Kvalserien 2014

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Jimpen
Säsongskort: Ja

Re: Kvalserien 2014

Inlägg av Jimpen »

Malmö verkligen ger och tar
Torsk 0-3 borta mot oss
Slår örebro hemma
Torskar mot rögle borta
Slår västerås borta
Torskar mot aik hemma

Med tanke på de varierandr siffrorna och att deras spel daltar fullständigt så ser jag nästan hellre att de slår ajk ( för att ajk ska vara borta från striden). Detta är ett plus för oss eftersom vi har malmö kvar på schemat och kan därför ta poäng av just dem.
Bästa scenariot vore
rbk-DIF 1-3 (helst 2 måls vinst så vi passerar deras målskillnad)
ajk-mif 1-2
örebro-vik antingen vill vi se örebro torska för att dra upp spänningen mot oss på tisdag. Tappar i poäng mot rögle gynnar detta oss ännu mer. Vinner örebro är vik redan avsågade i praktiken, vilkey kan betyda att alla andra lag kan få en "lätt" match mot dem. Ser hellre att avsågningen sker precis innan sista omgången isåfall. Därav vik vinst mot örebro. Sannolikheten för detta är desto mindre troligt dock.
Användarvisningsbild
android
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av android »

SkönaDjurgårn skrev:Angående brunkarkedjan så tycker jag att det är storbrunkarn själv, Ahlen, som är för trög och därmed förstör lite för de andra. Usel skridskoåkning och stor hydda.
Trots det är han snabbare än Hank, bättre spelsinne än hank och bättre med puck än hank.
Född till sportchef.
Användarvisningsbild
minalman

Inlägg av minalman »

android skrev:
SkönaDjurgårn skrev:Angående brunkarkedjan så tycker jag att det är storbrunkarn själv, Ahlen, som är för trög och därmed förstör lite för de andra. Usel skridskoåkning och stor hydda.
Trots det är han snabbare än Hank, bättre spelsinne än hank och bättre med puck än hank.
Det hänger mycket på Honken också. I går var han inte lika überbra som han varit sista tiden (derbyt satt säkert i kroppen på honom också). När han inte överpresterar så syns det tydligt hur få talanger de bägge andra egentligen innehar.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Stavhoppet

Inlägg av Stavhoppet »

android skrev:

STORT +1 på den.
Användarvisningsbild
SkönaDjurgårn

Re: Sv: Kvalserien 2014

Inlägg av SkönaDjurgårn »

android skrev:
Och får fortfarande mindre uträttat än Hank.

Inga tvivel vem jag gillar mest iaf men där kan man ju tycka olika. Förresten - att ens nämna snabbhet, spelsinne och teknik i samma mening som dessa namn känns absurt. :)
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

Tittar man på Rögles spelschema fattar man att vi måste vinna över dem imorgon.

De har sedan:
borta Mif: tuff uppgift, deras nyckelmatch
hemma Vik: har Vik något att kämpa för då? spelar det någon roll?
hemma Aik: Aik avsågade? Är Aik kvar i kampen har de då troligen mer poäng än oss och vi är körda vem som än vinner.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Användarvisningsbild
android

Inlägg av android »

BOMBOM BOUCHARD skrev:Tittar man på Rögles spelschema fattar man att vi måste vinna över dem imorgon.

De har sedan:
hemma Aik: Aik avsågade? Är Aik kvar i kampen har de då troligen mer poäng än oss och vi är körda vem som än vinner.
Dom säger väl samma sak om oss:

Örebro hemma: Örebro är mer eller mindre klara och kommer inte vara lika desperata.

Malmö borta: Malmö kan vara avsågade här i annat fall väldigt pressade inför sin hemmapublik.

Västerås: VIK är avsågade och har inget att spela för.
Född till sportchef.
Användarvisningsbild
pulverapa

Inlägg av pulverapa »

Vilken härlig säsong det här ändå har varit. Framgången i ET, Berlin, den sanslösa slutspurten och framförallt det underbara derbyt mot aik. Hur det än går så kommer jag vara nöjd med den här säsongen, grabbarna har gett oss många minnen.
Heinrich

Inlägg av Heinrich »

Örebroarn skrev:
Sjöwall skrev:Är det verkligen någon som på allvar tycker att vår "brunkarkedja" tillika förstakedja är bra? Tycker dom enbart hamnar i defensiv zon såfort dom är på isen. Hank ska vi inte ens tala om, fy fan vilka onödiga utvisningar han tagit.

Skickat från min GT-I9505 via Tapatalk
Håller med fullständigt vilket gör att de mer kreativa linorna jämt får börja i egen zon. Detta resulterar i att de åker och byter när de krigat ur pucken.
Håller med till 100%
Heinrich

Inlägg av Heinrich »

En eloge till Stefan Nyman som verkligen har fått till försvarsspelet nu! Vårt spel i boxplay är oerhört bra och tycker att Englund och Lidström har gjort det klanderfritt så här långt.
Dock tycker jag att backparet Högström och Arnesson hamnade i trångmål ett par ggr , men dom löste det bra till slut.
Extra plus till Johner, Jacobs, Sörensen och Adam (fast han borde ha tigit 1-1 målet ) som jag såg det från min vinkel.
Ljung verkar vara på "g" igen och även Lundberg. När skall det lossna för Hagelin? Jocke fantastisk i tekningar,men sen tycker jag inte får ut så mycket mer. Jocke står ofta rätt framför målet i PP-spelet.
Brunkarlinan har kommit av sig lite tycker, men hoppas att dom hittar tillbaka till i morgon redan.
PP-spelet : 1:a-uppställning har fungerat bra och Högströms "strumprullare" som slutat gott ett par ggr.
2:a-uppställningen fungerar inte alls så där kanske man skall hitta en lösning i stället med två backar på blålinjen.
medu82

Inlägg av medu82 »

Högströms backpartner är virrpannan Falk o inte Arnesson :)

Tycker det mest varit Falk som strulat till de o Högström som fått reda upp det.
"Som att vara nykär, vänta på nästa gång man träffas och sedan vara lycklig några minuter innan man börjar oroa sig för om man säger och gör rätt och sedan gå och längta efter nästa date utan att veta vem som skulle ringa." - minalman
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

medu82 skrev:Högströms backpartner är virrpannan Falk o inte Arnesson :)

Tycker det mest varit Falk som strulat till de o Högström som fått reda upp det.
Falk ser absolut livrädd ut ibland. Där behövs det samtalscoachning. Se till att han börjar älska utmaningen istället för att frukta misslyckanden! Jag gillar killen starkt och han behöver nog bara bli lite tuffare mentalt.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Heinrich

Inlägg av Heinrich »

medu82 skrev:Högströms backpartner är virrpannan Falk o inte Arnesson :)

OK! Jag såg inte Arnesson under långa stunder. Någon som vet något om detta?
sPTNC

Inlägg av sPTNC »

Optimalt imorgon borde vara
rögle - Djurgårn 2
Västerås - Örebro 1
Aik - Malmö X1

Då ligger vi 2:a på och alla lag under oss har något att kämpa för.

Örebro 13p
Djurgården 12
Rögle 10
Västerås 10
Malmö 9
Aik 9
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

android skrev:
BOMBOM BOUCHARD skrev:Tittar man på Rögles spelschema fattar man att vi måste vinna över dem imorgon.

De har sedan:
Dom säger väl samma sak om oss:

Örebro hemma: Örebro är mer eller mindre klara och kommer inte vara lika desperata.

Malmö borta: Malmö kan vara avsågade här i annat fall väldigt pressade inför sin hemmapublik.

Västerås: VIK är avsågade och har inget att spela för.
Ser det absolut inte så. De kommer att kunna spela hem ett SHL kontrakt under rätt avslappnade former (om de inte torskar Vik hemma). Passar oss illa som är under press och de kan spela ut sitt breda register.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Skriv svar