Kvalserien: Djurgårdens IF - Aik 25/3

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
MGC
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Kvalserien: Djurgårdens IF - Aik 25/3

Inlägg av MGC »

Jag förväntar mig ett lag i morgon där alla spelare ger allt i alla situationer, åker i full fart när det är dags att byta(inget jävla glidande).

Mer vill jag se ett gäng spelare som försvarar målvakten och retar motståndarmålisen hela tiden.
Jag hoppas på en publik som stöttar laget hela vägen oavsett resultat.
S. Skuggan

Kvalserien: Djurgårdens IF - Aik 25/3

Inlägg av S. Skuggan »

MGC skrev:Jag förväntar mig ett lag i morgon där alla spelare ger allt i alla situationer, åker i full fart när det är dags att byta(inget jävla glidande).

Mer vill jag se ett gäng spelare som försvarar målvakten och retar motståndarmålisen hela tiden.
Jag hoppas på en publik som stöttar laget hela vägen oavsett resultat.
Samt är samspelta, som i sina vackraste stunder.
förevigtdjurgården

Inlägg av förevigtdjurgården »

Hoppas alla som INTE går på matchen imorgon rannsakar sig själva och ger fan i att kalla sig Djurgårdare fortsättningsvis.

Dra till solna istället. Där tas ni säkert emot med öppna armar om ni skiter i att gå när det går emot. Passar bra på deras hov.
25/4-2025
medu82

Inlägg av medu82 »

förevigtdjurgården skrev:Hoppas alla som INTE går på matchen imorgon rannsakar sig själva och ger fan i att kalla sig Djurgårdare fortsättningsvis.

Dra till solna istället. Där tas ni säkert emot med öppna armar om ni skiter i att gå när det går emot. Passar bra på deras hov.
+1
"Som att vara nykär, vänta på nästa gång man träffas och sedan vara lycklig några minuter innan man börjar oroa sig för om man säger och gör rätt och sedan gå och längta efter nästa date utan att veta vem som skulle ringa." - minalman
Användarvisningsbild
dutti

Inlägg av dutti »

Fick vips en biljett över. Sittplats långsida (ganska långt ner om jag minns rätt). Tar gärna inköpspriset för den! Skicka PM.

För övrigt. Ångest, ångest överallt. Imorrn går jag fan inte på match för att heja Djurgårn till framgång och lycka - jag åker fan upp till sthlm dit allra först och främst för att hata, hata, hata. Imorrn visar vi hur en riktig publik låter.
Du är med oss överallt, Stefan.
Användarvisningsbild
captcash

Inlägg av captcash »

förevigtdjurgården skrev:Hoppas alla som INTE går på matchen imorgon rannsakar sig själva och ger fan i att kalla sig Djurgårdare fortsättningsvis.

Ja, ursäkta så jävla mycket att jag har fru och nyfödd kolikunge att ta hand om?!
Och ett extra stort Dra-åt-helvete till allt folk som stödjer vårt lag så gott de kan men inte bor i Sthlm och kan åka hit!

Kul kille du verkar vara, verkligen...
"Jag kan verkligen inte hitta en enda match där ett lag skjutit 29 skott i en period och gjort 0 mål." (detta över 33000 perioder).
Användarvisningsbild
4.9.5

Inlägg av 4.9.5 »

imorgon gäller en sak

MERDA aik
Jag är en förbannad jävla pessimist jag vet,

One man does not simply "dömma ut Djurgården"

Brase yourself - The Djurgården fans is coming
Användarvisningsbild
dutti

Inlägg av dutti »

captcash skrev:

Ja, ursäkta så jävla mycket att jag har fru och nyfödd kolikunge att ta hand om?!
Och ett extra stort Dra-åt-helvete till allt folk som stödjer vårt lag så gott de kan men inte bor i Sthlm och kan åka hit!

Tror inte du ska ta åt dig av det påståendet - känns som han snackar om de som medvetet skiter i matchen pga tidigare resultat. Såna som köpt kvalseriekort i tron om att DIF skulle leka hem kvalserien och nu är för besvikna för att stå upp för sitt lag.

..Iallafall hoppas jag att han menar det.. :)
Du är med oss överallt, Stefan.
skinza

Inlägg av skinza »

captcash skrev:

Han menar ju folk som har biljett/kvalseriekort men som skippar matchen eftersom det går dåligt för oss atm...
Användarvisningsbild
captcash

Inlägg av captcash »

Mmm.. .hoppas ni har rätt... vilket ni antagligen har... annars skulle det ju innebära att mannen i fråga bara vill se en totalsumma av 8094 DIF-supporters forever and ever! :/
"Jag kan verkligen inte hitta en enda match där ett lag skjutit 29 skott i en period och gjort 0 mål." (detta över 33000 perioder).
förevigtdjurgården

Inlägg av förevigtdjurgården »

dutti skrev:
captcash skrev:

Tror inte du ska ta åt dig av det påståendet - känns som han snackar om de som medvetet skiter i matchen pga tidigare resultat. Såna som köpt kvalseriekort i tron om att DIF skulle leka hem kvalserien och nu är för besvikna för att stå upp för sitt lag.

..Iallafall hoppas jag att han menar det.. :)
Det här är precis vad jag menar.

Såna som säljer sina biljetter pga att de är ointresserade när det går dåligt. Klart man kan ha sina skäl, som du captcash, och om man bor långt ifrån och ej har möjlighet att komma, men dem meddelandet riktats mot är de som MEDVETET INTE går som hade varit där ifall tabellen sett annorlunda ut. Trodde det var tydligt, men man kan aldrig vara tillräckligt tydlig på forum verkar set som.

Återigen: inget mot såna som av andra skäl har förbehinder; men de som plötsligt inte kan gå för (ursäkt) - att det går dåligt - det är dem jag stör mig på.
25/4-2025
Användarvisningsbild
Salas

Inlägg av Salas »

Risken att vi lirar i allsvenskan nästa säsong är otroligt stor, men all glädje, sorg och förtvivlan som man upplevt under säsongen kan imorgon ge den här säsongen ett värde oavsett om vi går upp eller ej. Blir vi laget som sätter spiken i kistan, och inför 8094 Djurgårdare skickar ner solna riddarklubb till allsvenskan igen, så kan man ändå överleva en säsong till i allsvenskan.

Just nu känner jag ingen direkt oro, utan jag är mest avslappnad inför morgondagen. Vi är mer eller mindre borträknande, och har absolut allt att vinna (aik ALLT att förlora). Det finns inga om och men, det är bara att köra. Sen hur långt det räcker, det återstår att se. Jag tänker bara njuta av matchen imorgon, en match som för ovanlighetens skull betyder något, där Hovet kommer koka som aldrig förr (?). Det kan bli en historisk dag, och jag räknar med 110% vilja i 60 minuter imorgon från laget. Allt annat vore en skandal.

Kämpa!
Användarvisningsbild
MarcusDaze

Inlägg av MarcusDaze »

Håller med Salas där!

Har sett fram emot denna matchen sen det blev klart att vi skulle möta aih i KS. Än mer när jag tog mig till Malmö matchen och det magiska trycket som skapades efter 3-0. Ser fram emot minst 60 min med lika magiskt tryck imorgon.
12.39 går tåget.
Ses på hovet!
Honken

Inlägg av Honken »

Eftersom hemma / borta matcher haltar ordentligt la jag till en kolumn till Snitt Tabellen
Den röda siffran under TP10 (Total Points) är slutpoängen beräknad på snittpoängen för hemma / borta matcher.

Bild
Bild
Bild
Bild
Senast redigerad av Honken den 2014-03-24 23:50:11, redigerad totalt 1 gånger.
Jag har svårt för Djurgårdens jävla klocka (måljingeln ”klockan slår, klockan slår...”), den har satt sig i mitt huvud och ekar fortfarande.
Fredrik Söderström, Tränare Oskarshamn
Användarvisningsbild
minalman

Inlägg av minalman »

Jag kan inte förstå de som säger att det går dåligt för oss. Vi har förlorat tre tuffa bortamatcher i en mycket jämn liga. Vi vann vår hemmamatch ganska klart. Se på övriga lag! De har ungefär samma resultatrad.
Fattar mig inte på folks krav och förväntningar ibland.
Vill man vara garanterad lyckliga slut kan man gå på bio.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Låst