Om vi får behålla Ahlen, Hank, Honken och Nyberg så behövs inga fler "brunkare".macin skrev:Guldkornen för oss, i förhållande till vår ekonomi, lär finnas i Hockeyallsvenskan alt. ligor som har samma löner och är likvärd i skill som HA. Jag är kär i spelare som inte håller på krussidullar och istället drämmer iväg ett skott när tillfälle ges. Vi har alltid, oavsett lag och serie, spelat som bäst när vi får puckar mot mål och får jaga på retur/bygga spel i offensiv zon genom att vinna andrapuckar. Därför måste vi ha spelare som är vana att avsluta och vana att gå på retur.
Henrik Eriksson, RW, i Troja/Ljungby med 158 skott på 49 matcher, 28 poäng.
Jordan Smotherman LW/RW (iofs ingen hemlighet hur bra han är), 183 skott på 47 matcher, 43 poäng.
Fredrik Sandgren (Högströms backkollega i Almtuna?), 22 poäng och +7 i år på 50 matcher.
Jon Palmebjörk RW (kan man få en sånhär kille så är man ju bra nöjd oavsett om vi lirar SHL eller HA), 146 sog, 45 poäng på 52 matcher med -3. 13 Powerplay mål.
Stefan Andersson RD, 110 skott, 29 poäng på 38 matcher och +4. Snittat 0.5 ppg i sina 214 matcher i Allsvenskan (Sam Lofquist snittar 0.45 på sina 144 matcher) i bättre lag.
Nu droppar jag ju bara en massa poängspelare, men det känns som att man bör säkerställa att man har det före att få in en massa brunkare, det är enklare att få in i lagbygget.
Johner, Ljungh, Saviano och Jakobs lär lämna.
Smotherman och Palmebjörk skulle jag gärna vilja ha in till nästa säsong oavsett division.
Lofquist kommer ju antagligen inte vara kvar heller, så Sandgren in där. Då har vi Högström, Sandgren och förhoppningsvis Nils kvar.
Då behövs några större defensiva backar som presterar.