11
Bra fart i första med bra effektivitet.
I andra får vi tacka hockeygudarna för att vi vann med 1 mål. Det avgjorde matchen.
Sörensen och Ljungh har klivit fram (Sören tidigare än idag).
Men det är många fler som förtjänar beröm ikväll.
Johner och Saviano spelar sin bästa hockey för året i kvalserien.
Högström, så jävla viktig värvning av Challe. Utan honom så hade vi varit ute ur leken nu tror jag.
Lidström finns där utan att märkas särskilt mycket ännu en match. Vikitgt med sådana lagspelare.
Reideborn är lugnet själv. Hjälper oss att vinna matcher.
Vill ej dela ut några minus. Det går upp och ner för spelarna och som Säcken sa, det är viktigt att olika spelare kliver fram och bidrar. Sträcker mig till att säga att Nisse förhoppningsvis kan återfå formen sista tre matcherna. Där finns ett sparkapital.
Sedan väntar jag bara på att Nyberg ska börja avgöra matcher på egen hand.
Skål!
I andra får vi tacka hockeygudarna för att vi vann med 1 mål. Det avgjorde matchen.
Sörensen och Ljungh har klivit fram (Sören tidigare än idag).
Men det är många fler som förtjänar beröm ikväll.
Johner och Saviano spelar sin bästa hockey för året i kvalserien.
Högström, så jävla viktig värvning av Challe. Utan honom så hade vi varit ute ur leken nu tror jag.
Lidström finns där utan att märkas särskilt mycket ännu en match. Vikitgt med sådana lagspelare.
Reideborn är lugnet själv. Hjälper oss att vinna matcher.
Vill ej dela ut några minus. Det går upp och ner för spelarna och som Säcken sa, det är viktigt att olika spelare kliver fram och bidrar. Sträcker mig till att säga att Nisse förhoppningsvis kan återfå formen sista tre matcherna. Där finns ett sparkapital.
Sedan väntar jag bara på att Nyberg ska börja avgöra matcher på egen hand.
Skål!
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Tycker att vi gör flera riktigt helgjutna insatser nu. Det är en så kallad TotalHockey (så som jag ser den).
* Vi är aggressiva i egen zon
* Vi är aggressiva i neutral zon
* Vi är aggressiva i offensiv zon
* När vi har puck vårdar vi den
* När vi inte har puck återerövrar vi den
* När det stökar framför egen kasse städar vi
* När det stökas framför motståndarkassen är vi där och krigar
* Vi slår hårda och distinkta passningar
* Vi skjuter i väl avvägda situationer (ingen särskrivning där)
* Vi vågar hålla rätt avstånd mellan lagdelarna och kan få vändningar i spelet
* Vi stressar inte utan går igenom momenten så som det är in-övat
* Vi går inte på särskilt många "baits" utan åker ifrån en potentiell 2a för roughing
Det är så förbannat mycket som vi gör helt rätt nu. Sen finns det situationer där vi gör fel, eller där domarna ser något som inte finns där. Men vi spelar riktigt riktigt bra hockey i 3x20 och det är vad det handlar om.
Vi är en underbar förening.
* Vi är aggressiva i egen zon
* Vi är aggressiva i neutral zon
* Vi är aggressiva i offensiv zon
* När vi har puck vårdar vi den
* När vi inte har puck återerövrar vi den
* När det stökar framför egen kasse städar vi
* När det stökas framför motståndarkassen är vi där och krigar
* Vi slår hårda och distinkta passningar
* Vi skjuter i väl avvägda situationer (ingen särskrivning där)
* Vi vågar hålla rätt avstånd mellan lagdelarna och kan få vändningar i spelet
* Vi stressar inte utan går igenom momenten så som det är in-övat
* Vi går inte på särskilt många "baits" utan åker ifrån en potentiell 2a för roughing
Det är så förbannat mycket som vi gör helt rätt nu. Sen finns det situationer där vi gör fel, eller där domarna ser något som inte finns där. Men vi spelar riktigt riktigt bra hockey i 3x20 och det är vad det handlar om.
Vi är en underbar förening.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
- -daniel-
Det trillade några tårar nerför kinden när Ljungh gjorde 2-0 målet idag. Något inom mig släppte...först nu det verkligen framgick för undertecknad att chansen till avancemang i allra högsta grad finns där.
Nu öser vi på utav bara helvete på tisdag.
Nu öser vi på utav bara helvete på tisdag.
-
Grymt genomförd match av samtliga idag. Det var ett gigantiskt misstag av Nisse vid ett tillfälle som höll på att kosta ett mål bakåt, som tur var klarade Reideborn det. Utöver det var det få misstag. Högström visar igen att han är boss på blå i PP. Tycker han är mycket bättre i Nisse i den rollen. Han träffar mål oftare. Kladdar aldrig med pucken, eller tappar den utanför blå. Vilken drömvärvning. Jag är helt oförstående inför att han så sent som förra året spelade i Div1 

Omgivningen. Äntligen en kille som växer med ansvaret att ha vår sköld på bröstet.1962FenderStrat skrev:Grymt genomförd match av samtliga idag. Det var ett gigantiskt misstag av Nisse vid ett tillfälle som höll på att kosta ett mål bakåt, som tur var klarade Reideborn det. Utöver det var det få misstag. Högström visar igen att han är boss på blå i PP. Tycker han är mycket bättre i Nisse i den rollen. Han träffar mål oftare. Kladdar aldrig med pucken, eller tappar den utanför blå. Vilken drömvärvning. Jag är helt oförstående inför att han så sent som förra året spelade i Div1
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
-
Verkligen! De flesta verkar ju bli sämre så fort dom får vårt märke på bröstet (Lidström, Lofquist?) Här har vi garanterat en kille som växt med skölden. Pulsen går ner så fort han är på isen. Man vet nästan med all säkerhet att inga misstag kommer att begås.Magnutz skrev:Omgivningen. Äntligen en kille som växer med ansvaret att ha vår sköld på bröstet.1962FenderStrat skrev:Grymt genomförd match av samtliga idag. Det var ett gigantiskt misstag av Nisse vid ett tillfälle som höll på att kosta ett mål bakåt, som tur var klarade Reideborn det. Utöver det var det få misstag. Högström visar igen att han är boss på blå i PP. Tycker han är mycket bättre i Nisse i den rollen. Han träffar mål oftare. Kladdar aldrig med pucken, eller tappar den utanför blå. Vilken drömvärvning. Jag är helt oförstående inför att han så sent som förra året spelade i Div1
Kan knappt vänta till nästa match. Vore grymt att ta 3 poäng där och åka ned till Malmö i slagläge. Rögle brukar kunna ställa till det mot Malmö. De är ju piskade att vinna nästa match för att haka på racet.
Glödande hovet väntar!
Glödande hovet väntar!
Då sa jag till domaren på ren svenska: "Go home".
- Christer Abrahamsson
Det ska göra ont att möta Djurgården :
http://www.youtube.com/watch?v=ydao4l6Eb74
- Christer Abrahamsson
Det ska göra ont att möta Djurgården :
http://www.youtube.com/watch?v=ydao4l6Eb74
Ja, du önskar att det låter som vanligt på Hovet när DIF spelar i kvalserien. Varför skulle inte DIF helt plötsligt skapa en grym jävla stämning på Hovet?minalman skrev:Jag önskar att vi kan skapa en stämning på tisdag som gör att Örebro längtar efter att komma tillbaka i höst för att försöka få revansch!
- minalman
Det är klart vi gör vårt. Vad jag önskar är att örebroarna undermedvetet tycker det är OK att inte vinna just denna gång.Caveman skrev:Ja, du önskar att det låter som vanligt på Hovet när DIF spelar i kvalserien. Varför skulle inte DIF helt plötsligt skapa en grym jävla stämning på Hovet?minalman skrev:Jag önskar att vi kan skapa en stämning på tisdag som gör att Örebro längtar efter att komma tillbaka i höst för att försöka få revansch!
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)