puffen1 skrev:Förstår inte att folk kan klaga på klacken ikväll.. Nog för att jag inte är på många matcher/säsong men det här kan ju alla andra lag bara drömma om. Jag tyckte iaf klacken skötte sig exemplariskt! Sittplats däremot var ju stundtals lite loja.[/]
Nästan hela sittplats stod upp under stora delar av derbyt. Det repar man sig inte ifrån på 48 timmar!
Jag stod under hela derbyt, tänkte försöka göra det igår kväll också... Men fan man är inte van
O för o inte tala om halsen...
"Som att vara nykär, vänta på nästa gång man träffas och sedan vara lycklig några minuter innan man börjar oroa sig för om man säger och gör rätt och sedan gå och längta efter nästa date utan att veta vem som skulle ringa." - minalman
Staten skrev:Ryktas om att statsministern kommer till Rögle och drar igång ett par ramsor på lördag;
"Allmänna bidragstagar aik..."
Han och Ohly i en minibuss, där skulle man vara med!
För övrigt, matchens händelse var när en lagom förfriskad skribent på det här forumet stod i trappan vid 3-2/3-3. Vi kan kalla honom Björn.
En kille i ~30-årsåldern, vi kan kalla honom gnällbengt skriker ursinnigt på Björn att han ska gå till sin plats om han vill stå men Björn hör inte detta. Några sekunder senare sliter gnällbengt tag i Björn och drämmer ner honom i trappan. Björn lommar efter sin bryska tillrättavisning tillbaka till sin plats men springer vid nästa paus ner, lägger armen om gnällbengt och ber om ursäkt och allt är lugnt igen. Vid båda efterföljande målen såväl som efter slutsignal ser jag Björn och gnällbengt fira med kramar och stoj. Stort av Björn, vilken kung!
JohanPez skrev:
För övrigt, matchens händelse var när en lagom förfriskad skribent på det här forumet stod i trappan vid 3-2/3-3. Vi kan kalla honom Björn.
En kille i ~30-årsåldern, vi kan kalla honom gnällbengt skriker ursinnigt på Björn att han ska gå till sin plats om han vill stå men Björn hör inte detta. Några sekunder senare sliter gnällbengt tag i Björn och drämmer ner honom i trappan. Björn lommar efter sin bryska tillrättavisning tillbaka till sin plats men springer vid nästa paus ner, lägger armen om gnällbengt och ber om ursäkt och allt är lugnt igen. Vid båda efterföljande målen såväl som efter slutsignal ser jag Björn och gnällbengt fira med kramar och stoj. Stort av Björn, vilken kung!
Gnällbengt låter som en riktig ärkefitta efter den beskrivningen
puffen1 skrev:Förstår inte att folk kan klaga på klacken ikväll.. Nog för att jag inte är på många matcher/säsong men det här kan ju alla andra lag bara drömma om. Jag tyckte iaf klacken skötte sig exemplariskt! Sittplats däremot var ju stundtals lite loja .
Fattar heller inte att det gnälls så mycket på folk som betalar och kommer och stöttar (om än bara ekonomiskt).
Är väl bättre då att klaga på "de duktiga elitklackfolket" som INTE är där. Eller?
Skulle inte förvåna mig om det blir än mer högljutt gnällande ifall biljetterna redan är slutsålda till "medgångare" i sista omgångarna.
Köp i tid då! Eller kommer man bara ifall det gäller något?
Kanske bättre att platserna är tomma och mindre deg till DIF?
Obegripligt.....
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
puffen1 skrev:Förstår inte att folk kan klaga på klacken ikväll.. Nog för att jag inte är på många matcher/säsong men det här kan ju alla andra lag bara drömma om. Jag tyckte iaf klacken skötte sig exemplariskt! Sittplats däremot var ju stundtals lite loja.
Nästan hela sittplats stod upp under stora delar av derbyt. Det repar man sig inte ifrån på 48 timmar!
Nej höftproteserna ger ju med sig efter en sådan uppståndelse och batterierna till hörapparaten måste bytas efter allt stoj.
Skämt åsido så var det lite sorligt och ljudmässigt stökigt igår. Trycket infann sig stundvis men läktaren speglade insatserna på planen på något sätt. Svårt att sätta fingret på det men det kändes nervöst bland sektionerna.
Skickat från min GT-N7100 via Tapatalk
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Det var ju en uppenbar derbybaksmälla, både på planen och bland publiken. Just därför känns det ännu starkare att faktiskt vinna en sån här match mot ett av de formstarkaste lagen.
Vi har goda möjligheter till poäng på lördag, det är min övertygelse.
förevigtdjurgården skrev:Någon som sett något om en anmälan på Zaar?
Det är fan pinsamt om han inte anmäls & stängs av efter den där.
Tror inte att vi anmäler. DIF Hockey kör säkert inte på den linjen. Det ska vara om någon gör som när Nisse Ekman anmäldes för YXHUGGET Heard Around the World och anmäler som civilperson...
Ovanligt långt klipp om matchen och Djurgården i hockeykväll. http://www.svtplay.se/video/1925459/27-3-22-10
Drygt 20 minuter in i klippet börjar det.
Bl.a bra bilder på "tacklingen", läste någonstans igår att domarna hade tittat på det och skulle inte anmäla. Från min plats på A13, motsatt sida från kameran var jag helt övertygad om att det skulle efteranmälas.
Jag har svårt för Djurgårdens jävla klocka (måljingeln ”klockan slår, klockan slår...”), den har satt sig i mitt huvud och ekar fortfarande. Fredrik Söderström, Tränare Oskarshamn
Domarna valde att inte ändra straffet efter matcher 2+10min stod kvar...
En mer säker avstängning är svårt att hitta. Att han inte får 5+20 är ett skämt. De måste ju ta den för sånt där SKA ge avstängning. Det är orent och riktigt farligt spel.
Att de släpper crossen på Sören är också så jag nästan kräktes...
Domarna valde att inte ändra straffet efter matcher 2+10min stod kvar...
En mer säker avstängning är svårt att hitta. Att han inte får 5+20 är ett skämt. De måste ju ta den för sånt där SKA ge avstängning. Det är orent och riktigt farligt spel.
Att de släpper crossen på Sören är också så jag nästan kräktes...
Man tittar nog alldeles för mycket på om det blir skada eller inte, vilket är helt fel. Jag är av samma synpunkt, det här ska vara avstängning. Var helt säker igår på Hovet när de fyra blinda stod och diskuterade att det skulle bli duschen. Riktigt skamligt!