Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägget
Re: Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägg
Jaha, då är det tiden på året där Modo och Frölunda kommer och knycker våra juniorer och toppspelare.
Väldigt konstigt att dom rycker i Reideborn dock, han är ingen SHL-keeper i dagsläget.
Väldigt konstigt att dom rycker i Reideborn dock, han är ingen SHL-keeper i dagsläget.
- minalman
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Adam kan bli hur bra som helst och kommundopade lag kan köpa talanger för att utveckla dem inför framtiden.
Gillar att Adam så tydligt berättar var hjärtat finns.
Om vi låg i SHL skulle Challe behöva anställa en praktikant som skötte kön med alla som vill spela hos oss.
Om vi låg i SHL skulle Challe behöva anställa en praktikant som skötte kön med alla som vill spela hos oss.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Jo men många av de etablerade Stockholmarna lirar ju redan i andra klubbar i SHL eller utomlands och vi kan knappast vattna ur juniorerna mycket mer utan att juniorlagens utveckling blir lidande.Mäklaren skrev:Fan vad jag vill tavla Challe för att han har släppt lite på "Stockholmsprofilen" och istället värvar bra spelare i första hand.
Förut var det ju helt seriöst tvärtom.
1. Stockholmare
2. Lagaympatier i sin ungdom
3. Hockeykunskap.
Det kommer ett par tunga grabbar nerifrån som säkerligen kan bli aktuella om ett år eller två som förmodligen kan tillföra laget lite tyngd och ungdomlig entusiasm men det är nog knappast aktuellt i nuläget.
Föryngringen blev tyvärr lite forcerad känns det som efter att gamla rävar som Otto, Övestad mfl tvingades ta allt för mycket helhetsansvar medan endast de toppnoterade junisarna fick chansen (och därmed försvann till andra klubbar när det barkade åt skogen).
Tycker att man borde bjuda upp juniorer lite oftare under serielunken för att sätta dem på prov istället för att köra på konstiga byten och lån från andra klubbar som ändå inte ger långsiktighet.
Efter senaste månaderna har jag dock fullt förtroende för att Challe fixar de spelare som Säcken behöver för att bygga sitt lag men det är klart att det skulle vara kul om vi kör stenhårt på Stockholmshockeyn och Djurgårdshjärtan.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Tycker ändå att han värvat efter den där principen, bara flyttat upp tvåan. Högge och Lundberg är ju Djurgårdare (för att ta de senaste värvningarna). Guter förra året samma sak, och med Guter verkade Hagelin blivit lättlockad som även han går in på lagsympatier. Att byta plats på tvåan har ju fått samma effekt, det vill säga hjärtat för laget.Mäklaren skrev:Fan vad jag vill tavla Challe för att han har släppt lite på "Stockholmsprofilen" och istället värvar bra spelare i första hand.
1. Stockholmare
3. Hockeykunskap.
Eller hur tänker du?
New blood joins this earth, and quickly he's subdued...
- SirDIFalot
Jag tycker inte vi ska svälja allt sånt där med hull och hår direkt. Många nämner att de gärna spelar för DIF eftersom det är en storklubb. Men att alla vi värvar skulle varit djurgårdare köper jag inte.-seppuko skrev:Tycker ändå att han värvat efter den där principen, bara flyttat upp tvåan. Högge och Lundberg är ju Djurgårdare (för att ta de senaste värvningarna). Guter förra året samma sak, och med Guter verkade Hagelin blivit lättlockad som även han går in på lagsympatier. Att byta plats på tvåan har ju fått samma effekt, det vill säga hjärtat för laget.Mäklaren skrev:Fan vad jag vill tavla Challe för att han har släppt lite på "Stockholmsprofilen" och istället värvar bra spelare i första hand.
1. Stockholmare
3. Hockeykunskap.
Eller hur tänker du?
Expert.
Kan detta var något för nästa säsong?
http://www.eliteprospects.com/player.php?player=32070
Erik Nyström-Lovande stockholmare som inte riktigt fått det att funka i AHL och KHL, kanske skulle må bra av en nytändning hemma.
Vet inte hur realistiskt med dessa killar men samma resonemang kanske går att applicera även här:
http://www.eliteprospects.com/player.php?player=7054
Alexander Fällström
http://www.eliteprospects.com/player.php?player=6047
Cehlin
Sen skulle Dennis Persson vara stabil att få in på backen för en rimlig kostnad, och om han är intresserad. Kan inte förstärkt sina aktier i år i SHL direkt. Brynäs förlänger troligen inte.
http://www.eliteprospects.com/player.php?player=4568
http://www.eliteprospects.com/player.php?player=32070
Erik Nyström-Lovande stockholmare som inte riktigt fått det att funka i AHL och KHL, kanske skulle må bra av en nytändning hemma.
Vet inte hur realistiskt med dessa killar men samma resonemang kanske går att applicera även här:
http://www.eliteprospects.com/player.php?player=7054
Alexander Fällström
http://www.eliteprospects.com/player.php?player=6047
Cehlin
Sen skulle Dennis Persson vara stabil att få in på backen för en rimlig kostnad, och om han är intresserad. Kan inte förstärkt sina aktier i år i SHL direkt. Brynäs förlänger troligen inte.
http://www.eliteprospects.com/player.php?player=4568
- diftobbe89
Kan väl omöjligt vara så svårt att kolla kontrakt på spelaren innan man länkar.
Spela fult
- SirDIFalot
Å andra sidan är det ju hur många spelare som helst som flyttar med kontrakt. Speciellt till allsvenska lag.diftobbe89 skrev:Kan väl omöjligt vara så svårt att kolla kontrakt på spelaren innan man länkar.
Expert.
Palmebjörk ryktet finns på Mrmadhawk för er som missade de jag skrev igår.
Jag tycker han skulle vara ett riktigt kap om vi spelar i HA nästa säsong.
Jag tycker han skulle vara ett riktigt kap om vi spelar i HA nästa säsong.
- diftobbe89
Kommer ju hagla länkar med diverse skit-spelare med Rocky i spetsen bara för att du sa så.SirDIFalot skrev:Å andra sidan är det ju hur många spelare som helst som flyttar med kontrakt. Speciellt till allsvenska lag.diftobbe89 skrev:Kan väl omöjligt vara så svårt att kolla kontrakt på spelaren innan man länkar.
Men kör på då.
Spela fult
- BOMBOM BOUCHARD
- Tipsmästare 2010/11
Tror också Adam kan bli riktigt bra i SHL.minalman skrev:Adam kan bli hur bra som helst och kommundopade lag kan köpa talanger för att utveckla dem inför framtiden.
Sedan delar jag väl inte riktigt ditt påstående om att folk skulle stå i kö för att spela för oss i SHL. Var väl rätt många år (årtionden?) sedan det var så.
Det är längst köer till lagen med god ekonomi.
Vi brukar inte kunna slåss om de riktiga essen.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
- SirDIFalot
Jo jag förstod nästan det... Så primärt bör vi väl hålla oss till spelare med utgående avtal här. Om det inte finns starka skäl till att tro att en spelare kan flytta ändå.diftobbe89 skrev:Kommer ju hagla länkar med diverse skit-spelare med Rocky i spetsen bara för att du sa så.SirDIFalot skrev:Å andra sidan är det ju hur många spelare som helst som flyttar med kontrakt. Speciellt till allsvenska lag.diftobbe89 skrev:Kan väl omöjligt vara så svårt att kolla kontrakt på spelaren innan man länkar.
Men kör på då.
Expert.
Vänta lite nu. Rykten IN : Adam Reideborn? Gör om gör rätt
Vi blir av med våra topspelare som vanligt. Farmarliga javisst.

RÖTT FÖR BLODET GENOM HJÄRTA OCH VEN
GULT FÖR SOLENS VÄRMANDE SKEN
BLÅTT FÖR HIMMEL,REGN OCH HAV
STOCKHOLMS STOLTHET VÅRAT LAG!
GULT FÖR SOLENS VÄRMANDE SKEN
BLÅTT FÖR HIMMEL,REGN OCH HAV
STOCKHOLMS STOLTHET VÅRAT LAG!
Rykten in
Mario Kempe - MoDo
Vart kom de ryktet ifrån?
Mario Kempe - MoDo