bastis7 skrev:Två killar som måste bort nästa säsong är Falk och Lidström. Tycker de är för jävla dåliga, Falk kladdar med pucken tills nån tar den ifrån honom och Lidström vet jag faktiskt inte vad han har på en is och göra. Får fan gråa hår av dem fast jag bara är 20...
Det är ju udda situationer och knappast säsongsbetonat. Lidström skall vi definitivt hålla kvar i eftersom han har potential att bli riktigt grym. Bra spelsinne och passningarna är det inte heller något fel på, behöver dock mer rutin på denna nivå men kostar förmodligen mindre än han smakar.
Lidström kostar mindre än han smakar? Han tjänar tredje bäst i laget efter Timmy och Honken, enligt plus. Då är iofs inte nyförven med på listan. Men han tjänar 400k/år, då borde man kunna kräva mer.
Mer rutin? Han har gjort drygt 400 matcher i HA och är 26 år. Tror dessvärre inte att det är där problemet ligger. Sen är 15 poäng på drygt 110 matcher i Djurgården för dåligt av en spelare med hans spelstil.
bastis7 skrev:Två killar som måste bort nästa säsong är Falk och Lidström. Tycker de är för jävla dåliga, Falk kladdar med pucken tills nån tar den ifrån honom och Lidström vet jag faktiskt inte vad han har på en is och göra. Får fan gråa hår av dem fast jag bara är 20...
Det är ju udda situationer och knappast säsongsbetonat. Lidström skall vi definitivt hålla kvar i eftersom han har potential att bli riktigt grym. Bra spelsinne och passningarna är det inte heller något fel på, behöver dock mer rutin på denna nivå men kostar förmodligen mindre än han smakar.
Lidström kostar mindre än han smakar? Han tjänar tredje bäst i laget efter Timmy och Honken, enligt plus. Då är iofs inte nyförven med på listan. Men han tjänar 400k/år, då borde man kunna kräva mer.
Mer rutin? Han har gjort drygt 400 matcher i HA och är 26 år. Tror dessvärre inte att det är där problemet ligger. Sen är 15 poäng på drygt 110 matcher i Djurgården för dåligt av en spelare med hans spelstil.
Rutin håller jag med om, han borde ha kommit in i DIF-dressen lite snabbare i och med rutinen. Men, han har förändrat sitt spel enormt detta år och slår knappt icing längre. Kyligare med puck, motar bort motståndare hårt framför mål och är placeringssäker. Poängen hänger däremot ihop med att han matchats in väldigt defensivt varvid i BIK sista året kanske han fick spela PP mer än här. Kika lite på hans poängproduktion så ser du att han ligger där han förväntas. Däremot kan jag tycka det är lite synd om han just framåt sett, han har inget självförtroende men vill så gärna göra mål. Tyvärr pga självförtroendet saknas nog kylan och därför har han skjutit ett par gånger i fel vinkel (Lex Åberg) så att pucken gått runt.
New blood joins this earth, and quickly he's subdued...
Vinicus skrev:
På den här nivån skrev jag. Inte HA lunk utan kompetent motstånd mot SHL lirare.
Backar är sällan superbäst ens vid 26 utan det krävs erfarenhet och en möjlighet att anpassa sitt spel vilket jag tycker han varit på god väg att fullfölja.
Men visst, kan de vaska fram någon junis kring 20-års sträcket med samma skillset men för halva kostnaden så är det ju bara att köra. Dock låter sig ju något sådant inte göras varken detta år eller nästa om vi inte skall skadeskjuta juniorerna (även om det skulle bli raketutveckling på någon av backarna där).
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Rutin håller jag med om, han borde ha kommit in i DIF-dressen lite snabbare i och med rutinen. Men, han har förändrat sitt spel enormt detta år och slår knappt icing längre. Kyligare med puck, motar bort motståndare hårt framför mål och är placeringssäker. Poängen hänger däremot ihop med att han matchats in väldigt defensivt varvid i BIK sista året kanske han fick spela PP mer än här. Kika lite på hans poängproduktion så ser du att han ligger där han förväntas. Däremot kan jag tycka det är lite synd om han just framåt sett, han har inget självförtroende men vill så gärna göra mål. Tyvärr pga självförtroendet saknas nog kylan och därför har han skjutit ett par gånger i fel vinkel (Lex Åberg) så att pucken gått runt.
För mig är det helt otroligt hur folk kan försvara Lidström. Katastrof i offensiv zoon där det enda killen gör är att slå ner den i runden igen. Tänk ikväll när ni sitter på hovet, studera Lidström lite extra och kom tillbaka imorgon och säg att killen är duktig i antingen offensiv eller defensiv zoon. Killen har spelat väldigt mycket PP senaste månaderna när vi har haft bortfall, dessvärre har varken produktionen eller en glimt av förbättring förkommit.
Jag låter säkert jätte gnällig, men det skär verkligen i hockeyhjärtat när folk kommer in och hävdar att vår absolut största säkehetsrisk ska bli resignad inför nästa säsong.
För mig är det helt otroligt hur folk kan försvara Lidström. Katastrof i offensiv zoon där det enda killen gör är att slå ner den i runden igen. Tänk ikväll när ni sitter på hovet, studera Lidström lite extra och kom tillbaka imorgon och säg att killen är duktig i antingen offensiv eller defensiv zoon. Killen har spelat väldigt mycket PP senaste månaderna när vi har haft bortfall, dessvärre har varken produktionen eller en glimt av förbättring förkommit.
Jag låter säkert jätte gnällig, men det skär verkligen i hockeyhjärtat när folk kommer in och hävdar att vår absolut största säkehetsrisk ska bli resignad inför nästa säsong.
Gör det bättre själv då! Det är inte så djävla lätt att vara hockeyback ska du veta!
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Äh, finns det en bättre back för samma pengar som Lidström har idag bör han bytas ut. Finns det inte det så bör han vara kvar. Litar helt på Garpen i det avseendet.
Någon frågade tidigare men såg inget svar på frågan så ställer den igen..
Vart kommer Mario Kempe - MoDo ryktet ifrån?
Egna källor eller vad?
"Som att vara nykär, vänta på nästa gång man träffas och sedan vara lycklig några minuter innan man börjar oroa sig för om man säger och gör rätt och sedan gå och längta efter nästa date utan att veta vem som skulle ringa." - minalman
minalman skrev:Man plockar aldrig bort en habil spelare i rätt ålder med rutin i laget, utan att vara 110% säker på att man har ett bättre alternativ.
Sant.
Sedan är jag inte säker att han vill vara kvar. Känns på något vis som att han inte riktigt har förmågan att blomma ut ordentligt hos oss. Tror förra säsongen tog hårt på honom.
Jag tycker Lidström blivit en stabil back på denna nivå som sakta men säkert lyfter sitt spel. Märker inte av honom varken offensivt eller defensivt. Gör helt enkelt sitt jobb i det tysta.
Slår en och annan desperat puck i rundeln/till icing men orsakar väldigt sällan farliga situationer mot oss. Det behövs sådana backar i ett lag också.
Sedan ska han ju ha lön efter hur han spelar. Men det tar jag för givet att man reglerar vid en ev förlängning.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
medu82 skrev:Någon frågade tidigare men såg inget svar på frågan så ställer den igen..
Vart kommer Mario Kempe - MoDo ryktet ifrån?
Egna källor eller vad?
Vänta va?
Är Kempe på väg hem?
Helt orimligt att Kempe skulle tillbaka till oss om vi blir kvar, ryktet gäller antagligen om vi går upp. Lite fånigt att lägga in det på rykten i så fall. Då kan man ju lika gärna lägga in Ante Engqvist och en hel del andra spelare också.
Dennis Persson är klubblös, han skulle väl kunna vara intresserad?
Skulle gärna se honom istället för Lidström.
Han hade en lön i Brynäs på 371k/år jämfört med Lidströms 400k.
"För Marios del har säsongen inte varit så lyckad som man kanske hade hoppats på. Det sägs åtminstone att han kommer att lämna. Som läget är idag.
Djurgården, där han spelat tidigare kommer troligen vara intresserade. Framförallt om man går upp i högstaligan igen."
Det är alltså Johan själv som spekulerar i att vi antagligen kommer vara intresserade. Om vi går upp..
Ungefär samma nyhetsvärde i det där som sillytweetarn för ett par år sedan.
android skrev:Äh, finns det en bättre back för samma pengar som Lidström har idag bör han bytas ut. Finns det inte det så bör han vara kvar. Litar helt på Garpen i det avseendet.