DIF i Media
Re: DIF i Media
Vilka andra derbypublikfester då? Killen är ju helt såld, raljerar som en politiker.
Han förstår inte att 95% av de som sprang in på plan i matchen mot Union Berlin aldrig gjort något förut. Folk rycks med helt enkelt. De är inte huliganer.
Är det någon som har plus och kan lägga in texten?
Aftonbladet, ”Ingen publik kan lyfta sitt lag som Djurgårdens”
- SirDIFalot
- Säsongskort: Ja
erspi skrev:Är det någon som har plus och kan lägga in texten?
Tänk om Djurgården alltid spelat inför sin hemmapublik.
Då hade de varit klara för SHL nästa år.
Hade jag suttit med en decibelmätare när slutsignalen gick i derbyt i går hade den sprängts i bitar.
Så kändes det när Djurgården vände och vann derbyt mot AIK med 3–2.
•
•
• Följ
Jag tror ingen annan publik i hela hockey-Sverige kan ¬lyfta sitt lag till sådana höjder som Djurgårdens. Det brukar ¬talas om publiken som en sjätte utespelare.
I Djurgårdens fall känns det både som sex och sju. Men det räcker inte.
Laget måste stå på egna ben på bortaplan och där har det blivit tre raka förluster.
Nu när serien vänder har Djurgården tre hemmamatcher och två borta. Tre hemmasegrar gånger maximala tre poäng är nio. Och nio plus de sex poäng djurgårdarna redan skrapat ihop blir femton. Det kommer inte att räcka till en ¬andraplats.
Det kommer säkert att krävas minst en seger vid full tid på de två bortamatcher de har kvar (mot Malmö och Rögle) och helst någon poäng till. Då förstår alla hur tufft det är. Nu tror jag att årets kvalserie kommer att bli tajtare än på många år. Det kan vi tacka Rögle för, som vände och vann borta mot Örebro och precis som Djurgården förvandlade 0–2 till 3–2. Även om segern kom på straffar. Otroligt imponerande av skåningarna, som startade playoff-serien som fjärde lag och med en enda poäng.
Bara fem segrar kan rädda AIK
Nu toppar de Kvalserien. Samma Rögle som såg helt bedrövliga ut när de förlorade sista matchen i Hockey¬allsvenskans grundserie mot just Djurgården.
Ja, inte bara förlorade. De blev utklassade med 5–0 hemma i Lindab Arena. Nu möts lagen i morgon igen i skräck¬arenan Hovet. En otroligt viktig match för Djurgården. Vinner de den så har de häng. Men blir det förlust så betyder derbysegern mot AIK inte ett smack.
Nej, jag vågar inte tippa fortsättningen i den här kvalrysaren, mer än att jag fortfarande tror att Örebro kommer att vinna och ta förstaplatsen. Det enda oroande med Örebro är målvaktssidan. Jag förstår fortfarande inte varför Pontus Gustafsson inte värvade en riktig bra målvakt när han hade chansen.
Kvällens stora förlorare var AIK.
Det var inte långt borta att de fått in en kvittering i tredje perioden mot Djurgården. De hade massor av öppna lägen och Adam Reideborn blev bombarderad i en period där AIK vann skotten med 17–5. Men det blev tre nya tappade poäng med två nya coacher i båset.
Daniel Rudslätt och Mattias Norström fick en drömstart med två snabba mål redan innan fem minuter hade gått av matchen. Det kunde inte ha börjat bättre. Men det kunde inte ha slutat sämre. Så mycket som AIK:s backar slarvade var det länge jag såg i en och samma match.
När halva serien har gått är AIK jumbo på fyra poäng, men ”Notan” stod upp efteråt och vägrade hålla med om att det var kört, så länge ingen bevisade honom om motsatsen. Och visst finns det ett hopp, men då talar vi nästan ett nytt ”Miracle on Ice”.
Bara fem raka segrar kan rädda hans AIK.
Typiskt kvalserien att alla lag har chans
Och glöm inte Malmö. De har fått smyga lite utanför ¬radarn efter 0–3 borta mot Djurgården och 2–5 mot ärkerivalen ¬Rögle. De har nästan varit lite uträknade.
Det andra skånelaget har också tre hemmamatcher kvar och är bara två poäng bakom ledande Rögle och Örebro. Det perfekta läget inför ett andraåk i slalom. Men till skillnad mot Djurgården har de vunnit borta efter 3–1 mot Västerås i går. Kan Mif skapa lite JVM-stämning på läktarna i Malmö Arena kommer de ha snudd på samma publikstöd som Djurgården i de tre hemmamatcher de har kvar.
Men i deras fall återstår att väcka publiken.
Men visst är det typiskt kvalserien. Med halva ¬serien spelad har alla lag fortfarande chansen att gå upp. Åtminstone i teorin.
Expert.
"JVM-stämning. Snudd på samma publikstöd som Djurgården. "
Hahaha.
Skickat från min Nexus 5 via Tapatalk
Hahaha.
Skickat från min Nexus 5 via Tapatalk
- JackHeart
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Agneta Sjödin
Agneta Sjödin gråter ut i Expressen över att Djurgårdssupportrarna på derbyt varit så hemska.
Länk till artikeln
Jag ställer mig lite frågande.
Först vad fasiken hon gjorde på matchen som var vigd åt Djurgårdsfans.
För det andra var dom sista tusen fansen var (det stod i artikeln: närmare 9000 Djurgårdsfans) och slutligen så var det inte alls så mycket hat ramsor utan sånger, och hur man kan kännas utsatt av att fans sjunger är för mig en gåta.
Tror bara hon är lite ledsen för att ajk förlorade och att deras fans inte kan mer än bua åt sitt eget lag.
Länk till artikeln
För det andra var dom sista tusen fansen var (det stod i artikeln: närmare 9000 Djurgårdsfans) och slutligen så var det inte alls så mycket hat ramsor utan sånger, och hur man kan kännas utsatt av att fans sjunger är för mig en gåta.
Tror bara hon är lite ledsen för att ajk förlorade och att deras fans inte kan mer än bua åt sitt eget lag.
- BOMBOM BOUCHARD
- Tipsmästare 2010/11
Bland det mest korkade jag läst. Nästan så att jag tänker skicka henne ett mail och sänka hennes argumentation på punkt efter punkt.
Länge sedan jag sett en sådan färgad skitartikel.
Men jag vill inte ge en sådan värdelös reporter uppmärksamhet iform av ett mail. Det är hon inte värd. Långtifrån.
Men några extra klick kan hon få, det kan hon gott ha. Hon lär nog fatta sitt misstag tids nog.
http://www.expressen.se/kvp/sport/kroni ... -pa-nasan/
Men jag vill inte ge en sådan värdelös reporter uppmärksamhet iform av ett mail. Det är hon inte värd. Långtifrån.
Men några extra klick kan hon få, det kan hon gott ha. Hon lär nog fatta sitt misstag tids nog.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Re: Sv: DIF i Media
Fan va pinsam hon är.JackHeart skrev:Agneta Sjödin gråter ut i Expressen över att Djurgårdssupportrarna på derbyt varit så hemska.
Länk till artikeln
Agneta går på en match där bara 8094 Djurgårdare får släppas in - Klagar på hatisk stämning från 9000 Djurgårdare.
Budskapet med BARA hemmasupportrar gick inte in? Har Hovet byggt ut?
Förstår förvirrningen: Fortet och Hovet är densamma när AIK spelar. Bara en klump av personer som försöker och försöker, har svårt att hitta nycklarna i spelet. Ett TV team finns på plats men utan supportrar.
Det är därför Reinfeldt aldrig kan vara med i Fortet, finns liksom ingen idé, det är kallt, ekar tomt, och man bara väntar på att det ska ta slut - som en AIK match.
Sammanfattning: Agneta, gör som Fredrik och gå dit du hör hemma!
Men alla är väl överens om att hon inte tillhör de mest intelligenta... snarare tvärtom.
Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk
Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk
Agneta Sjödin, som om jag inte minns helt fel faktiskt besitter någon officiell roll hos AIK hockey klagar på hatisk stämning på läktarna hos Djurgården. AIK Hockey som alltså har ramsor om att "Galga hela jävla Djurgården" och "Mörda ett Djurgårdsbarn".
Avdelning: Se om sitt eget hem först?
Avdelning: Se om sitt eget hem först?
- minalman
Snacka om att försöka odla på något slags storstadskomplex. Jag tror t.o.m. skåningar egentligen hellre åker på bortamatch i Stockholm än exempelvis i Jönköping.BOMBOM BOUCHARD skrev:Bland det mest korkade jag läst. Nästan så att jag tänker skicka henne ett mail och sänka hennes argumentation på punkt efter punkt.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Hon har nu tagit bort alla inlägg hon skrev på sin facebook angående matchen, insåg väl kanske hur fel hon hade
-
Haha... O ändå så frågade någon om hon var redo för den "shit-storm" hon dragit igång o hon hån svarade "Jadå inga problemsthlm1891 skrev:Hon har nu tagit bort alla inlägg hon skrev på sin facebook angående matchen, insåg väl kanske hur fel hon hade

Tydligen så var hon inte redo iaf

"Som att vara nykär, vänta på nästa gång man träffas och sedan vara lycklig några minuter innan man börjar oroa sig för om man säger och gör rätt och sedan gå och längta efter nästa date utan att veta vem som skulle ringa." - minalman
- BOMBOM BOUCHARD
- Tipsmästare 2010/11
Ja, man kan tydligen skriva hur falskt underbyggda artiklar man vill. Parallellerna hon drar mellan klubbarna är ju löjeväckande.minalman skrev:Snacka om att försöka odla på något slags storstadskomplex. Jag tror t.o.m. skåningar egentligen hellre åker på bortamatch i Stockholm än exempelvis i Jönköping.BOMBOM BOUCHARD skrev:Bland det mest korkade jag läst. Nästan så att jag tänker skicka henne ett mail och sänka hennes argumentation på punkt efter punkt.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
- SkönaDjurgårn
Haha vilken smarting. Vad gjorde hon där då, hur kan man vara helt oanandes om vad som ska hända en sådan match? Förövrigt var det ju snälla ramsor mest hela tiden tycker jag. Bua och sjunga att aik åker ur är väl inte så farligt? Pinsamt Agneta.