Stora plus ikväll till Högström (jag finner inte ord), Jakobs och Englund (några riktigt professionella ingripanden). Annars såg det lite halvdassigt ut. Ingen får underkänt men lagspelet var trött och Rögle fick på tok för mycket med tanke på deras spel. Detta borde varit enklare.
Minus får Rögles keeper samt domarna.
Sören var ok men jag tycker fortfarande att han smiter från det tunga jobben när han vet att han kommer få en smäll som belöning. Ibland är han dock på gränsen till förlåten.
Utropstecken på Norell. I tredje blir han ett monster. Kan han plocka fram det oftare så måste han få ett långtidskontrakt för annars snor någon annan honom.
Skickat från min GT-N7100 via Tapatalk
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Om det blir så att det avgörs i sista omgången så har vi bäst chans om Örebro och AIK vinner sina matcher mot VIK nu.
Då KAN vi ha ett avslaget VIK på hemmaplan till Sveriges bästa publik. Men som sagt, snorjämt!
Nu hoppas jag att Dif fortsätter segertåget när jag tar flyget hem till Norrland imorn, har biljett till sista matchen mot Vik så jag hoppas jag får äran att återvända hit då.
Btw, Tjejen frågade varför det kunde vara så här grym skillnad på trycket i hallen jämfört med Luleås matcher, jag bara skrattade och sa att vi är Dif och Luleå är Luleå, det är skillnaden!
Norells soloräder idag var kvällens behållning. Två eller tre sådana hade han idag. Måste återigen hylla Sörensen. Han visar verkligen upp sina bästa sidor idag. Just nu är han så bra som han var i ET. Varför kan du inte vara såhär bra hela säsongen Sören!? Högström är grym som vanligt. Bästa värvningen av Challe i år, helt klart. Glad att man band upp honom på 2 år, oavsett SHL eller HA. Han håller SHL-klass.
Falk blandar och ger. Överlag väldigt virrig.. Men gör en del bra saker som att tar in pucken i anfallszon på ett bra sätt.. Tycker han är alldeles för klen i defensiven.
Min stilla undran är.. Vart är Sam? Hörde ett löst rykte om att han dragit tillbaka till USA....
Praetori skrev:Stora plus ikväll till Högström (jag finner inte ord), Jakobs och Englund (några riktigt professionella ingripanden). Annars såg det lite halvdassigt ut. Ingen får underkänt men lagspelet var trött och Rögle fick på tok för mycket med tanke på deras spel. Detta borde varit enklare.
Sören var ok men jag tycker fortfarande att han smiter från det tunga jobben när han vet att han kommer få en smäll som belöning. Ibland är han dock på gränsen till förlåten.
Utropstecken på Norell. I tredje blir han ett monster. Kan han plocka fram det oftare så måste han få ett långtidskontrakt för annars snor någon annan honom.
Men du måste ju ha en agenda mot Sörensen? Ikväll är han återigen bland våra bästa forwards och avslutar matchen med 3 poäng. Ligger tvåa i kvalseriens poängliga... Vad fan.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Praetori skrev:Stora plus ikväll till Högström (jag finner inte ord), Jakobs och Englund (några riktigt professionella ingripanden). Annars såg det lite halvdassigt ut. Ingen får underkänt men lagspelet var trött och Rögle fick på tok för mycket med tanke på deras spel. Detta borde varit enklare.
Sören har lyft sig extremt sista matcherna tycker jag! Leder poängligan i kvalserien dessutom!
Skönt att se att vi kunde vinna denna efter deras kvittering. Jag kände på mig att det skulle bli mål då vi verkligen hade förtjänat att ta tre poäng denna match. Nu jävlar är det vinst som gäller på lördag så har vi allt i egna händer sen.
Men du måste ju ha en agenda mot Sörensen? Ikväll är han återigen bland våra bästa forwards och avslutar matchen med 3 poäng. Ligger tvåa i kvalseriens poängliga... Vad fan.
Nej ingen agenda. Däremot har han varit otroligt vek efter sin skada. Som professionell lirare så har man ett ansvar att antingen ge järnet och vara 100 eller så skall man inte spela och då måste man meddela det. Han har åkt runt och undvikit de tuffa situationerna väldigt länge. Han visar framfötterna nu men har mycket att ta igen. Är han inte hundra så måste han dock ha hjärna och professionalitet att avstå också.
Jag kan ha överseende med orutin och dåliga dagar men oärlighet eller själviskhet går bort.
Jag kan erkänna att jag varit för hård och att Sören om någon förtjänar en andra chans men då måste han visa Djurgårdshjärta antingen på plan eller mot klubben (genom att ställa grillorna en match om han inte känner sig hundra).
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Det här var nog den allra svåraste matchen, i alla fall hittills. Kan bli den vi minns som den som avgjorde. Att efter derbyt gå ut igen på hemmais med långt ifrån samma boost i kroppen och i publiken som ett derby ger, mot serieledarna, ett rövle som hittat sin gamla KS-form och medvetna att de har allt att vinna, det är årets prestation att ta tre poäng. Och som vi gör det också med att resa oss från jobbiga kvitteringar tre gånger, den sista gången med 57 på klockan. Det är sånt man delar ut bragdguld för. Helt osannolikt. Vilken moral och den måste vi ta med oss nu resterande fyra matcher. För första gången på länge kan vi med realism påstå att vi har det i egna händer.
Senast redigerad av minalman den 2014-03-27 22:38:00, redigerad totalt 1 gånger.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)