Djurgårdens IF - Luleå Hockey, 26/2 2007

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Användarvisningsbild
DIF_Soldier
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av DIF_Soldier »

Jag tror inte någon härinne är nöjd med dagens match - trots 2p.

Lassila har väldig otur - pucken studsar på Fernholms klubba, och det vore fel av Säcken att bänka Lassila nu - han var ju hur bra som helst i resten av matchen.
Säg den glädje som varar
KRNI
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Inlägg av KRNI »

NERVERNA VAR PÅ UTSIDAN HELA MATCHEN!!!

Hoppas ni gillade periodpausrapporterna från mobilen, man gör vad man kan. Klacken måste kunna bättre än så där när man är så pass många. Lite besviken faktiskt, Luleåklacken hördes ju mer i vissa lägen, illa! :( Nej nu siktar vi på Malmömatchen, mer kämpaglöd behövs i laget!!!

MOT SLUTSPEL, IAF INTE NÅGOT JÄVLA KVAL! :twisted: :twisted: :twisted:
Gäst

Inlägg av Gäst »

Emil svelander skrev:Ingen bra match från DIF:s sida. Så förbannat jävla klantigt att vi tappar in 1-1, de gör det när vi drar på oss en utvisning för att vi är för många lirare på banan. Också Lassilas ingripande vill man ju inte ens kommentera.

Dock så tog vi 2 mycket sköna pinnar. Klacken var väldigt stor idag och sjung bra, det kan dock bli ännu bättre.

Inget gnäll på Lassila va..Han gjorde många match avgörande räddningar.
sen är inte studsande puckar så lätta att hantera..
Fråga Hadelöv i skellefteås mål.. :D
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Grämer mig så oehört över detta resultat, blev inte ens glad mär 2-1 satt.

Lätt att hänga ut Lassila en sån här gång, men såna där studspuckar är otroligt svåra att handtera.
Det finns dock en grundregel för en keeper vid såna här tillfällen.
Ut & möt pucken & se till att ha hela kroppen bakom, nu blev det nåt mitt i mellan & äckel Renberg var där & satt 1-1.

DIF kämpar hockey just nu, tveksamt om det räcker till slutspel.
Tveksam till om det blir kul att se DIF:s 5-3spel mot FBK i en eventuell kvartsfinal.
Då kanske hela Sverige skrattar åt oss, Idag var det pinsamt att se.

Bara hoppas att SAIK gått in i väggen till slut.

Osäker på vilket av nedanstående alternativ som är bäst:
1. 8000 hockeykunniga på läktaren

2. 8000 hockeykunniga + 5000 sysselsatta med div. andra aktiviteter så som :
skicka SMS/Springa & dricka & spilla öl på varandra/snacka brudar/prata fotboll/gäspa/heja på domaren(OBS, inte sarkastiskt)/prata om The Departed osv.osv.osv.

Men det är klart, det blir ju klirr i kassan.....
Användarvisningsbild
Emil Svelander

Inlägg av Emil Svelander »

Kvalserien är just nu på lite mer behörigt avstånd, eftersom Skellefteå sjunker som en sten.
Sjunger avgå Johnny...
m0ng00se

Inlägg av m0ng00se »

hur tänker dom i PP!?!?....det är ju för f-n bara att trampa full fart...in med puck jvln djupt i zon inge dräll på blålinjen....nä nu ska det småsåsas och drällas och ingen vill ta pucken...alla står still på blålinjen....bedrövligt!

gött med 2 points iaf...Luleå var starka jäkligt synd på deras 1-1 mål..men men...
Kall-El

Inlägg av Kall-El »

Lassila kostar oss återigen en seger! Hjälper inte om killen ibland gör fantomräddningarna. Så länge som han tappar in mål likt Luleås kvittering har han inget i vårt lag att göra. Dags att ge Larsson chansen nu för tusan!

För övrigt rent uselt spel i PP. 2 5-3 lägen och inga mål alls. Än värre är dock den usla kvalité vi håller när det gäller uppspel. Backarna vinner puck, men sedan kommer det ingen passning. Om detta beror på slöa anfallare som inte åker skridskor eller om det handlar om dåliga handleder hos våra försvarare vill jag låta vara osagt, men skall man vara helt ärlig hade vi knappt ett enda bra / genomtänkt uppspel under 60 minuter.

Att ingen av våra 6 backar skulle kunna slå en passning till en spelare med fart håller jag som otroligt så därför kan man antagligen dra slutsatsen att det är för dålig rörelse från anfallarnas sida...
Kall-El

Inlägg av Kall-El »

Lee Harvey Oswald skrev:Grämer mig så oehört över detta resultat, blev inte ens glad mär 2-1 satt.

Lätt att hänga ut Lassila en sån här gång, men såna där studspuckar är otroligt svåra att handtera.
Ut & möt pucken & se till att ha hela kroppen bakom, nu blev det nåt mitt i mellan & äckel Renberg var där & satt 1-1.

Tveksam till om det blir kul att se DIF:s 5-3spel mot FBK i en eventuell kvartsfinal.

skicka SMS/Springa & dricka & spilla öl på varandra/snacka brudar/prata fotboll/gäspa/heja på domaren(OBS, inte sarkastiskt)/prata om The Departed osv.osv.osv.

bäst är självfallet 8000 hockeykunniga på Hovet!
Gäst

Inlägg av Gäst »

Djurgårdens IF-Luleå HF 2-1 (0-0, 1-0, 0-1, 1-0)
Period 1
Period 2
1-0 33:32 Jimmie Ölvestad (Dragan Umicevic, Timmy Pettersson) EQ
Period 3
1-1 48:41 Mikael Renberg (Tomas Surovy, Jan Sandström) PP1
Period 4
2-1 64:41 Jiri Marusak (Kristofer Ottosson, Fredrik Bremberg) PP1
Skott: 28-30
Utv.minuter: 12-28
Publiksiffra: 13222
Gäst

Inlägg av Gäst »

Djurgårdens IF - Luleå HF 2-1 sd (0-0, 1-0, 0-1, 1-0)
Matchen i Globen bjöd inte på någon målfest, men på en tät och spännande drabbning. Efter en mållös förstaperiod tog hemmalaget ledningen mitt i den andra. Jimmie Ölvestad hittade rätt bakom Tero Leinonen i Luleåmålet.

Det dröjde sedan till mitten av den tredje ronden innan nästa mål föll. Luleås förstakedja klev in i handlingarna och lagkaptenen Mikael Renberg satte dit kvitteringspucken. Målet blev det sista under ordinarie matchtid och förlängning tog vid. Med 19 sekunder kvar av sudden death avgjorde Jiri Marusak för Stockholmslaget.

Noterbart:
Djurgårdens Patric Hörnqvist fick för första gången den här månaden lämna isen poänglös. Luleås förstaformation har producerat lagets sju senaste mål i serien.
BubbazZ

Inlägg av BubbazZ »

Hovet skrev:En rent av usel kämpainsats av Djurgården idag. Man är inte värda "segern" och man är inte värda en slutspelsplats om det är såhär det ska se ut.

NÄHÄ bästa kämpa insatsen i år! du kan inte mjkt hockey du å du är då inte djurgårdare...lag insatsen gjorde detta. sedan har vi otur och inte får dit puckarna, konstigt med fullsatta och press på sig..

Bra match och GRYM prestation...otur att vi inte fick 3 poäng för lassilas tabbe..men men GG DIF SM GULD NU
ROBIN
Användarvisningsbild
Enbom

Inlägg av Enbom »

Ska det var utlänningar ska dom hålla klass, JIRI MARUSAK!
Erik I

Inlägg av Erik I »

Tycker att Larsson måste visa EXTREMT grym form på träning om han skall peta Lassila. Visst, kvitteringsmålet var oflyt men han räddar oss ju 100 gånger om i övrigt - bänka alla målsumpare då också! Nej, PP måste nötas, där fälls avgöranden...känns trots allt som en liten seger med bonuspoäng, med så lite tid kvar också. Tycker vi borde avgjort i 5 mot 3-lägena men glöm inte att vi lika gärna kunde torskat, efter 1-1 var Luleå rejält på g.
Forza DIF

Inlägg av Forza DIF »

Bremberg var seriöst helt värdelös idag...
JA

Inlägg av JA »

Lee Harvey Oswald skrev:Grämer mig så oehört över detta resultat, blev inte ens glad mär 2-1 satt.

Håller helt klart med. Visst, en tavla av Lassila, men det kändes faktiskt som att det bara var en tidsfråga innan Luleå skulle kvittera i vilket fall som helst (trots att vi hade två jättelägen bara nån minut innan).

Angående publiken så röstar jag på ditt första förslag i Hovet. Lämnade några bittra rader i JK:s forum om just vissa av människorna som hade köpt klackbiljett. Pinsamt att beskåda en del faktiskt. Fy fan!

För övrigt vill jag påpeka att DIF har vunnit varenda match (typ ett tiotal) som jag har varit på den här säsongen. Synd därför att man missar Malmö-matchen på onsdag. :wink:

Men på fredag, då jävlar...
Skriv svar