Att han varit borta HELA förra säsongen kan man skylla på om han är usel i början. Men nu har han varit asbra hela säsongen och då kan man inte sitta och skylla på den förra säsongens frånvaro om han är usel i KS.BOMBOM BOUCHARD skrev:Nu när Nisse är tillbaka känns det väl som att vi inte riktigt behöver Sams kvalitéer. Utan Nisse kanske han hade haft en plats.Arkju skrev:Att vara besviken för att man inte får spela behöver ju inte ha ett dugg att göra med vilken attityd man har i andra sammanhang.Sjöwall skrev:Det är inte attitydsproblem, det kan jag lova. Jag träffade Sam igår på Hovet och han var riktigt besviken på att han inte fick spela. :\förevigtdjurgården skrev:Han verkar vara petad pga attitydsproblem.Amadeus skrev:Nån som vet vad som hänt Sam efter bråket med Nyman? Är han petad resten av kvalet? Eller är han skadad? Tyckte han blivit bättre sista månaden och tycker det är konstigt att han petats nu och inte tidigare under säsongen då han verkligen var kass. Eller har han attitydsproblem?
Inte gillat honom något vidare under säsongen, däremot stort av honom att hålla tyst i media. Har varit med om så många som gnällt i media för mindre. Var väl tidigare under säsongen också, då ryktet gick att Challe ville göra sig av med honom, men han gnällde inte då heller i media.
För tydlighetens skull så ska jag väl tillägga att jag inte har den minsta aning om hur det ligger till med just den här specifika situationen med Sam.
Nisse är stabilare även om han naturligtvis inte kommit ikapp efter sin skada.
När man bedömer killen ska man ha i beräkningen att han var borta HELA förra säsongen. Dessutom stora delar av denna.
Kvalserien 2014
Re: Sv: Kvalserien 2014
Att han varit borta HELA förra säsongen kan man skylla på om han är usel i början. Men nu har han varit asbra hela säsongen och då kan man inte sitta och skylla på den förra säsongens frånvaro om han är usel i KS.BOMBOM BOUCHARD skrev:Nu när Nisse är tillbaka känns det väl som att vi inte riktigt behöver Sams kvalitéer. Utan Nisse kanske han hade haft en plats.Arkju skrev:Att vara besviken för att man inte får spela behöver ju inte ha ett dugg att göra med vilken attityd man har i andra sammanhang.Sjöwall skrev:Det är inte attitydsproblem, det kan jag lova. Jag träffade Sam igår på Hovet och han var riktigt besviken på att han inte fick spela. :\förevigtdjurgården skrev:Han verkar vara petad pga attitydsproblem.Amadeus skrev:Nån som vet vad som hänt Sam efter bråket med Nyman? Är han petad resten av kvalet? Eller är han skadad? Tyckte han blivit bättre sista månaden och tycker det är konstigt att han petats nu och inte tidigare under säsongen då han verkligen var kass. Eller har han attitydsproblem?
Inte gillat honom något vidare under säsongen, däremot stort av honom att hålla tyst i media. Har varit med om så många som gnällt i media för mindre. Var väl tidigare under säsongen också, då ryktet gick att Challe ville göra sig av med honom, men han gnällde inte då heller i media.
För tydlighetens skull så ska jag väl tillägga att jag inte har den minsta aning om hur det ligger till med just den här specifika situationen med Sam.
Nisse är stabilare även om han naturligtvis inte kommit ikapp efter sin skada.
När man bedömer killen ska man ha i beräkningen att han var borta HELA förra säsongen. Dessutom stora delar av denna.
Re: Kvalserien 2014
Nils har varit vår bästa back sett till hela säsongen. Nu har han väl inte varit så bra som innan skadan men känns ändå sjukt mycket säkrare än Sam.
Sam förmodligen den sämsta även fast han blev bättre i samband med att hela laget blev bättre när Säcken kom.
Är väl så enkelt att han är petad. Tycker det är rätt att välja Falk före Sam och Timmy(har han skadeproblem fortfarande?) som sjundeback. Det är ändå inte så avgörande vem som är sjundeback och Sam och Timmy kommer förmodligen inte spela med oss nästa år.
Skulle även välja Ollas Mattsson före Sam!
Sam förmodligen den sämsta även fast han blev bättre i samband med att hela laget blev bättre när Säcken kom.
Är väl så enkelt att han är petad. Tycker det är rätt att välja Falk före Sam och Timmy(har han skadeproblem fortfarande?) som sjundeback. Det är ändå inte så avgörande vem som är sjundeback och Sam och Timmy kommer förmodligen inte spela med oss nästa år.
Skulle även välja Ollas Mattsson före Sam!
Men att inte gå fullt och ändå ta in 4 poäng på örebro på 4 matcher tror du är möjligt??? Låt Örebro vinna så mycket som möjligt mot våra konkurrenter. Självklart är det bäst så för oss!ciirree skrev:Ge dig nu. Att jag hoppar fram och tillbaka har inget med själva utgången att göra, det är bara mina tankar.mb81 skrev:Förstår hur du tänker men du har fel!ciirree skrev:Nej jag snurrar inte till det enligt så JAG ser det. Jag vet dock hur du menar.mb81 skrev:Nu snurra du väl till det?ciirree skrev:Jag dras fortfarande fram och tillbaka med scenariot om Örebro ska ta full pott eller inte.
Om KS kommer vara såhär jämn och ska avgöras i sista omgången så vill jag nog hellre att det finns två platser kvar.
Jag ändrar mig hela tiden men det känns som att det är bäst om Örebro tar 3poängare om VI gör det. Tar vi inte fulla poäng så är det bekvämast om Örebro inte heller gör det!
Om vi tar trepoängare behöver vi inte hjälp av andra lag och då kan lika gärna örebro torska. Går vi inte rent är det bara tacksamt om örebro vinner(de får gärna förlora mot oss) och hjälper oss.
Liksom, tänk själv. Om vi INTE tar fulla poäng och Örebro fortsätter, då kommer Örebro va så gott som klara sista (kanske näst sista) omgången. Då finns det en plats över att spela för.
Men, om vi tar fulla poäng samtidigt som Örebro gör det då kommer det vara två lag varje omgång som får en tyngre uppförsbacke ju fler poäng vi och Örebro tar. Förstår du min tanke?
Jag tror det finns ett antal scenarion som är bra respektive dåligt för våran utgång i KS. Men en plats att spela för, sista omgången.. nja.. känns sådär om man förlorar den matchen.
Skulle kännas mkt bättre med två platser isåfall, då kan man kanske få hjälp med andra resultat också.![]()
Du hoppar mycket fram och tillbaka om det är bra med en eller två platser att spela om.
Men visst.
Vi får se sista omgången
Kom ihåg det jag sa bara.
Jag skulle iaf inte vilja spela om EN plats sista omgången och Malmö har fördel när dem möter redan klara Örebro.
- BOMBOM BOUCHARD
- Tipsmästare 2010/11
- Medlem: Ja, vanlig medlem
ciirree:
Jodå, det kan jag visst.
Klart det påverkar en att man endast spelat lite mer än en halv säsong senaste två.
För även om han kom upp i nivå så har han ju väldigt lite att falla tillbaka på nu när han blev långtidsskadad igen.
Så ja, att han var borta även förra säsongen spelar in även om den största inverkan var senaste frånvaron. Hans pappa var ju öppen med att berätta om att det kommer ta minst en säsong (denna) innan rätta timingen kommer tillbaka. Och nu fick han ytterligare frånvaro.
Tycker det är otroligt imponerande att han gör så bra ifrån sig..
Jodå, det kan jag visst.

Klart det påverkar en att man endast spelat lite mer än en halv säsong senaste två.
För även om han kom upp i nivå så har han ju väldigt lite att falla tillbaka på nu när han blev långtidsskadad igen.
Så ja, att han var borta även förra säsongen spelar in även om den största inverkan var senaste frånvaron. Hans pappa var ju öppen med att berätta om att det kommer ta minst en säsong (denna) innan rätta timingen kommer tillbaka. Och nu fick han ytterligare frånvaro.
Tycker det är otroligt imponerande att han gör så bra ifrån sig..
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Ni får veta efter Kvalserien..Arkju skrev:Att vara besviken för att man inte får spela behöver ju inte ha ett dugg att göra med vilken attityd man har i andra sammanhang.Sjöwall skrev:Det är inte attitydsproblem, det kan jag lova. Jag träffade Sam igår på Hovet och han var riktigt besviken på att han inte fick spela. :\förevigtdjurgården skrev:Han verkar vara petad pga attitydsproblem.Amadeus skrev:Nån som vet vad som hänt Sam efter bråket med Nyman? Är han petad resten av kvalet? Eller är han skadad? Tyckte han blivit bättre sista månaden och tycker det är konstigt att han petats nu och inte tidigare under säsongen då han verkligen var kass. Eller har han attitydsproblem?
Skickat från min GT-I9505 via Tapatalk
Han är klar för ett konkurrerande lag.Sjöwall skrev:Ni får veta efter Kvalserien..Arkju skrev:Att vara besviken för att man inte får spela behöver ju inte ha ett dugg att göra med vilken attityd man har i andra sammanhang.Sjöwall skrev:Det är inte attitydsproblem, det kan jag lova. Jag träffade Sam igår på Hovet och han var riktigt besviken på att han inte fick spela. :\förevigtdjurgården skrev:Han verkar vara petad pga attitydsproblem.Amadeus skrev:Nån som vet vad som hänt Sam efter bråket med Nyman? Är han petad resten av kvalet? Eller är han skadad? Tyckte han blivit bättre sista månaden och tycker det är konstigt att han petats nu och inte tidigare under säsongen då han verkligen var kass. Eller har han attitydsproblem?
Skickat från min GT-I9505 via Tapatalk
Örebro kommer troligtvis vara klara innan sista omgången.
Där möter dem Malmö.
Detta är anledningen till att jag ville ha två platser att spela om och inte en.
Nu gäller bara en sak. Vinst mot Örebro!!
Där möter dem Malmö.
Detta är anledningen till att jag ville ha två platser att spela om och inte en.
Jo men å andra sidan har inte västerås heller nåt att spela för och vi möter de i sista. Så blir ju lika för oss och malmö på det viset.ciirree skrev:Örebro kommer troligtvis vara klara innan sista omgången.
Där möter dem Malmö.
Detta blir en rysare in i sista omgången. Hoppas vi har kraften nu att vinna mot öret på tisdag.
Är Örebro så extremt bra som alla "experter" påstår? Själv är jag livrädd för denna match. Känns som vi behöver vinna..
7/4-2014
Deras landslagsspelare de dopat sig med inför kvalserien dominerar ju fullständigt, så ja,deras spelarmaterial är vida överlägset de andra lagen.Tobbe350 skrev:Är Örebro så extremt bra som alla "experter" påstår? Själv är jag livrädd för denna match. Känns som vi behöver vinna..
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Vi hade ändå kunnat välta Örebro i bortamatchen. De var nere för räkning ett tag, och vann i princip enbart tack vare Viitalouma..
Får våra grabbar dessutom med sig publiken i ryggen.. ja då vet jag fan inte ens vad som händer. Den som inte kan visa inställning och fart, frenesi eller kämparanda på Tisdag, den kan fan aldrig visa det någonsin.
KÖR BARA.
Får våra grabbar dessutom med sig publiken i ryggen.. ja då vet jag fan inte ens vad som händer. Den som inte kan visa inställning och fart, frenesi eller kämparanda på Tisdag, den kan fan aldrig visa det någonsin.
KÖR BARA.
25/4-2025
Örebro ska längta hem på tisdag. Hata, häckla, gör allt så dom inte känner sig välkomna!
Nej det beror på hur det går i DIF-Malmö, vinner Malmö den så kan DEM ha allt i egna händer, då spelar det ingen roll om vi vinner.mb81 skrev:Jo men å andra sidan har inte västerås heller nåt att spela för och vi möter de i sista. Så blir ju lika för oss och malmö på det viset.ciirree skrev:Örebro kommer troligtvis vara klara innan sista omgången.
Där möter dem Malmö.