Kvalserien: Örebro - Djurgårdens IF 23/3 2014
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Re: Kvalserien: Örebro - Djurgårdens IF 23/3 2014
I det långa loppet innebär all extern finansiering att Svensk Ishockey, på landslagsnivå, blir lidande.
25/4-2025
Vi ses i seriepremiären mina vänner! Blir det mot Troja eller Oskarshamn tro?
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Känns sådär att Västeråsklacken står och skriker "sämre än Djurgårn.." till Aik spelarna.
Även om det är sant så får man någon stans en känsla av att man nått botten och att det bara kan bli bättre:)
Även om det är sant så får man någon stans en känsla av att man nått botten och att det bara kan bli bättre:)
-
PiteåStiwky skrev:Vi ses i seriepremiären mina vänner! Blir det mot Troja eller Oskarshamn tro?
Hästen1962FenderStrat skrev:PiteåStiwky skrev:Vi ses i seriepremiären mina vänner! Blir det mot Troja eller Oskarshamn tro?
Re: Sv: Kvalserien: Örebro - Djurgårdens IF 23/3 2014
Och precis här ligger problemet. Bondelagen har färre egna talanger och signar mer utbölingar än storstadsklubbarna och på den vägen dör Svensk hockey. Det är inte Örebroare som sänker oss ikväll utan finnar och annat, det kräver noll hockeykultur eller ungdomsverksamhet utan enbart sponsorer och låga fasta kostnader (något som storstadsklubbarna aldrig kan konkurrera med, kostnaderna är högre och hockeyn i Stockholm eller Malmö har noll exponeringsvärde jämfört med en reklamtavla på tbanan eller infartsvägarna), varje förlorad ungdomsspelare är borta för all framtid. Inte för att jag bryr mig om Svensk hockey på det sättet. Vi kan lika gärna spela i KHL eller korpen vad mig anbehagar men det kommer bli färre Sundin, Forsberg, Lidas, Kronwall, Karlssons mfl om de stora upptagningsområdena inte har heta hockeyklubbar.minalman skrev:Detta är det värsta med svensk hockey just nu:
Viasat-intervjun från omklädningsrummet med en örebroveteran:
Reportern: Vad tycker du om dina finska kollegor som sitter därborta?
- Det är bra att DOM gör poäng åt OSS.
Det kanske är kul tycker man i Örebro att man kan köpa finländare i sista stund inför kvalserien. Men det känns tufft i Djurgårdshjärtat.
Tur att fotbollen startar snart. Svensk fotboll må vara ett skämt men där har i alla fall utvecklingen redan landat i vart hockeyn är på väg.
Skickat från min GT-N7100 via Tapatalk
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Bra. De kanske vi i alla fall kan bjuda på bra hockey. Ser fram emot nästa säsong oavsett vart vi spelar. Så länge vi spelar fröjdig hockey och slipper förlora mot kommundopade köpelag är jag nöjd.bastis7 skrev:Hästen1962FenderStrat skrev:PiteåStiwky skrev:Vi ses i seriepremiären mina vänner! Blir det mot Troja eller Oskarshamn tro?
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
- DIFference
Skrev jag det? Jag skrev att det troligtvis är 4 p upp även om vi vinner på tisdag. Någon skrev 2.bastis7 skrev:Med 4 matcher kvar, är det kört alltså?DIFference skrev:Den som skrev att det är 2 p upp om v slår aik och Örebro slår Rögle. Du glömde att Västerås slår Malmö hemma. Då är det 4 p upp.
Sent from my HTC One using Tapatalk
Och det är väl 5 matcher kvar efter tisdagen?
Alltid oavsett. Förevigt Djurgården.
- DIFference
Fast vi vill väl inte ha Kalle anka a'la NHL?Mattias_87 skrev:Hur många lag spelar sig upp på rätt sätt? Wild-card är inte värre än kommunala och statliga pengar.Daniel942 skrev:Wild Card är fan inget alternativ. DIF ska spela upp sig på rätt sätt. Oavsett om det tar 20 år.Mattias_87 skrev:Wild-card förslaget var ju ett superförslag men folk är ju livrädda för förändringar i det här landet. Orättvist säger folk. Men hur jävla rättvist är kommundoping?
Besviken som fan, men hade någon sagt i Julas att vi skulle vara med och kriga om en plats till SHL så skulle jag ta den direkt.
De flesta trodde ju ändå inte att vi skulle vara i närheten av detta när säsongen startade.
Nu är vi åtminstone med och har fortfarande en minimal möjlighet att gå upp.
Med en enormt sargad trupp och en massa olika skador på spelare under säsong som säkert har bidragit till att dessa spelare inte spelar på topp just nu.
Många nämner matchen mot Vik som spiken i kistan, personligen så tror jag att det var malmö matchen som såg till o minska våra möjligheter att gå upp.
Vi har från början en tunn trupp(fullt förståeligt) så att ha en hel kedja på skadelistan gör ju knappas möjligheterna bättre.
De flesta trodde ju ändå inte att vi skulle vara i närheten av detta när säsongen startade.
Nu är vi åtminstone med och har fortfarande en minimal möjlighet att gå upp.
Med en enormt sargad trupp och en massa olika skador på spelare under säsong som säkert har bidragit till att dessa spelare inte spelar på topp just nu.
Många nämner matchen mot Vik som spiken i kistan, personligen så tror jag att det var malmö matchen som såg till o minska våra möjligheter att gå upp.
Vi har från början en tunn trupp(fullt förståeligt) så att ha en hel kedja på skadelistan gör ju knappas möjligheterna bättre.
Nyss hemkommen från matchen. Hoppas Mattsson står på tisdag då Reideborn var urusel idag. Tycker laget spelade hyfsat och med lite tur hade vi vunnit. Örebro imponerade inte! Hoppas vi får tillbaka Johner till tisdag då vi är fruktansvärt trubbiga framåt. Tycker man ändå ska hylla laget de sista matcherna då de gjort något Ölvestad och grabbarna inte lyckats med. Till nästa år går vi upp! SM-guld 2016!
Praetori skrev:Och precis här ligger problemet. Bondelagen har färre egna talanger och signar mer utbölingar än storstadsklubbarna och på den vägen dör Svensk hockey. Det är inte Örebroare som sänker oss ikväll utan finnar och annat, det kräver noll hockeykultur eller ungdomsverksamhet utan enbart sponsorer och låga fasta kostnader (något som storstadsklubbarna aldrig kan konkurrera med, kostnaderna är högre och hockeyn i Stockholm eller Malmö har noll exponeringsvärde jämfört med en reklamtavla på tbanan eller infartsvägarna), varje förlorad ungdomsspelare är borta för all framtid. Inte för att jag bryr mig om Svensk hockey på det sättet. Vi kan lika gärna spela i KHL eller korpen vad mig anbehagar men det kommer bli färre Sundin, Forsberg, Lidas, Kronwall, Karlssons mfl om de stora upptagningsområdena inte har heta hockeyklubbar.minalman skrev:Detta är det värsta med svensk hockey just nu:
Viasat-intervjun från omklädningsrummet med en örebroveteran:
Reportern: Vad tycker du om dina finska kollegor som sitter därborta?
- Det är bra att DOM gör poäng åt OSS.
Det kanske är kul tycker man i Örebro att man kan köpa finländare i sista stund inför kvalserien. Men det känns tufft i Djurgårdshjärtat.
Tur att fotbollen startar snart. Svensk fotboll må vara ett skämt men där har i alla fall utvecklingen redan landat i vart hockeyn är på väg.
Men med en fungerande marknadsavdelning kan man knyta till sig gigantiska sponsorpengar
Till skillnad från lagen från mindre orter. Det gäller bara för marknadsavdelningen att motivera varför man ska sponsor Dif. Dvs duktiga säljare måste rekryteras helt enkelt. Stockholm är en överlägsen marknad och där möjligheterna är enorma. Vik hockey har inte mycket kommunbidrag alls, däremot lockar man sponsorer TROTS att mer än halva staden håller på ett Stockholmslag.
Att möjligheterna inte finns är enligt min mening en dålig bortförklaring.
- Doyle
- Säsongskort: Ja
Herregud..Nu rycker vi upp oss. Det är ju nu det roliga börjar..Vi är totalt utdömda o förnedrade..Lovar att vi vänder..Tror o känner att vi sopar ut a i k och sen vinner med uddamålet mot Rögle. Vi går in helt avspänt och derbyt kommer att ge oss världens boost. Börja peppa nu för faan i stället för gnälla om det som vi inte kan göra ngt åt. Nu ska vi i alla fall ge allt dom sista omgångarna i detta mentala schackspel som hockey är. Med Johner tillbaka får vi en center som kommer att behövas..
Käääääämpa DIF
Käääääämpa DIF
- DIFference
Önskar jag kunde vara en bråkdel så positiv som du. Jag är så jävla besviken trots alla skador osv. Det är då övriga måste rycka upp sig, och inte ner sig.Doyle skrev:Herregud..Nu rycker vi upp oss. Det är ju nu det roliga börjar..Vi är totalt utdömda o förnedrade..Lovar att vi vänder..Tror o känner att vi sopar ut a i k och sen vinner med uddamålet mot Rögle. Vi går in helt avspänt och derbyt kommer att ge oss världens boost. Börja peppa nu för faan i stället för gnälla om det som vi inte kan göra ngt åt. Nu ska vi i alla fall ge allt dom sista omgångarna i detta mentala schackspel som hockey är. Med Johner tillbaka får vi en center som kommer att behövas..
Käääääämpa DIF
Även bitter över att vi fått börja med tre bortamatcher av fyra. Det var detta jag var rädd för, att självförtroendet är totalt sänkt efter 3- 4 omgångar och går ut över nästkommande matcher där en majoritet är hemma.
Nu är det bara gå all in. Har gnällt på spelare som Sören, Ljungh, Hagelin och Co men det är spelare som jag kräver otroligt mycket mer av. De ser så rädda ut så jag vet inte om jag ska skratta eller gråta ärligt talat. Man kan inte prestera sämre än vad dessa grabbar har gjort så här långt så frågan är om alla ska spela i derbyt mot gnihet eller om det är dags att peta någon till förmån för någon av våra juniorer som inte alls har gjort bort sig. Det kan vara dags att gambla lite grann nu.