Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägget

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
1962FenderStrat
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av 1962FenderStrat »

Jag tycker Nyberg är en av dem som imponerat mest på mig under senare delen av säsongen även om det inte syns i poängprotokollet. Håller med om att han def har potential att bli en ny Jimmie. Hans spelstil är någon kombination av Jimmie och Gabbe i mitt tycke. Helt klart en topp 6-forward vid spel i HA nästa år.
Praetori

Inlägg av Praetori »

1962FenderStrat skrev:Jag tycker Nyberg är en av dem som imponerat mest på mig under senare delen av säsongen även om det inte syns i poängprotokollet. Håller med om att han def har potential att bli en ny Jimmie. Hans spelstil är någon kombination av Jimmie och Gabbe i mitt tycke. Helt klart en topp 6-forward vid spel i HA nästa år.
Nyberg gör det han skall. Tycker dock inte han stuckit fram hakan något vidare.
Nog för att det är svårt att göra ett intryck sig i vad som kan vara Europas mest fysiskt slitiga liga men ändå.
Dock definitivt en spelare att bygga på inför framtiden. Nyberg och Englund är spelare vi inte FÅR släppa iväg. Lägger de på sig ett par kilo och jobbar stenhårt så kan det bli riktigt riktigt bra lirare framöver.

Någon ny Jimmie tror jag dock inte att vi kommer att få se på mycket länge. Det hjärtat sitter inte bara i psyket utan är genetiskt och såna växer inte på träd.
Vi har ett par unikum inom Svensk hockey per decennium när det gäller klubbhjärta och utöver Ove Molin för Brynäs, Jönssons för FBK respektive RBK och våra egna hjältar så växer gubbar som dess fan inte på träd.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

1962FenderStrat skrev:Jag tycker Nyberg är en av dem som imponerat mest på mig under senare delen av säsongen även om det inte syns i poängprotokollet. Håller med om att han def har potential att bli en ny Jimmie. Hans spelstil är någon kombination av Jimmie och Gabbe i mitt tycke. Helt klart en topp 6-forward vid spel i HA nästa år.
:shock:
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Användarvisningsbild
Salas
Säsongskort: Ja

Inlägg av Salas »

BOMBOM BOUCHARD skrev:
Varför är du så förvånad? Han är ju en blandning mellan Jimmie och Gabbe, så han duger garanterat i en förstakedja i SHL också. Lär inte dröja länge innan Nyberg gör 50-60 poäng per säsong i NHL. Vi har tur om vi får behålla honom nästa säsong.
1962FenderStrat

Inlägg av 1962FenderStrat »

Salas skrev:
BOMBOM BOUCHARD skrev:
Varför är du så förvånad? Han är ju en blandning mellan Jimmie och Gabbe, så han duger garanterat i en förstakedja i SHL också. Lär inte dröja länge innan Nyberg gör 50-60 poäng per säsong i NHL. Vi har tur om vi får behålla honom nästa säsong.

50-60? Det räcker inte. Här pratar vi 1p/match.
Användarvisningsbild
Salas

Inlägg av Salas »

1962FenderStrat skrev:50-60? Det räcker inte. Här pratar vi 1p/match.
Jimmie Ölvestad var lite småskadad till och från och missade ett par matcher per säsong. Därför landar Nyberg på runt 50-60 poäng per säsong, eftersom han spelar på ett ungefär så många matcher. Han är kombination av Gabbe och Jimmie, därför måste vi ju blanda deras skadebenägenhet, och med det gjort så missar Nyberg ett gäng matcher i NHL per säsong. 50 poäng var kanske lite snålt, 60-65 poäng är kanske mer talande. Så vi tänker likadant du och jag om hans framtid, bortsett från att du inte vägde in skadebenägenheten. Tänk på att göra det nästa gång, eftersom det är nödvändigt för att ge en sanningsenlig bild av hur verkligheten ser ut.
Användarvisningsbild
Lakrisal

Inlägg av Lakrisal »

Nyberg kommer göra 60-65 poäng per säsong i NHL inom kort? tillåt mig småle.

Vi pratar om en kille som knappt kunde göra poäng i WHL och en kille som inte gjorde något mål i Allsvenskan.

Nu har jag druckit några öl men om jag inte räknat heltokigt skulle han då alltså ha gjort 154 poäng de senaste 3 säsongerna. (82, 82, 48 matcher, 60p = 0.73P per match). Det betyder att han skulle gjort lika många poäng som Zach Parise och mer poäng än spelare som Jagr, Daniel Sedin, Logan Couture, Datsyuk, Bergeron, Spezza, Brad Richards, Stepan, Duchene, Nash, Bobby Ryan.

Jag kan fortsätta men fattar du hur jävla ignorant du låter när du säger att en kille som fortfarande inte nätat i Allsvenskan kommer göra mer poäng än dessa herrar om "några" år?
Användarvisningsbild
seppuko
Kontakt:

Inlägg av seppuko »

Lakrisal skrev:Nyberg kommer göra 60-65 poäng per säsong i NHL inom kort? tillåt mig småle.

Vi pratar om en kille som knappt kunde göra poäng i WHL och en kille som inte gjorde något mål i Allsvenskan.

Nu har jag druckit några öl men om jag inte räknat heltokigt skulle han då alltså ha gjort 154 poäng de senaste 3 säsongerna. (82, 82, 48 matcher, 60p = 0.73P per match). Det betyder att han skulle gjort lika många poäng som Zach Parise och mer poäng än spelare som Jagr, Daniel Sedin, Logan Couture, Datsyuk, Bergeron, Spezza, Brad Richards, Stepan, Duchene, Nash, Bobby Ryan.

Jag kan fortsätta men fattar du hur jävla ignorant du låter när du säger att en kille som fortfarande inte nätat i Allsvenskan kommer göra mer poäng än dessa herrar om "några" år?
Vi pratar även om en 19 årig kille som inte vuxit in sig i varken kropp eller roll. Får han en mer offensivt lagd roll och en boost av självförtroende så kommer han kunna ta enorma steg, till skillnad från andra 19-åringar i hans läge. Men jag tror inte på en 50-60 poäng om ett par år, men jag tror på en stabil produktion och en härlig spelstil :D
New blood joins this earth, and quickly he's subdued...
Användarvisningsbild
SkönaDjurgårn

Inlägg av SkönaDjurgårn »

Asså den här tråden just nu, hahahahaha... Tack för en rolig start på dagen (medvetna eller ej)!
Användarvisningsbild
Lakrisal

Inlägg av Lakrisal »

seppuko skrev:Vi pratar även om en 19 årig kille som inte vuxit in sig i varken kropp eller roll. Får han en mer offensivt lagd roll och en boost av självförtroende så kommer han kunna ta enorma steg, till skillnad från andra 19-åringar i hans läge. Men jag tror inte på en 50-60 poäng om ett par år, men jag tror på en stabil produktion och en härlig spelstil :D
Absolut, killen kan bli en bra HA/SHL spelare, men att säga att han kommer att snitta 60 poäng per säsong i NHL är erh, vad är ordet... befängt.

Det är dock inte konstigt att Svenska "förståsigpåare" underskattar NHL och vad spelarna där egentligen gör.

Det är samma killar som tror att våra spelare i HA och J20 kommer gå direkt in i 1:a kedja i NHL för att de bygger om och vill ha draftval. Börjar undrar om någon av dem ens sett en NHL match i sitt liv
Användarvisningsbild
seppuko
Kontakt:

Inlägg av seppuko »

Lakrisal skrev:
seppuko skrev:Vi pratar även om en 19 årig kille som inte vuxit in sig i varken kropp eller roll. Får han en mer offensivt lagd roll och en boost av självförtroende så kommer han kunna ta enorma steg, till skillnad från andra 19-åringar i hans läge. Men jag tror inte på en 50-60 poäng om ett par år, men jag tror på en stabil produktion och en härlig spelstil :D
Absolut, killen kan bli en bra HA/SHL spelare, men att säga att han kommer att snitta 60 poäng per säsong i NHL är erh, vad är ordet... befängt.

Det är dock inte konstigt att Svenska "förståsigpåare" underskattar NHL och vad spelarna där egentligen gör.

Det är samma killar som tror att våra spelare i HA och J20 kommer gå direkt in i 1:a kedja i NHL för att de bygger om och vill ha draftval. Börjar undrar om någon av dem ens sett en NHL match i sitt liv
Ja absolut, glömde tillägga stabil produktion i typ SHL. NHL kanske, men inte såhär på förhand. Det får man helt enkelt se.
New blood joins this earth, and quickly he's subdued...
Användarvisningsbild
Yellowhand

Inlägg av Yellowhand »

Det är svårt att spekulera. Många såg våra målvakter som en akilleshäl och så blir Reideborn bäste målvakt i serien! :)
Mattebo for president!
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

seppuko skrev:
Lakrisal skrev:

Ja absolut, glömde tillägga stabil produktion i typ SHL. NHL kanske, men inte såhär på förhand. Det får man helt enkelt se.
Ni har inte reflekterat över att det inte var vidare seriöst det där som skrevs om Nyberg?
Axel_K

Inlägg av Axel_K »

Yellowhand skrev:Det är svårt att spekulera. Många såg våra målvakter som en akilleshäl och så blir Reideborn bäste målvakt i serien! :)
Fast då var det ju många som i princip sa att statistik ljuger och att han fortfarande var sämst... :lol:
Användarvisningsbild
Henkos
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Henkos »

Bästa målvakt, hahaha. Nej.

Skickat från min Nexus 5 via Tapatalk
Låst