Kvalserien: Djurgårdens IF - Aik 25/3
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
-
Re: Kvalserien: Djurgårdens IF - Aik 25/3
sm910 skrev:Förväxlingen gnagare/värmlandsbonde är ju inte så långsökt som den först kan framstå. En deppig sensommar i mina tonårsdagar, precis nybliven singel och utan sommarjobb, frågade min farbror om jag vill följa med och assistera honom i hans studier kring värmländska bruksorters situation av idag. Eller av just då, mer exakt. Småkär i Tuva Nuvotny och Malin Morgan som alla jämnåriga grabbar som sett den nyss utkomna Smala Sussie var mina förhoppningar smått skeva - Värmlandstösera, här kommer er världsvane Dr. Livingstone från Hjorthagens höjder.Rocky3000 skrev:"Tjejen" visar sig vara en långhårig gnagare eller kanske till och med värmlandsbonde.
Verkligheten var inte så grann såklart. I Lesjöfors, Hagfors, Munkfors, Forshaga eller någon annan förbannad fors fanns någon sockersöt Nuvotny. Inte ens en liten Fröken Fräken skymtade förbi. Tvärtom, inte ens de sedan länge nedlagda trä-, pappers-, järn-, stål- och massabruken kunde matcha skicket på de avfolkade orternas kvarglömda jäntor. Ovårdade och överviktiga vandrande mjukisbyxor med barnvagn i ena handen och cigg i andra. De som inte vägde 150+ kg var istället sönderblonderade och allmänt motbjudande. Allmänt trashigt, helt enkelt. Och med det nyckelordet - trash - borde kopplingen till våra rivaler i nordöst vara uppenbar. Så uppenbar att skillnaderna nästan blir mer intressanta än likheterna - i bruksorterna fanns det i regel brukspatroner som rest en ordentlig herrgård, lämnat - tycka vad man tycka vill om det feodala - efter sig en strimma stil och klass. Något som såklart är okända koncept för gnagarpacket.
Jag har ingen aning varför jag svävade ut med all den här texten. Lätta lite på alla anspänningar, få tänka på något annat för en sekund antar jag. Årets lätt minst produktiva dag idag, tur inte chefen är inne.
Äsch! Munkfors är inte så farligt!

Därifrån träffade man en riktig kanon pärla som än idag är ett av mina bästa ligg(8-10 år senare)

"Som att vara nykär, vänta på nästa gång man träffas och sedan vara lycklig några minuter innan man börjar oroa sig för om man säger och gör rätt och sedan gå och längta efter nästa date utan att veta vem som skulle ringa." - minalman
Då är man snart framme med tåget från Götet. Jäkligt laddad för match, länge sen man var på derby!
Pressen är ju enorm på råttorna så hoppas hoppas vi kan få en bra start, då tror jag absolut vi tar detta.
Ikväll skapar vi det bästa trycket för säsongen!
Skickat från min Nexus 5 via Tapatalk
Pressen är ju enorm på råttorna så hoppas hoppas vi kan få en bra start, då tror jag absolut vi tar detta.
- MarcusDaze
Sitter vi på samma tåg tro?Henkos skrev:Då är man snart framme med tåget från Götet. Jäkligt laddad för match, länge sen man var på derby!
SJ tåg nr 432
Ja det stämmer nog, rullar in nu precis! Har matchtröja på!

Var rätt säker på vinst i denna match inte minst med tanke på hur håglöst råtta agerat i vissa matcher på slutet, men när sedan infon kom om tränarbytet blev jag genast mycket oroligare.
Lag brukar i matchen direkt efter ett byte av detta slag tagga till rejält och det skulle inte förvåna om det blir samma visa för råtta i denna match.
Min mage, som visserligen hade fel beträffande matchen mot VIK som jag trodde vi skulle vinna, säger därför att det roliga tar slut ikväll för vår del.
1-3 till råtta, sista baljan i öppen kasse.
Lag brukar i matchen direkt efter ett byte av detta slag tagga till rejält och det skulle inte förvåna om det blir samma visa för råtta i denna match.
Min mage, som visserligen hade fel beträffande matchen mot VIK som jag trodde vi skulle vinna, säger därför att det roliga tar slut ikväll för vår del.
Senast redigerad av Kall-El den 2014-03-25 17:05:16, redigerad totalt 1 gånger.
Tränarbytet är för mig en av två onda saker (jag tror på positiv effekt), den andra heter Blomdahl. Det är en råtta personifierad. Tror tyvärr han kan ge lika mycket effekt som tränarbytet.Kall-El skrev:Var rätt säker på vinst i denna match inte minst med tanke på hur håglöst råtta agerat i vissa matcher på slutet, men när sedan infon kom om tränarbytet blev jag genast mycket oroligare.
Min, som visserligen hade fel beträffande matchen mot VIK som jag trodde vi skulle vinna, säger därför att det roliga tar slut ikväll för vår del.
- Andy
Blomdahl är bad news för oss.
Ångest....
Ångest....
"En Djurgårdare är aldrig nöjd, bara stolt" - Mika Zibanejad
- MarcusDaze
Härligt! Min ligger i väskan men snart åker den på!Henkos skrev:Ja det stämmer nog, rullar in nu precis! Har matchtröja på!![]()

Samtliga spelare i DIF-dressen spelar sin viktigaste match någonsin.
- -daniel-
Samtliga på isen spelar förmodligen sin viktigaste match någonsin. Hyfsat spänt.pulverapa skrev:Samtliga spelare i DIF-dressen spelar sin viktigaste match någonsin.
Som spelare i aik går du till jobbet idag med vetskapen om att en bra insats kanske inte påverkar något positivt alls utan du är mycket möjligt utan jobb om 2v iaf. Du vet också att om du gör en dålig insats, då har du garanterat inget jobb om 2v och troligen har du konkat hela föreningen. Snacka om att ha haft ångest när man gick o la sig igår.-daniel- skrev:Samtliga på isen spelar förmodligen sin viktigaste match någonsin. Hyfsat spänt.pulverapa skrev:Samtliga spelare i DIF-dressen spelar sin viktigaste match någonsin.
-
Kvalserien: Djurgårdens IF - Aik 25/3
Ett två tre gnaget slutar le,
fyra, fem, mål som DIF tog hem.
Ett mål tyckte gnaget var lätt,
Målen de gjorde var två,
stackars gnaget alldeles för få.
Så kort 5-2 och ett förnedrat gnag!
fyra, fem, mål som DIF tog hem.
Ett mål tyckte gnaget var lätt,
Målen de gjorde var två,
stackars gnaget alldeles för få.
Så kort 5-2 och ett förnedrat gnag!
Det kan bara bli bättre, så nu ger vi järnkaminer järnet ikväll!
Vi ska visa gnagarna hur det SKA låta från läktaren..
DEN som inte hoppar är ett gnagarsvin!!
Vi ska visa gnagarna hur det SKA låta från läktaren..
DEN som inte hoppar är ett gnagarsvin!!